Lei!

Lille_mocca

Forelsket i forumet
Hei augustjenter.
Er det noen som er like langt som meg, (termin 7. August) som fremdeles er dårlige? Nå har jeg akkurat parkert siste måltid i doskåla. Jeg er sliten, lei og nedfor. Og kvalm.

Har heller ikke kjent liv enda, jeg kjenner jeg trenger en opptur snart. Oul neste uke.

Men altså; er det flere som fortsatt er kvalme og kaster opp?

Jeg er det, men jeg har ikke termin før 21 jeg da. Hadde håpa at det kunne gitt seg snart.....

Uff, synes synd på deg :( Jeg kasta opp hele svangerskapet sist, og det er ikke noe kjekt :(

orket du å jobbe? Jeg er sm 100%, jobber i butikk. Kan jo ikke kaste opp foran kundene liksom... Og jeg har ikke energi heller. Hadde jeg hatt kontorjobb, så hadde jeg nok kunnet jobbet noe. Håper ikke dette varer hele svangerskapet..

orket du å jobbe? Jeg er sm 100%, jobber i butikk. Kan jo ikke kaste opp foran kundene liksom... Og jeg har ikke energi heller. Hadde jeg hatt kontorjobb, så hadde jeg nok kunnet jobbet noe. Håper ikke dette varer hele svangerskapet..

Jeg jobbet 50% på kontor, så var jeg 40% sykemeldt jobben min som innebar å være i butikker og ute blant folk, for jeg kunne finne på å spy på meg selv.. Ikke særlig morsomt :/ Kontorjobben var veldig tilrettelagt siden jeg ble ansatt ETTER jeg ble syk, så de visste hva de fikk :-) Men kontorjobben var et vikariat, med mulighet for fast jobb etterpå, så derfor holdt jeg ut ekstra lenge, til jeg fysisk ikke greide mer i uke 34, men nå som jeg har fast jobb hadde jeg nok ikke kjørt meg like hardt :)

Ta vare på deg selv du, det er ingen som takker deg for å slite deg ut, OG det er en så kort periode av yrkeslivet man er gravid så da må man gjøre det beste ut av det hvis man føler at man ikke greier.. Det er ikke noe lurt å slite seg ut.. Jeg ble innlagt med en haug med uspesifikke symptomer på slutten, og det var ikke noe kjekt :/

Jeg jobbet 50% på kontor, så var jeg 40% sykemeldt jobben min som innebar å være i butikker og ute blant folk, for jeg kunne finne på å spy på meg selv.. Ikke særlig morsomt :/ Kontorjobben var veldig tilrettelagt siden jeg ble ansatt ETTER jeg ble syk, så de visste hva de fikk :) Men kontorjobben var et vikariat, med mulighet for fast jobb etterpå, så derfor holdt jeg ut ekstra lenge, til jeg fysisk ikke greide mer i uke 34, men nå som jeg har fast jobb hadde jeg nok ikke kjørt meg like hardt :)

Ta vare på deg selv du, det er ingen som takker deg for å slite deg ut, OG det er en så kort periode av yrkeslivet man er gravid så da må man gjøre det beste ut av det hvis man føler at man ikke greier.. Det er ikke noe lurt å slite seg ut.. Jeg ble innlagt med en haug med uspesifikke symptomer på slutten, og det var ikke noe kjekt :/

tusen takk for svar. Det hjelper veldig å høre. Ja, jeg har kastet opp flere ganger i søppelkassa i butikken, og det er forferdelig. Men arb.giver er ikke veldig forståelsesfull. Det henger over meg. Men jeg er sterk nok til å svare for meg, og fortelle hvor skapet skal stå. Kjenner jeg feller noen tårer nå, blir lei av dette. Alle sier at det går over, men det hjelper liksom ganske lite når man nok en gang henger over doskåla.

Skal både til lege og til jordmor på fredag, tror jeg skal blåse ut litt da.. Det er fantastisk å vente barn, men det er søren ingen dans på roser.

Mamma og tanta mi var like dårlige, men det gav seg jo etter 3 mnd hos dem.
takk for gode ord, noen ganger tar hormonene kanskje litt ekstra over og gjør at man blir litt ekstra lei seg også.

Jeg har termin 20. august og kaster ikke opp lenger ( i hvertfall bare untaksvis), men med mellomste kastet jeg opp til godt etter uke 20, så det kan gi seg enda for deg også, håper det for din del for det er forferdelig å ha det sånn.
Jeg er 100% sykmeldt ut denne uka og regner med å få forlenget sykemelding da jeg blir dårlig hvis jeg gjør noe, har null energi og er fremdeles kvalm, gjør jeg litt mer enn jeg egentlig greier går det fort at jeg spyr igjen :(
Jeg går til akupunktur og velger å tro at det er det som hjelper (hvis ikke kaster jeg mye penger ut av ruta) denne gangen, skal fortsette noen ganger til før jeg gir meg med det.

Ja, jeg hadde 0 glede i svangerskapet, og det er vondt, for det skal jo egentlig være noe fint og fantastisk.. Jeg lå å grein til rundt uke 28, fordi jeg var så lei og angret på hele greia..

Møtte veldig liten forståelse fra de som ikke har opplevd det selv. De fleste sammenligner det med å være litt kvalm, og det er det absolutt ikke..

Så jeg kan ikke love deg at det går over. Men jeg kan love deg at det er verdt det:-) oooog blir fort glemt. Det er ikke mer enn 14,5 måneder siden jeg fødte, så jeg ble ikke vettskremt iallefall. Har hatt et helt annet svangerskap denne gangen og, men morgenkvalme og litt oppkast frem til uke 12. Det kan ikke sammenlignes en gang.

Håper du føler deg litt bedre snart.
Jeg er ikke så langt på vei (har termin 30.aug), men har hatt 100% sykemelding. Har prøvd meg litt på jobben denne uken, men det er fryktelig tungt. Jeg jobber i grunnskolen som kontaktlærer på 2.trinn. Og man kan ikke bare gå fra 22 ivrige barn fordi man skal spy ol. Det hadde nok vært lettere med en kontorjobb.
Jeg har heldigvis en forståelsesfull sjef (rektor) som gjør så godt han kan med å tilrettelegge, men det er ikke så lett det heller. Inspektøren på skolen synes at jeg burde jobbe fult og at jeg må ta meg sammen, så jeg er glad jeg slipper å forholde meg til henne.

Huff du har jo kommet langt men fortsatt dårlig. :/ en god klem til deg. Jeg kastet opp senest i sted, men det er ikke hver dag lenger. Nå kaster jeg bare opp om jeg sover lite en natt, er sliten, eller pga lukter. Selv har jeg termin 6.8. Ønsker deg masse god bedring! Håper det værste gir seg hos deg og snart!

Dette er tredje svangeskap og har sluppet oppkast denne gangen, men med begge de andre kastet jeg opp nesten daglig fra uke 8 til uke 20. så du er nok ikke den eneste som har kvalmen lengre enn til uke 12.

Back
Topp