Lei meg og skuffet

linko

Forumet er livet
Har vært en tur på jobben idag,var avslutning for min tidligere sjef. Fikk da svar på søknaden min om 40% ulønnet permisjon. Jeg fikk avslag[:(][:(] De ville ikke at noen skulle jobbe deltid. [:(][:(]
Følte hele verden raste sammen, jeg hadde virkelig sett frem imot å være hjemme litt ekstra med Emma før hun begynner i barnehage 2011.
Jeg er rett og slett drit skuffa, det er kun snakk om  10 mnd.. Men jeg kunne godt jobbe inn og avspassere, men hallo hvordan skal jeg kunne det som er alene med Emma.[:@]

Min tidligere sjef tok meg tilside når jeg skulle gå, og spurte om det gikk som jeg ønsket. Jeg sa da hva jeg hadde fått til svar, han ristet på hodet av avgjørelsen, syns det var urimelig. Men han var så snill og sa jeg gjerne måtte bruke han som referanse om jeg søkte på ny jobb(han har ikke vært så fornøyd med toppene han heller tror jeg).

Trodde faktisk ikke de kunne nekte deg ulønnet perm (inntil 2 år) jeg[8|]

Håpløs sjef uansett. Håper det ordner seg for deg på annen måte

ORIGINAL: Lolodi

Hæ? Har du ikke krav på det da???

Trodde det jeg og, men det gjelder visst ikke deltid. Men da skal de ikke se bort ifra at jeg søker 100% istede.

100% trenger du ikke å søke om, det har du din fulle rett til å ta [:)] Jeg sa bare fra på jobben jeg, at jeg skulle ha perm ett år til, uten lønn da selvfølgelig [:)] Vi har krav på 2 års perm nemlig, 1 år med lønn og 1 år uten lønn, så om du får det til økonomisk hadde jeg ikke vært i tvil [:)] Dumme ledelsen på jobben din...[:)]

Får du overgangsstønad, eller er det kun dem som er uten jobb.

Husker venninna mi var alene med si, hadde ikke råd til å begynne å jobbe igjen. Fikk overgangsstønad, dobbel barnetrygd, skatteklasse 2 og kontantstøtte. Hadde ho begynt å jobbe hadde ho mista kontantstøtta og hadde måttet betale for bhg i stedet.. Så tjente mer med å gå hjemme??

ORIGINAL: Tøtta29

100% trenger du ikke å søke om, det har du din fulle rett til å ta [:)] Jeg sa bare fra på jobben jeg, at jeg skulle ha perm ett år til, uten lønn da selvfølgelig [:)] Vi har krav på 2 års perm nemlig, 1 år med lønn og 1 år uten lønn, så om du får det til økonomisk hadde jeg ikke vært i tvil [:)] Dumme ledelsen på jobben din...[:)]

Blir nok trangt økonomisk. Da må jeg leve på overgansstønad og det blir jo langt mindre enn hva jeg er vant med. Men hvis det viser seg at jeg ikke skal betale skatt på det, blir jo ikke differansen så stor uansett. Skal undersøke det nærmere.

ORIGINAL: Virra

Får du overgangsstønad, eller er det kun dem som er uten jobb.

Husker venninna mi var alene med si, hadde ikke råd til å begynne å jobbe igjen. Fikk overgangsstønad, dobbel barnetrygd, skatteklasse 2 og kontantstøtte. Hadde ho begynt å jobbe hadde ho mista kontantstøtta og hadde måttet betale for bhg i stedet.. Så tjente mer med å gå hjemme??

Jeg vil få overgansstønad,men blir jo mindre utbetalt enn om jeg hadde jobbet. Overgansstønaden er på ca 12 000,- Kontantstøtte ville jeg fått uansett,siden mamma skulle hatt Emma de 3 dagene jeg da evnt. ville ha jobbet.

ORIGINAL: Bambling

Men selv om du ikke har krav på det, så har vel ikke arbeidsgiver siste ord i saken? Snakk med arbeidstilsynet eller LO hvis du er medlem der. Kan hende det må komme inn en tredjepart og hjelpe dere med å finne en løsning, men tror ikke de kan gi blankt avslag. Du har også noe du skulle sagt! [;)]

Tenkte jeg skulle undesøke det litt grundigere ja. Er ikke den som godtar ett nei med det første[:)]

ORIGINAL: Scorp80

Man må bet skatt på Os, men det er svært lite, snakk om kanskje 500kr mnd, synes du bør regne på det og vurdere gå hjemme med Emma jeg [;)]

Er du helt sikker på at det ikke er mer? 500,- er jo ingenting,så da burde det jo gå for ett år ihvertfall. Det kjipe er jo at jeg må ut med 10 200,- i mnd til boliglån og husleie. Merker jo det når enn er alene.

Å nei...Så kjipt[&o]
Skjønner at du er skuffa og lei deg!!
Sender en stor klem fra Julie og meg[:)]

Du må iallefall sjekke alt grundig,og ikke gi deg visst det er noe du skal ha krav på!!!

Dette står i arbeidsmiljøloven

(2) Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd. Arbeidstaker som har delvis permisjon etter § 12-6 har likevel ikke rett til permisjon etter leddet her.

Da vil jo det si at jeg må ta full permisjon da.[&o]

ORIGINAL: Lolodi

Hæ? Har du ikke krav på det da???
??trudde jeg og[&:]toskete sjef[&:]

ORIGINAL: linko

Dette står i arbeidsmiljøloven

(2) Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd. Arbeidstaker som har delvis permisjon etter § 12-6 har likevel ikke rett til permisjon etter leddet her.

Da vil jo det si at jeg må ta full permisjon da.[&o]

og DERR så jeg den...[8|]gikk litt fort i svaringa her.
Så kjipt!
Men ville og søkt om støtte fra husbanken ,ei venninne av meg har nettopp blitt alene og får det.Mener hun ikke skatter av Os heller,mulig det er noe som gjelder hver enkelt sak?[8|]
Men syns det er rart de gav blankt avslag..

Så dum sjef du har. en sjef skal være behjelplig og legge til rette for småbarnsforeldre. ihvertfall så godt det kan gjøres.

go klem til deg[:D]

ORIGINAL: Himmelblå

Huff, så domt. Sjønner godt du er skuffet....
Håper det ordner seg..
Klem[:)][:)]

ORIGINAL: Mammapostei!

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78158

Les dette! Eg meiner du bør gå denne veien før du gjer deg hvertfall!

Takk søte deg[:)] Nå ga det meg litt håp ihvertfall. Skal vise de dette jeg.

Fikk beskjed tidligere idag at hvis Emma var syk hadde jeg kunne fått det. Fikk ikke noe konkret grunn på hvorfor jeg ikke fikk. Bortsett fra at de ikke ville ha en kontorplass tom og ville ikke ha deltidsansatte.

Så kjekt! Håpar det ordnar seg[;)]

Trur eg hadde kjørt sak på det, eg fekk samme svaret sjølv, før eg i heile tatt hadde søkt! Kunne berre glemme det! Eg gjekk til fagforeninga eg då, men så blei eg gravid igjen og gjekk ut i permisjon så da la eg det på is.

Veit ikkje kva jobben din går ut på, men vil tru dei skal ha ein god grunn. Visst dei synest det er bedre at du er heilt vekke enn jobbar deltid er det jo merkelig![8|]

Trur eg hadde kjørt sak på det, eg fekk samme svaret sjølv, før eg i heile tatt hadde søkt! Kunne berre glemme det! Eg gjekk til fagforeninga eg då, men så blei eg gravid igjen og gjekk ut i permisjon så da la eg det på is.

Veit ikkje kva jobben din går ut på, men vil tru dei skal ha ein god grunn. Visst dei synest det er bedre at du er heilt vekke enn jobbar deltid er det jo merkelig![8|]

Jeg jobber med regnskap. Så kan være hektisk til tider. Men er jo bare å gi meg de kundene som jeg klarer innenfor den tiden jeg ønsker å jobbe. Så det SKAL gå mener jeg. Men det er ei annen som er gravid nå,og hun går ut i perm i sept,så godt mulig det er derfor,men at de ikke vil gi meg den grunnen.
Men skal høre med tillitsvalgte og jeg før jeg tar runden videre.[:)]

ORIGINAL: linko

Jeg jobber med regnskap. Så kan være hektisk til tider. Men er jo bare å gi meg de kundene som jeg klarer innenfor den tiden jeg ønsker å jobbe. Så det SKAL gå mener jeg. Men det er ei annen som er gravid nå,og hun går ut i perm i sept,så godt mulig det er derfor,men at de ikke vil gi meg den grunnen.
Men skal høre med tillitsvalgte og jeg før jeg tar runden videre.[:)]

Då hørtes det ut som det skal gå an då! Mulig de gjer seg visst du ivolverer tillitsvalgte og da!

Du kan jo evt sei at alternativet er at du er heilt vekke, for det kan dei jo ikkje nekte deg.

Håper det ordner seg!

Back
Topp