Lei meg :(

Frk.fredriksen

Betatt av forumet
I dag var jeg på 4 måneder kontroll med lille gull.. det gikk egentlig kjempe fint, men vi kom inn på grøt tema..

Jeg: Skal jeg begynne å gi grøt nå hver kveld? '
Helsesøster: ja, siden du bare gir falsk mat så må du det.

Jeg blei helt stum :O hvor mange ganger skal jeg bli såra fordi jeg ikke fikk til ammingen ?! :( Jeg har SÅÅÅÅÅÅ lyst til å få det til men det er altfor seint og fikk altfor liten hjelp :( jeg har gråtet sååå mange ganger fordi jeg har måtte gi flaske også klarer liksom ikke helsesøster å støtte meg :( Jeg klarer snart ikke dette mer :( Blir helt knust av dette, jeg vil jo det beste for lille gull men prøver å kose meg med å gi flaske men når jeg får sånne kommentarer hele tiden knuser jeg innvendig :( Unnskyld sytingen jenter men blir bare så deppa :(

Skjønner veldig godt hvordan du har det, her fikk vi heller aldri til ammingen. Men jeg var heldig som fikk til å fullpumpe en stund. Det ammepresset som er rundt omkring er helt utrolig, synes det nesten er hysteri. Klart morsmelk er best, men det er faktisk bedre å ha en blid og fornøyd mor med overskudd enn stresset det ofte blir når man ikke får til ammingen.
Synes kommentaren til din helsesøster er utrolig! Hun kunne sagt det på en annen måte enn "falsk" mat, Hadde jeg reagert på også. Hvorfor falsk??? Nei, tenk heller på at du har gjort det beste for barnet ditt, du har gjort ditt beste! Hun er jo mett og fornøyd.
Tenk heller på at det faktisk er utrolig mange som ikke får til ammingen, ikke har nok melk osv. Så det er ikke så vanlig at "alle" får det til. Kos deg med tulla di, og gled deg heller over å kunne begynne med smaksprøver og grøt. Det er en morsom tid.
Ble langt dette her, men avslutter med å gi deg en god varm klem.

tusen takk for mange gode ord emoticon trengte det :) <3 Hvorfor hun sa falsk den veit jeg ikke men fikk sjokk i hvertfall :( Marthe legger på seg akkurat det hun skal og har det supert så hvorfor det skal være så krise at jeg ikke fikk det til det veit jeg ikke :( Holdt også på en god stund med å pumpe men begynte jo på skolen en dag i uken så blei slitsomt til slutt så jeg ga meg med det.. :( Angrer litt :(
Skal kose med masse :)

emoticon FALSK MAT???????????emoticon
Hva er det?
Nå kjenner jeg at jeg ble ordentlig proversert! Er hun en smule dum??????emoticon  (Ikke at jeg liker å kalle folk dumme, men vet du hva........)

Synes du er flink jeg! Du gjør det eneste rette, å gi barnet ditt mat!!!!!!!!
Stå på!

uffamei, skjønner så godt at du blir lei deg. Falsk mat, mån tro hva d er for noe? D går rett og slett ikke ann å si noe sånt. Desverre så er d litt for mange av døm som nesten ser ned på en om en ikke ammer, og d hører ikke no sted hjemme synes jeg!

Du gir den nydlige jenta di mat så ho er sunn og frisk og D er flott demoticon

Klememoticon  

manfred skrev:
uffamei, skjønner så godt at du blir lei deg. Falsk mat, mån tro hva d er for noe? D går rett og slett ikke ann å si noe sånt. Desverre så er d litt for mange av døm som nesten ser ned på en om en ikke ammer, og d hører ikke no sted hjemme synes jeg!

Du gir den nydlige jenta di mat så ho er sunn og frisk og D er flott demoticon

Klememoticon  

Frk.fredriksen skrev:
I dag var jeg på 4 måneder kontroll med lille gull.. det gikk egentlig kjempe fint, men vi kom inn på grøt tema..

Jeg: Skal jeg begynne å gi grøt nå hver kveld? '
Helsesøster: ja, siden du bare gir falsk mat så må du det.

Jeg blei helt stum :O hvor mange ganger skal jeg bli såra fordi jeg ikke fikk til ammingen ?! :( Jeg har SÅÅÅÅÅÅ lyst til å få det til men det er altfor seint og fikk altfor liten hjelp :( jeg har gråtet sååå mange ganger fordi jeg har måtte gi flaske også klarer liksom ikke helsesøster å støtte meg :( Jeg klarer snart ikke dette mer :( Blir helt knust av dette, jeg vil jo det beste for lille gull men prøver å kose meg med å gi flaske men når jeg får sånne kommentarer hele tiden knuser jeg innvendig :( Unnskyld sytingen jenter men blir bare så deppa :(

For en dritt kjærring, kjenner jeg blir sikkelig forbanna her alså!!!!!!!
Vi fikk heller ikke til ammingen, men jeg har nå iallfall en snill helsesøster, som har full forståelse for at jeg ikke fikk det til, og sa det var bedre å gi mme og at vi begge koste oss med måltidene, enn å slite, og at jeg ble lei meg og Elise ikke fikk nok mat. Jeg fikk forresten beskjed om å ikke begynne med grøt før hun var minst  5 mnd så lenge hun var fornøyd med bare melk. Sender over en god klem.

så utrolig ufølsomt sagt ! Kjenner jeg blir forbanna på dine vegne ! Jeg ammet i fire måneder med brystskjold med første mann fordi han ikke ville ta brystet , men selv det var ikke godt nok ! Fikk høre at jeg ikke fikk til ammingen fordi samspillet mitt med barnet mitt var så dårlig ... Den ammepropagandaen har jeg langt oppe i halsen ! Husk at det er viktigere med mamming enn med amming !

LeonoraD skrev:
Jeg synes du skal sende de en mail, eventuelt til lederen deres i kommunen, hvor du kan uttrykke at det er sårende med slike kommentarer og at det bryter med god skikk for helsesøstere å uttale seg på den måten. Du trenger ikke nevne navn hvis du ikke vil, men jeg hadde absolutt sendt dem en tilbakemelding på dette.

Eller at du ringer! Den dama burde ikke väre helsesöster!! Det er jo ikke mulig å si sånn!! Hun burde få seg en skrape!!
Hev deg over dama. Du er en fantastisk mamma!!
Stor klem

Tusen takk jenter emoticon  Dere er de beste emoticon

DoNo skrev:
Hva er det?
Nå kjenner jeg at jeg ble ordentlig proversert! Er hun en smule dum??????emoticon  (Ikke at jeg liker å kalle folk dumme, men vet du hva........)

Stå på!

signerer hvert ord! makan til oppførsel emoticon

Fy søren !!!!! Det syns jeg var drøyt å kunne si noe sånn... Skjønner du godt ble såra. Klem til deg :)

SiljeC88 skrev:
Fy søren !!!!! Det syns jeg var drøyt å kunne si noe sånn... Skjønner du godt ble såra. Klem til deg :)

Signerer. For ei uprofesjonell helsesøster :(

klem emoticon

Frk.fredriksen skrev:
tusen takk for mange gode ord emoticon trengte det :) <3 Hvorfor hun sa falsk den veit jeg ikke men fikk sjokk i hvertfall :( Marthe legger på seg akkurat det hun skal og har det supert så hvorfor det skal være så krise at jeg ikke fikk det til det veit jeg ikke :( Holdt også på en god stund med å pumpe men begynte jo på skolen en dag i uken så blei slitsomt til slutt så jeg ga meg med det.. :( Angrer litt :(
Skal kose med masse :)

Du skal ihvertfall ikke angre på det. Skulle du gått på skole, pumpa og kost deg med mini så hadde du sliti deg ut!
Nei, jeg hadde klagd på hs jeg. Har tenkt på det i dag, og sånn går det faktisk ikke an å oppføre seg. Som hs bør man vite hvor sårt det med amming er.

Jeg forstår deg så inderlig godt, det med ammingen!

Jeg slutter nok helt straks, har vært så mye triste ting som har skjedd å stress i det siste, så jeg har så å si mista melka brått, å klarer ikke jobbe den tilbake!:(

Å jeg er oppriktig kjempetrist og lei meg!

Å en så idiotisk og tankeløs kommentar(selv om hun kanskje ikke mente det vondt?) hadde skjært meg evig langt inn i hjerterota!

Stor klem!:)

Jeg hadde spurt om hva faen som feiler dama!?! Fantastisk kommentar...at d er mulig!!

~DenKulesteMagen~ skrev:
DoNo skrev:
Hva er det?

Stå på!

signerer hvert ord! makan til oppførsel emoticon

Back
Topp