Lei!!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Jeg har jo vært borte hele helga. På torsdag vaska og hang jeg opp klær, typ to fulle tørkestativ. Dette var ikke helt tørt da jeg dro på fredag, så jeg tenkte mannen kunne ta det i løpet av ettermiddagen. Torsdag skiftet jeg også på alle sengene og vaska begge bada. Fredags formiddag støvsugde jeg hele huset og rydda på kjøkkenet slik at det skulle se fint ut til gutta tok helga, og til mannen fikk besøk på lørdag (pokerkveld). Når jeg kommer hjem i dag så er fortsatt disse tørkestativa fulle av klær, men han har tatt seg bryet med å flytte de fra gangen og inn på soverommet til Stella. Kjøkkenet er fullt av poser med tombokser, og benken ser ut som et nedslagsfelt. Nå har jeg tatt klærne ned fra stativet og lagt det i en haug på hans side av senga. Skal vi vedde på om han tar hintet? Alternativt tippe på hvor mange dager det tar før han bretter det sammen? Speilet i bakgrunnen av bildet lovte han å henge opp for tre uker siden. Jeg NEKTER å gjøre det selv.. Barnslig? Mulig - men nå er jeg lei av å føle at jeg er ansatt for ingenting her hjemme.. Takk for meg!
 

Vedlegg

  • 1413133085916.jpg
    1413133085916.jpg
    32,5 KB · Visninger: 55
Hehe, føler med deg! Har hatt noen sånne utblåsninger et par ganger jeg også opp igjennom åra! Tipper han skyver de på gulvet, eller legger de over på komoden/nattbordet. Det blir det her i huset vertfall :p Men mannen her har blitt bedre med årene da, det skal han ha. Blir spennende å se hvordan huset ser ut når jeg kommer hjem fra jobb nå når han har pappa perm ;)
 
Ja, de kommer i ny og ne de utbrudda..! Problemet mitt er at jeg blir dum i kjeften når jeg blir irritert. Så nå kom jeg med en kommentar som gjorde at han ble sur, tok med seg ipaden og gikk ned på soverommet. Men der var det jo ikke plass til ham, så jeg tror faktisk han bretta det sammen! Jaja, ingen av oss er langsure, vi er venner igjen før vi tar kvelden ;)

Pappapermen.. Her hjemme kommer nok han til å synes det er ganske så ryddig, mens jeg kommer til å rive meg i håret av hvor rotete det er. Vi er på forskjellige planeter når det kommer til sånt..!
 
Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg blir skuffa jeg!
 
Det er ganske typisk! Jeg kan ikke skryte på meg å være den mest huslige, men akkurat sånn klesvask er jeg lei!
Mens jeg var gravid og ukependla til Oslo kunne de klærne jeg hang opp søndagen fortsatt henge der da jeg kom tilbake på fredagen.
Nå som vi har flytta har vi fått vaskerom, så da tenker jeg ikke like mye over det.
Før var jeg snill og bretta alle klærne hans og la de på plass. Nå bretter jeg de, men legger de bare på benken på vaskerommet. Så får han legge de på plass selv.
 
Jaggu, han er fortsatt sur!? Hvorfor er HAN sur? Etter å ha hengt opp mer tøy, og rydda huset demonstrativt høylytt, så spurte jeg "om hans majestet ville ha noe å drikke?". Da spurte han om jeg var sur, og jeg svarte at jeg hadde håpa han i det minste hadde tatt ned tøyet fra tørkestativene i løpet av helga. Da sukket han høyt, sa at jeg kunne spise kveldsmat alene og gikk ned. Han hadde sovna da jeg la meg i går, og han sa ikke hadet da han dro på morran. Det må ligge noe mer bak, han kan ikke bli så gretten for den kommentaren?
 
Haha, nå må du ikke overanalysere da:)
Kan jo hende han var veldig trøtt bare.
Nå kjenner ikke jeg han fyren din, men jeg vet at jeg har trodd at sambo har vært sur på meg bare fordi han er stille, men så er det bare det at han har tankene et annet sted.
 
Menn er bare slik. De har ikke gener til å se hva som skal gjøres hjemme.

Forvent ingenting så blir du positivt overrasket hvis de faktisk gjør noe.

Her i huset har jeg sluttet å forvente at mannen skal gjøre husarbeid. Eneste jeg forlanger er at han rydder opp etter seg selv.

Ansatt vaskedame og ber han ta barna så jeg får ryddet og tatt klær og annet husarbeid.
 
Ja, da brøt han endelig stillheten og spurte om han og jeg var ferdige med hverandre!! Hvor faen kom DET fra liksom?! Så kom han med noe greier om at han aldri skulle gå ut igjen, eller dra på julebord eller noe som helst sånn. Så da fikk jeg bekrefta det jeg tenkte i går; han ble sur fordi han følte jeg krevde for mye av ham når han var sliten (fyllesjuk) etter pokerkveld dagen før. Han gjør sjeldent sånne ting, han er veldig sjeldent ute - og når han endelig er det så kommer liksom jeg og krever at han skal drive med husarbeid dagen derpå. Men som jeg sa så hadde han fint kunnet gjort det fredag ettermiddag/kveld eller lørdag formiddag. Da ble det stille.

Vi er fortsatt sammen, men jeg er veldig sjokkert..! Må ta en skikkelig prat i kveld.
 
Oi da, det var jo heftige greier.
Er nok lurt å prate sammen da ja. Håper det kommer noe fornuftig ut av det.
 
Håper det hjelper å få snakket skikkelig sammen om det. Er jo godt at han iallfall har sagt hva som plagde han istedenfor å fortsette å gå og gnage på det. Da er dere et lite stykke på vei allerede.
 
Venner igjen nå..! Han er ikke så snakksalig når det kommer til sånt han mannen min. Så "å prate ordentlig sammen" i går ble til at jeg snakka og han sa seg enig i det jeg sa. Enten er jeg god på å argumentere, eller så hadde jeg kanskje et poeng..? ;) Samme kan det være, det viktigste er at stemninga er god igjen her hjemme!
 
Venner igjen nå..! Han er ikke så snakksalig når det kommer til sånt han mannen min. Så "å prate ordentlig sammen" i går ble til at jeg snakka og han sa seg enig i det jeg sa. Enten er jeg god på å argumentere, eller så hadde jeg kanskje et poeng..? ;) Samme kan det være, det viktigste er at stemninga er god igjen her hjemme!

Så bra! :)
 
Back
Topp