Lei meg på vegne av mine datter

*RoM*

Elsker forumet
Annenhvert år har skolen til min datter et marked, der barna selger ting de har laget på skolen. Da er det selvfølgelig helt normalt at man kjøper det ens egne barn har laget.
I dag kom vi ca 3 minutter etter åpning (var vanskelig å finne parkeringsplass), og gikk rett til salgsbodene, men dessverre var datteren min sine gjenstander allered kjøpt av noen andre. Hun ble skikkelig lei seg, og det ble jeg også for å være ærlig. Læreren sa at siden det ikke var navn på, så var det egentlig fritt frem, men det hjalp jo ikke henne. Det var snakk om en nøkkelring hun hadde laget i sløyden (pusset og malt), og en filt - blomst hun hadde sydd.

Hva som har skjedd vet jeg ikke, men hun var rimelig vanskelig å trøste.

Uff jeg skjønner hun var lei seg:(
Jeg ville bedt læreren om å sette navn på ting og informere om at foreldre hadde førsterett til å kjøpe sine egne barns ting.

Skjønner hun ble lei seg men er jo dessverre sånn kom kan skje når de ikke navner

Her navnes de

Forstår frustrasjonen. Klart man blir lei seg! Her burde det jo vært satt navn på gjenstandene synes jeg.

Annenhvert år har skolen til min datter et marked, der barna selger ting de har laget på skolen. Da er det selvfølgelig helt normalt at man kjøper det ens egne barn har laget.
I dag kom vi ca 3 minutter etter åpning (var vanskelig å finne parkeringsplass), og gikk rett til salgsbodene, men dessverre var datteren min sine gjenstander allered kjøpt av noen andre. Hun ble skikkelig lei seg, og det ble jeg også for å være ærlig. Læreren sa at siden det ikke var navn på, så var det egentlig fritt frem, men det hjalp jo ikke henne. Det var snakk om en nøkkelring hun hadde laget i sløyden (pusset og malt), og en filt - blomst hun hadde sydd.
Hva som har skjedd vet jeg ikke, men hun var rimelig vanskelig å trøste.
Uff jeg skjønner hun var lei seg:(
Jeg ville bedt læreren om å sette navn på ting og informere om at foreldre hadde førsterett til å kjøpe sine egne barns ting.
Signerer denne! Så utrolig trist at dere som foreldre ikke fikk kjøpe henne ting som hun selv har laget! Skjønner godt at hun ble lei seg :(

Uff, så leit. Skjønner godt det var trist!
Men enn får prøve å tenke at hun er veldig flink som har laget noe som er så fint at noen andre ville kjøpe det så fort :) da var det nok veldig bra gjort :D det kan hun være stolt av, å kanskje siden hun alt har laget det en gang. Kanskje hun får til å lage det igjen, hjemme. Å kan gi bort i gaver til jul i år feks?

Det er synd, men samtidig fort gjort. Man må nok være litt rask på labben i slike tilfeller, for grunnen til at de ikke setter navn på er jo at de sikkert ønsker å selge til et større publikum enn bare foreldre, og en annen ting er jo at det er noen foreldre som ikke har råd til å kjøpe tingene til sitt barn, og det er nok også kjipt for et barn som er der å se at alle tingene en har laget står igjen. Kanskje de skulle endret systemet til at barna lagde flere ting og også var mer innstilt på at noe kunne selges til andre enn foreldrene, at man lagde det til et åpent marked og ikke for å tjene penger på "tvangssalg" til foreldrene? For det er jeg veldig i mot både som forelder og som lærer, og jeg vokste opp med foreldre som var så blakke at det kunne være et skikkelig problem om vi måtte ha med oss en femtilapp til en tur på skolen eller noe. Så det er jo flere perspektiver her.

Kan jo også være en ærlig feil fra barn som bare husket feil på tingene.

Alternativt kunne man kanskje brukt tape/nål og hatt lapper på det første kvarteret, for så å fjerne lappene og ha åpent salg.

Last edited:
Uff, så leit. Skjønner godt det var trist!
Men enn får prøve å tenke at hun er veldig flink som har laget noe som er så fint at noen andre ville kjøpe det så fort :) da var det nok veldig bra gjort :D det kan hun være stolt av, å kanskje siden hun alt har laget det en gang. Kanskje hun får til å lage det igjen, hjemme. Å kan gi bort i gaver til jul i år feks?

Ja, jeg sa det første til henne, men den andre delen var og en fin idè =)

Ja, det var mange produkter i andre klasser som var merket, og at det skal være forbeholdt foreldre de første 20 minuttene syns jeg er greit. Er en kjempeliten gymsal, og det var sikkert 600 stykker der, så det var vaskelig å oritentere seg.

Så da får jeg ta det opp om to år =)

Så kjedelig :(

Back
Topp