Lei og lei seg

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Har en sånn dag igjen. Helt utrøstelig, bare griner. Egentlig uten grunn, er bare alt og ingenting, og så føler jeg meg teit som griner og synes synd på meg selv og da blir jeg lei meg for at jeg er så patetisk. Og så videre i en lang ond, vond tankerekke.

Bare er så drittlei av vondter, lite søvn pga vond rygg og sparkende mage, tung mage som har gått fra å være ubehagelig til småvond til tider. Føler meg tjukk og stygg og tung og og og.
Og så får jeg litt panikk av tanken på at det er fortsatt nesten 3 måneder igjen. Jeg tenker at det klarer jeg ikke, det bare går ikke jeg orker ikke.

Og så blir jeg lei meg for at jeg ikke klarer å glede meg over babyen i magen på grunn av alle disse andre følelsene. Er så redd for at all grininga skal "merkes" av den lille i magen.

Er det noe som heter svangerskapstårer? If so, så må det være dette. Uff. Vondt er det!

Beklager langt klageinnlegg, bare trenger å få det ut. Har liksom ingen å snakke med som forstår.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar en tur fra april, og sender en trøsteklem. Hele svangerskapet mitt har vært sånn, ene dritten etter den andre. Ingenting har vært som jeg trodde. Og alt folk sier når jeg har svart ærlig på hvordan det går er "Men bare vent, det er så verdt det!" Har lyst til å slå ut tenna på dem :P

Føler med deg. Har det litt på samme måte som deg, bortsett fra alle tårene. Kjenner at jeg ikke har noe glede av dette svangerskapet. Gleder meg selvsagt til babyen kommer til, men bortsett fra det så er alt bare negativt.
Det verste med det er mangel på nattesøvn, har konstant vondt i kroppen og bekken:(
Heldigvis er de veldig forståelsesfulle på min arbeidsplass, men jeg selv synes ikke at jeg bare kan sykmelde meg før vikaren min har startet. Hun starter heldigvis 1.april så det kan være muligheter etter der å eventuelt trappe ned og jobbe halve dager...

Så jeg vil gjerne sende deg en god trøsteklem:3some

Bare grin og få det ut. Tviler på at det påvirker babyen i magen. Det er jo ikke alt som er lett å forklare, det bare blir sånn. Også skjønner man det ikke selv. Om du har mulighet, så prøv å komme deg ut på tur. Bare for å gå. Gjerne med lydbok. Da får du noe annet å tenke på, og frisk luft i samme slengen. Så kanskje ikke alt føles så håpløst for en liten stund:)

Håper det går seg til!

Takk for trøstende ord, jenter. Jeg tror virkelig ikke det er noen andre enn dere som kan forstå akkurat dette her. Fytti så pyton.
Er litt bedre i dag, fortsatt "skjør", men har kommet meg på jobb i alle fall. Gleder meg til mannen kommer i kveld og jeg kan få en lang god klem. *sukk*

Jeg hadde en slik dag igår, lå å grein i vel to tre timer :p og synes alt bare er tungt, OOG får litt panikk av at det enda er 3 mnd igjen.... Huff!
Føler med deg! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei er ganske ny her inne på siden, så ny at jeg egentlig ikke helt vet hvordan siden fungerer...

Uansett er det godt å lese at man ikke er alene med alle de uforklalige følelsene under svangerskapet, som tyr til både tårer og beskymringer som nesten gjør man gal....

Jeg har i termin 13 juni, min første svangeskap og har hatt masse komplikasjoner med svangeskapet siden starten :( Som gjør at jeg ikke helt greier å glede meg og nyte svangeskapet. Beskymringene av at fostre har det bra og de daglige beskymringene i hverdagen som jobb gjør meg snart gal.

Tøft også er det når man føler at ingen forstår, og ikke har noen å støtte seg til :(

Å være gravid er ikke bare bare.... Jeg gleder meg til å få ut babyen nå, og krysser fingerne på at alt går bra med henne.

Uff... nok syting fra meg..

Du er ikkje åleine! Har det sånn nokon gonger eg og. Det vert som regel trigga av at folk ikkje tar meg på alvor... kan grine i timevis!
Har og mykje bekymringar rundt økonomi, jobb og utdanning... ikkje alltid lett å glede seg då..
Det er heilt normalt, men ein skal vera litt obs på at det ikkje er/vert svangerskapsdepresjon. Lurt å snakke med jormor om det :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp