Lei meg og trist.

August12mamma

Flørter med forumet
I dag begynte jeg og blø... Fikk time til gynokolog og ble undersøkt i full fart. Er fortsatt usikker på om det er en SA /MA (mistet i 2009..)

Etter som jeg forstod, så var jeg mindre på vei enn det jeg selv har regnet ut, han tippet 4-5 uker, for var for lite til og være 6+ . Eller så har det rett og slett stoppa opp og vekst...

Han spurte når siste mensen min var som da var 24oktober. Men hadde jo sluttet på p-pillen og er usikker på syklus og mens noe surrete. Så selv om jeg blør ( som jeg har lest og hørt at mange gjør i svangerskapet ) så om det kan være at jeg da ble befruktet natta den 14 novomber, at man heller går ut fra beregning fra befrukning isteden for mensen. Kan det da så stemme at jeg kanskje er så lite på vei hvis vi beregner da, eller blir det rett og slett en spontan abort nå også?

Jeg spurte isåfall hva sjangen var at det var dødt, og han sa 75%...

Jeg befinner meg i en annen by enn hvor jeg bor til neste uke. Så gynokologen skrev et brev til legen min som jeg skal til 15 des. Og jeg åpna det og leste hva han skrev...

Litt gammelt blod i vagina.
UL: Ses et tykt endomentrium, gestasjonssekk på 8x6 mm. Noe sammensunket.
Yolksekk sees. Ikke tegn på blodsirkulasjon.

Vurdering/tilltak: 1: tidlig gravid 4-5 uker
2: Missed abortion.

Huff nei ikke vet jeg.. For dere som har opplevd flere spontan aborter, hva gjorde dere for og hold motet oppe ? hva skal jeg gjøre videre syns dere, kan jeg bli testen på hvorfor det skjer, hva kan legen gjøre?.. Er det mulighet i hele tatt for meg og bli gravid en dag uten at dette skjer ?? :(((
Er min andre SA... Håper virkelig at det bare er blod som mange andre har opplevd (har ikke smerter i magen, kun blødning) og håper bare at jeg er tidligere på vei enn jeg trodde! *ønske tanke* men hva er realiteten?!! :S

jeg vil bli sjekket & testet for hva i  svart F ... skjer dette! Håper virkelig dem kan gjøre NOE så man får svar...

Jeg er så lei meg på dine vegne. Jeg har hatt SA 2 ganger nå og det er like fælt hver gang. Dersom du har 3 SA på rad har du rett på utredning. Selv har jeg født et barn innimellom mine SA. Det er så trist å miste. Hele livet blir snudd på hode når man blir gravid. Først forventninger så planlegging og glede. Så blir alt revet bort igjen! Det er så fælt! Jeg vet hvordan du har det og håper du blir gravid igjen fort!

Lykke til videre! :)

Utrolig trist å høre... Sender deg mange gode klemmer <3<3

Timiz skrev:
Utrolig trist å høre... Sender deg mange gode klemmer <3<3

Huff og huff, signerer!

håper at du bare er kortere på vei enn du trodde og at du fortsatt er gravid!
krysser fingrene for deg! <3

Så leit.. Håper du får svar raskt!!! :(

Uff, så trist å leseMen kan jo være du er kortere på vei, og da kan de ikke se så mye.   

Krysser fingrene for deg! 

August12mamma skrev:
mulighet i hele tatt for meg og bli gravid en dag uten at dette skjer ?? :(((

jeg har hørt om folk som tar blodfortynnende for å slippe å spontanabortere, dette er noe du kan diskutere med legen din :)

Huff kjempe trist ja :(
nå er det brunt blod som kommer. Er ikke sånn mega mye, og ikke smerter i magen..
i 2009 hadde jeg vist en MA, fikk tabeletter hjem.. Skjønner ikke helt dette nei.
Mine tanker nå er " tenk hvis jeg aldri klarer å bli gravid uten og mistem tenk om jeg ALDRI får barn"... føler ut som det er noe feil med meg. Tenk hvis jeg ikke kan gi samboeren barn en dag...skikkelig skremmende altså! Føler dårlig samvittighet at jeg ikke klarer og holde på det.. Men så har jeg håpet oppe med å tenke på at det er jo mange flere som opplever både SA og MA som klarer og bli gravide?! tenker på en episode jeg leste om ei som fikk svar på ul at det var dødt der og fikk med seg tabeletter hjem, men hun tok ikke i mot dem. og hun skrev heldigvis, for hun satt idag med 1årig jente på fanget...
Så er jo håp tydeligvis at jeg en dag kan bli gravid uten og miste....
Fikk liksom så lite svar fra gynokologen, skjønner jo ikke hva at det som stod på papiret menes med heller..

Så dem undersøker ikke meg så lenge jeg ikke har mistet 3 ganger på rad?
vært kjekt og bli undersøkt, skikkelig skremmende dette..

Håper jeg bare er mindre på vei.. som sagt, på terminkalkulator tok jeg beregning fra befruktning den 14 nov. og da er jeg da vist 5+2 eller noe...

Men nå når jeg har mørkt brunt blod (gynokologen sa jo at det var GAMMELT blod )så det er muuuulig at det IKKE trenger å være fra denne gang. at jeg rett og slett er lite på vei, og gammelt blod.. huff, ikke lett og vite. gleder meg til mere svar til torsdagen!

Så fælt for deg å gå sånn da, og være usikker,hadde blitt gal jeg!! Det blir du sikkert å.. Håper du får ett positivt svar! Sender deg en stor klem

Jafseslafsaslappfis skrev:
Så fælt for deg å gå sånn da, og være usikker,hadde blitt gal jeg!! Det blir du sikkert å.. Håper du får ett positivt svar! Sender deg en stor klem

Takk for det. Ja man blir nesten gal. For jeg er jo gravid, vi så det jo på sjermen. Men enten er det jo dette med at fosteret har sluttet og vekst, eller at jeg bare er mindre på vei enn hva jeg selv tror. + mørkt blod... *GAL*  :p hehe

August12mamma skrev:

Jafseslafsaslappfis skrev:

Takk for det. Ja man blir nesten gal. For jeg er jo gravid, vi så det jo på sjermen. Men enten er det jo dette med at fosteret har sluttet og vekst, eller at jeg bare er mindre på vei enn hva jeg selv tror. + mørkt blod... *GAL*  :p hehe

får håpe det siste da*krysse fingre*

nr2ivente<3 skrev:

August12mamma skrev:

jeg har hørt om folk som tar blodfortynnende for å slippe å spontanabortere, dette er noe du kan diskutere med legen din :)

Åå, er det noe som kan gå ann altså. kan jo høre med legen! :)

August12mamma skrev:

nr2ivente<3 skrev:

August12mamma skrev:

Åå, er det noe som kan gå ann altså. kan jo høre med legen! :)

ja jeg kjenner ei som sponant aborterte flere ganger men da ho ble satt på blodfortynnede så satt spirene. :)
Men gammel blod vil si at det ikke er friskt, friskt blod er det du skal være redd for!
Har du nylig hatt sex? (trenger ikke svare) for i såfall kan de være et blodkar i slimhinnene som har sprukket og har forårsaket en liten blødning, det vil si at det gamle blodet kan stamme derfra.
Ellers så kan det også være rester av en liten ufarlig blødning å. men hvis du er før uke 6 så kan de ikke se noe særlig.. kansje legen missforsto deg og trodde du var lengre på vei?
derfor han sa du antagelig hadde mistet?

jeg sitter med en frisk snart 2 åring her hjemme og jeg hadde en KRAFTIG blødning i 4 uker med friskt blod og alt og var overbevist om at alt håp var ute..
men det viste seg å være en rift i morkaka i ettertid.

det trenger ikke å være over.. skjekk hcg nivået ditt i blodet å se om det synker.. da får du endelig svar! :)

Hei!

Fikk lyst til å skrive noen ord siden jeg har litt historie på akkurat dette.

I 2007 ble jeg gravid på første forsøk. Lykken varte i en hel uke før jeg begynnte å blø. Ok, normalt å oppleve en SA tenkte jeg og ble ikke så bekymret. Lei meg ble jeg da... Ikke lenge etterpå var jeg gravid igjen. I en hel uke. Ehhh, kanskje ikke helt normalt tenkte jeg nå.

Fikk fastlegen min til å henvise meg til gyn på sykehuset. Fikk time og ble lovt oppfølging på neste graviditet men kunne ikke starte utredning før en evt. SA/MA nr tre var et faktum. Ble gravid igjen og denne gangen fikk jeg Pregnyl som støtte. I uke 8 ble det konstatert MA. Nå begynnte jeg å virkelig bli bekymret... Graviditet nr 4 endte i SA etter en uke med et lite håp...

Gyn satte igang masse prøver og henviste oss til riksen forsommeren 2009. Da hadde vi prøvd iherdig i ett år uten at jeg ble gravid. Vi kom inn på forsamtale i oktober 2009 og startet opp på medisiner 29.januar 2010.

Vi fikk ut hele 4 egg... Gjett om jeg var redd det ikke skulle gå bra med befruktning osv. Men, 2 dager senere satt de inn ett perfekt embryo. Gravid for 5. gang. Denne gangen fikk jeg hormonstøtte til 12 uker. 1 time fra 5 cm åpning til stjernekikkeren min var ute og nå begynner han straks å gå . Resten, altså 3 embryo ble fryst ned.

I sommer satte vi inn 2 embryo og jeg ble gravid. På ul i uke 7 ble det konstatert enda en MA. Etter 2 dager med småblødning skulle jeg ha medisinsk hjemmeabort. Denne endte i en styrtblødning og blålys til sykehuset.

Så, utolig nok overlevde det siste embryoet også opptining og ble satt tilbake der det hører hjemme 16. november. Positiv test igjen Gravid for tredje gang med 4 egg fra ett uttak... 7. graviditet totalt...

Da er det bare å krysse fingrene for at det går bra denne gangen!!!!

Moralen er: ikke gi opp, det er mulig å få barn selv om du nå kanskje mister for andre gang!!!

Lykke til!

ja jeg kjenner ei som sponant aborterte flere ganger men da ho ble satt på blodfortynnede så satt spirene. :)
Men gammel blod vil si at det ikke er friskt, friskt blod er det du skal være redd for!
Har du nylig hatt sex? (trenger ikke svare) for i såfall kan de være et blodkar i slimhinnene som har sprukket og har forårsaket en liten blødning, det vil si at det gamle blodet kan stamme derfra.
Ellers så kan det også være rester av en liten ufarlig blødning å. men hvis du er før uke 6 så kan de ikke se noe særlig.. kansje legen missforsto deg og trodde du var lengre på vei?

jeg sitter med en frisk snart 2 åring her hjemme og jeg hadde en KRAFTIG blødning i 4 uker med friskt blod og alt og var overbevist om at alt håp var ute..

det trenger ikke å være over.. skjekk hcg nivået ditt i blodet å se om det synker.. da får du endelig svar! :)

Tenkte og høre med legen på torsdag da jeg har time ang blodfortynnende. aldri hørt om det før, så blir spennende å høre. Det var ikke frisk blod, jeg trodde det var frisk, men da jeg kom til gynokologen 1time etter at jeg begynte og blø og ble undersøkt så sa han at det ikke var frisk, var gammelt blod..

Han spurte meg hvor langt jeg var på vei ( før jeg ble undersøkt) og jeg sa 6 uker(trodde jeg selv, med å regne mensen- uka ) er ikke helt blitt vant med beregning av uker... Men jeg var iallefall ikke 6 uker, heller 4-5 uker sa han..

Jeg hadde sex sist gang for 1 uke siden ca. var ikke tegn til noe blod da som jeg la merke til. så kan jo være at det har logget der.. Har ikke hatt smerter, og blodet har vært brunt. Jeg blør ikke mye nå. Er ca ingenting på truseinlegget, og ikke så mye på papiret. så er vel kansje et bra tegn!

Håper at det blir et positivt svar til uka. Men forbereder meg uansett på det værste.
Jeg leste på nett at i dem fleste tilfeller av dem som blør mørkt blod og da evt uten smerter, går bra med. Men er såklart unnatak. Men prøver å tenke på at dem fleste gikk det bra med. Har jo hatt en MA i 2009. og da blødde jeg hele tiden,da frisk blod + smerter.

Jeg har ennå ømme bryst,mye tørst. Er uansett da ikke så langt på vei,så skal uansett ikke ha så mye symtomer. hadde jeg ikke sist gang heller da jeg var 6 uker på vei ( mistet rett etter en undersøkelse på UL, så mistet rundt uke 6 + i 2009..)

Trøster meg som sagt med at flere blør i svangerskap (ikke bare meg ), mørkt blod er mere positivt enn frisk + ikke smerter og blør ikke så mye! :)

August12mamma skrev:

Tenkte og høre med legen på torsdag da jeg har time ang blodfortynnende. aldri hørt om det før, så blir spennende å høre. Det var ikke frisk blod, jeg trodde det var frisk, men da jeg kom til gynokologen 1time etter at jeg begynte og blø og ble undersøkt så sa han at det ikke var frisk, var gammelt blod..

Han spurte meg hvor langt jeg var på vei ( før jeg ble undersøkt) og jeg sa 6 uker(trodde jeg selv, med å regne mensen- uka ) er ikke helt blitt vant med beregning av uker... Men jeg var iallefall ikke 6 uker, heller 4-5 uker sa han..

Jeg hadde sex sist gang for 1 uke siden ca. var ikke tegn til noe blod da som jeg la merke til. så kan jo være at det har logget der.. Har ikke hatt smerter, og blodet har vært brunt. Jeg blør ikke mye nå. Er ca ingenting på truseinlegget, og ikke så mye på papiret. så er vel kansje et bra tegn!

Håper at det blir et positivt svar til uka. Men forbereder meg uansett på det værste.
Jeg leste på nett at i dem fleste tilfeller av dem som blør mørkt blod og da evt uten smerter, går bra med. Men er såklart unnatak. Men prøver å tenke på at dem fleste gikk det bra med. Har jo hatt en MA i 2009. og da blødde jeg hele tiden,da frisk blod + smerter.

Jeg har ennå ømme bryst,mye tørst. Er uansett da ikke så langt på vei,så skal uansett ikke ha så mye symtomer. hadde jeg ikke sist gang heller da jeg var 6 uker på vei ( mistet rett etter en undersøkelse på UL, så mistet rundt uke 6 + i 2009..)

Trøster meg som sagt med at flere blør i svangerskap (ikke bare meg ), mørkt blod er mere positivt enn frisk + ikke smerter og blør ikke så mye! :)

jeg krysser fingrene for at dette er ufarlig! :) hvis du er veldig redd så drar du ned til legen på mandag å tar en blodprøve åsså ber du de skjekke deg opp mot nivåene du skal ligge på i uke 4-5 :) er det så høyt som det skal være så er det stor sannsynlighet for at dette går bra :)
(hvis ikke så vil det være lavere og da har du ihvertfall fått ett svar :))

Masse lykke til :)

Får gjøre det. Men er på besøk hos familie i Bodø, og jeg har lege i Trondheim. så får nok bite meg til timen som jeg har på torsdag i trondheim.
*host* har heldigvis ikke blødd så mye, og blitt mindre å mindre blod. å nå var det ikke blod i hele tatt når jeg sjekket (Y) :)

takk for det  ^^

Først av alt må jeg påpeke at det ikke er din feil! Du må ikke ta på deg skylda for noe sånt, det er en helt forferdelig tanke! Hør med legen din, det er alltids noe å gjøre og tiltak en kan sette i gang.

Jeg har opplevd en ma. Det var første gang jeg ble gravid. Antageligvis dødt i uke 5-6, oppdaget i uke 8 (første kontroll). Da ble jeg sendt rett på sykehuset og fikk innvendig ul hvor de konstaterte at joda det var ikke noe liv der. Så fikk jeg tabletter og husker hvor hel**** vondt det gjorde. Heldigvis var det over på en dag. Var nervøs neste gang jeg ble gravid, men fikk ul både i uke 6 og uke 9. Og det gikk bra den gangen. Jeg tenkte som så da jeg mistet at alt ikke var som det skulle og sånn sett var det jo greit å miste tidlig enn å miste etter enda flere uker. Tror nok det blir verre dess lengre en går med graviditeten.

Uansett vil jeg ønske dere masse lykke til. Og jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere snart. Stooor klem fra meg =)
(ps lykke til hos legen, håper du får god hjelp og oppfølging. Neste gang du blir gravid, kan du få henvisning til å dra på tidlig ul, så blir det kanskje litt tryggere for deg)

Hørtes nesten ut som meg gitt, i 2009. bare synd om jeg skal oppleve en MA IGJEN! Kjempe kjedelig :( men men..

hører folk sier at det er noe feil med fosteret og kroppen støter det ut. Men rart at det skjer andre gangen jeg blir gravid.. bah! *irritert*

Takk, håper på det beste :))

Piplup skrev:
Først av alt må jeg påpeke at det ikke er din feil! Du må ikke ta på deg skylda for noe sånt, det er en helt forferdelig tanke! Hør med legen din, det er alltids noe å gjøre og tiltak en kan sette i gang.

Jeg har opplevd en ma. Det var første gang jeg ble gravid. Antageligvis dødt i uke 5-6, oppdaget i uke 8 (første kontroll). Da ble jeg sendt rett på sykehuset og fikk innvendig ul hvor de konstaterte at joda det var ikke noe liv der. Så fikk jeg tabletter og husker hvor hel**** vondt det gjorde. Heldigvis var det over på en dag. Var nervøs neste gang jeg ble gravid, men fikk ul både i uke 6 og uke 9. Og det gikk bra den gangen. Jeg tenkte som så da jeg mistet at alt ikke var som det skulle og sånn sett var det jo greit å miste tidlig enn å miste etter enda flere uker. Tror nok det blir verre dess lengre en går med graviditeten.

Uansett vil jeg ønske dere masse lykke til. Og jeg krysser fingrene for at det klaffer for dere snart. Stooor klem fra meg =)
(ps lykke til hos legen, håper du får god hjelp og oppfølging. Neste gang du blir gravid, kan du få henvisning til å dra på tidlig ul, så blir det kanskje litt tryggere for deg)

Back
Topp