Lei!!!!! (syteinnlegg)

Juzzy

Blir kjent med forumet
Jeg har termin 28 oktober og har enda nesten 7 uker igjen til termin. Men er fryktelig lei... Sliter med bekkenløsning noe jeg har gjort de siste 4 mnd, i tillegg har jeg i samme perioden hatt ekstremt mye kynnere, til tider har magen vært steinhard hele dagen og det er vondt, ikke bare ubehagelig. Mye nedpress har jeg også hatt.

Har et håp om at alt dette skal være godt for noe, og at fødselen muligens vil gå litt fortere og starte litt før termin, noe som ikke hadde plaget meg.. Må jo være litt optimist midt oppi alt dette.

Gleder meg bare så sinnsykt til alt dette er overstått!! Har jo vært gjennom det før, og jeg var akkurat like lei på slutten da som nå.

I tilllegg har jeg fått proteiner i urinen og blodtrykket har steget litt (ikke mye), men nok til at jeg allikevel bekymrer meg ( i allefall i den tilstanden jeg er i nå..... hehe)..

Positivt er at småen er utrolig aktiv,og det er jo deilig å slippe å lure på om han er der inne! Kan bli litt mye aktivitet til tider, vrir og vender på seg så jeg nesten blir kvalm.. hehe, men det er alikevel positivt!!!

Satser på at alt går bra, får bare ta det med ro og holde ut de siste ukene [:'(] Men føler meg rimelig [&o] til tider.....

Noen andre som sliter??

(måtte bare få ut litt frustrasjon...)[:(]

Uffa forstår at du er sliten og litt lei, nå, ja.. ..
er ikke i samme situasjon som deg.. ennå, men ville bare gi deg en oppmuntring.

Det er snart over![:D] og da har du en kjempefin liten baby igjen, i tillegg til prinsessa di på snart 5 år[;)]

Jeg også forstår deg veldig godt. Har hatt veldig mange plager som begynner å slite på humøret. Jeg har hatt alt mulig og som deg merker jeg også veldig til nedpress. Har så lyst og få han ut nå og bli kjent med han. Hva skal vi gjøre for å få de ut før tiden?[:)]

Skjønner deg veldig godt. Begynner å bli lei selv, det virker som om alle rundt meg får barn først... Jeg har litt over 4 uker igjen til termin og sliter med en god del kynnere. I går føltes det ut som om krabaten her inne ikke sov et lite sekund..

Skjønner deg veldig godt, har litt over 4 uker selv, termin 18. Men tror og håper på noen dager før. Men ikke før uke 38, for da kan jeg ikke føde på ABC som jeg veldig vil. Så best å knipe igjen. Har hatt følelsen på at den har tatt en halvomvending og kommet med hodet opp, for så å legge seg riktig igjen. Kan heller ikke føde på ABC om det er seteleie. Hvis det skulle skje at den plutselig bestemmer seg for rompa ned, så må jeg vel ligge i senga med beina oppetter veggen en halv time 2 ganger daglig. Det hjalp sist gang, og da snudde han seg. Har time hos jordmor om en uke, altså neste mandag. Får finne ut av det da, for jeg har følelsen av at det er to kuler som presser mot ribbena noen ganger. Da spør noen om det ikke er tvillinger der inne[:-] hmm...

Fint at du nevner det toveli6, for jeg lurte på om jeg var alene om å ha utflod. Har noe gult som kommer ut, og har hatt det lenge. Men vet ikke om det egentlig er noe bra. Et spørsmål jeg skal ta opp med jordmor neste uke. Må til legen også for å få en sykemelding for en uke før permisjonen tar til. Trodde det var 4 uker og ikke 3 uker før termin at den starta så legen skrev en uke for lite. Men da får jeg jo ikke time hos legen, bare å hente sykemeldingen.

NÅ begynner jeg å bli ganske lei og.. har 4 uker igjen til termin.. Men når jeg bare går hjemme om dagene og ikke klarer å gjøre stort mye, føler jeg tiden går forferdelig sakte..
Ble sykemeldt for 2 og enhalv uke siden.. men men.. merker jeg hadde godt av å få slappet av. og ikke minst at bekkenet hadde godt av det.. nå begynner jeg å få skikkelig vondt til tider.. ikke noe gøy.. det værste er nesten når jeg skal ut av sengen om natten. må liksom rulle meg ut.. og til tider føles det som om bekkenet skal gå helt fra hverandre...

noen som vet om det ligger noe i det at hvis din mor gikk overtid med deg eller fikk deg for tidlig så kommer det samme til å gjelde med deg når du skal føde??[&:]
Mamma gikk ti dager over med meg,... orker ikke tanken på det en gang.. nå vil jeg bare få ut nurket.. føles som om jeg har gangsperr i magen.. er ganske øm..

Noen her inne som er plaget med.. (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare) det er nesten som om jeg av og til skal besvime.. blir svett om nummen i fingrene.. Skjønner? Virker som om kroppen bare dovner vekk på en måte.. Håper det gir seg snart.. e ganske ubehagelilg..

Ellers går det stort sett bra med meg. heldigvis.. e trøtt og sliten og LEI, men prøver å få dagene til å gå med å bake lill boller og kaker som jeg kan ha i frysen til folk begynner å komme på besøk når den lille er kommet... så slipper jeg å tenke på det da.. bedre å være føre var..

Nei får vel lage litt middag til samboeren kommer... Han er nesten blitt bortskjemt med ferdig middag hjver dag nå når jeg er hjemme.... men han fortjener det og synes jeg...[:)]

Vi snakkkes![:D]

ja jeg klarte faktisk å være i jobb så lenge.. Noe av grunnen er nok at jeg har kun gått til kontroll hos jordmor. Bare vært hos lege et par ganger.. Alt har gått helt fint, men så fikk jeg plutselig så vondt i magen at samboer sendte meg til lege.. og da ble eg sykemeldt med en gang.. E egentlig ganske glad for at jeg har klart meg så lenge, men merket godt når jeg endelig fikk slappet av at jeg hadde vondt i bekkenet.. så det er ganske deilig å være hjemme og.. Du har vel hatt noen dager som har vært forferdelig lange du da, siden du har vært hjemme siden april...

Hvordan tar William det nå når han skal bli store bror?? Gleder han seg?? Jeg har en lille søster som blir 4 år i november og en lillebror som blir 7 i desember(mamma begynte på nytt etter 14 år,med ny mann og da)[8D], og de klarer nesten ikke vente til babyen skal komme.. gleder seg voldsomt til å bli tante og onkel..[:D] min søster trodde at hvis hun la seg oppå meg ville babyen komme ut, men den gang ei.. Hun må nok smøre seg med tolmodighet.. er nå heldigvis ikke så lenge igjen nå.. kan jo egentlig komme når som helst![8|]

Hvis slimproppen går og du får tegningsblødning vil du somregel føde innen 14 dager sa legen til meg når jeg gikk med storesøster, men jeg vet ikke om dette er sikkert.... Lov å håpe!!

Tusen takk for masse sympati, godt å høre at det ikke bare er meg som er lei for tiden, det er jo en trøst[:)]

ORIGINAL: toveli6

Kroppen er så forskjellig at du skal ta det med ro selv om ikke du kjenner no.... Kroppen din forbereder seg på sin måte uansett[:)] Jeg er annengang-fødene så det ikke sikkert hodet fester seg i det hele tatt. Ikke alltid det gjør det så.... Ennå håp for deg[:D]
Men denna ventinga er kjip....[:-] Satse på at jeg har 4uker igjen iallefall, fikk første sønnen min 11 dager før så jordmor sa det lovet godt til at jeg ville føde tidligere denna å....[:D] HOPE SOO[:D][:D]

KOZKOZ[;)]

Jeg hadde ingen "tegn" i første svangerskap, men var hos legen og hun sjekket livmorhalsen og sa den var moden. Dagen etter fikk jeg tegningsblødning, og riene startet samme kveld tror jeg. Datteren min er også født 10 dager før termin, så jeg har jo store forhåpninger om at småen også skal komme ut litt før.... [:D]

LOV Å HÅPE!!!!

Jeg tror ikke det har noe å si om moren din gikk over tiden jettemoren, jeg selv er født 3 uker for sent, og min lille prinsesse er født 10 dager for tidlig, så der er det i allefall ikke noen sammenheng....

Bekkenløsning er noe dritt, har også vært sykemeldt siden slutten av mai på grunn av bekkenet, så dere har all min sympati!!! Ikke SÅÅÅÅ gøy å gå hjemme!

Men jeg har vært på ferie 3 uker i USA og nå er jeg på besøk hos moren min, så tiden går jo fremover[8D]

Nummenhet i kroppen og prikking høres veldig kjent ut. Det skal visst komme av at babyen trykker på hovedvenene i ryggen som går inn til hjertet, slik at blodtilførselen til hjertet blir dårligere, så man kan føle ubehag av det. Det er visst ikke noe farlig, men man bør ikke ligge på ryggen eller magen dersom man får slikt ubehag av det. (det sa i allefall UL overlegen til meg..)

Ellers er jo svettetokter og hjertebank veldig vanlig når man er gravid, sikkert mye på grunn av blodmengden i kroppen er mye større enn ellers. Jeg har til tider vært veldig plaget, særlig når vi var i Usa, fordi det var så varmt der... Måtte drikke STORE mengder vann, og løp jo på do i ett sett.. hehe.....'

Toveli: koselig at William snakker mye om babyen, det gjør Nathalie også. Han har jo fått navn allerede (vi får satse på at han ikke er en jente allikevel... hehe) og hun kaller ham for lillebror og Daniel. Hun pleier også å vaske og spyle magen min i dusjen, og da vasker hun lillebror og gir ham vann så han får drikke (gjennom navlen). Ikke så lett å skjønne det der for de små.. hehe.....
Hun har jo i allefall fått med seg at han får næringen sin gjennom navlen, bare ikke min navle.. men men.. Syns hun er flink jeg... [&:]

Back
Topp