LEI MEG JEG.....

tuzza

Betatt av forumet
har liksom alle tegn til å være gravid.. vondt i puppene, stikking i eggestokk og litt kvalm.ell så tenker jeg på det alt for mye og har begynnt å innbille meg ting. hadde el posetiv den 5 des og til den 7 des. hadde sex den mandagen bare... håpet da på at jeg kumme ha blitt gravid. tok en test på fredag for moro skyld. og den var jo veeeeldig negativ... men tester meg jo alt for tidelig. skal ikke ha mens før den 22 des.( tok en sån test man kan ta en uke forventet mens ) så nå er jeg så lei meg.... måtte bare få det ut... [:(]

Så leit[:'(] Men kanskje du tester positivt etter den 22.? Kjenner til det med symtomer [;)]

Hold motet oppe[:D]

Lykke til[:)]

Må ikke gi opp ennå da - ta en test til uken igjen... når du ser at tante rød har tatt juleferie!

Heia du.. har det helt likt deg i dag. Har IKM i dag.. å dumme meg måtte jo ta en test... negativ.. men jeg har de siste mnd hadd litt uregelmessig syklus, så har ikke mistet helt motet.. venter å ser.. viss ikke tanta kommer til julaften, tar jeg en ny test da.. har aldri smerter i mage/eggstokker før andre dag med mens.. men i går og i dag har jeg hatt litt smerter, og i natt og i dag har jeg vært veldi kvalm.. våknet i natt av at jeg var kvalm, skjønner ingenting jeg.. har også ømme pupper, men det har jeg før mens også.. lever i spenning kan man si. Har jo aldri vært gravid, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter heller. Ønsker alle som venter i spenning lykke til jeg. Håper vi får en veldig fin julegave alle sammen [:)]

akkurat som å høre meg dette!
Har alle symtomene, men kun negative tester.
Nå er det over en uke siden forventet mens men ingen ting kommer.
Så kanskje bare sykusen min som messer med meg!

Akkurat sånn jeg har det om dagen også, men jeg tester negativt... får bare gå og kjenne på disse falske symptomene og håpe at noe skjer snart!!

La meg trøste deg litt med dette med å ha tetet med en tet som kan brukes en uke før ikm. Det hjelper ikke betandig. Og la meg vise deg denne oversikten, som kan trøste:

Dette er en oversikt over hvor mange prosent som tester positivt x antall dager etter eggløsninge (dpo er days past ovulation) av de som ER gravide.

* 35% at 10dpo
* 51% at 11dpo
* 62% at 12dpo
* 68% at 13dpo
* 74% at 14dpo
* 80% at 15dpo
* 88% at 16dpo
* 92% at 17dpo

Dersom du hadde positive tester 5-7 desember kan vi anta at du hadd el kanskje 7-8 desember da (stemmer bra med ditt anslag om IKM 22. des) Når du da testet 16. desember var du 8-9 dager etter EL. Det er rett og slett FOR TIDELIG til å kunne få utslag. Ja, det er en test, rfsu? som sies den kan tas en uke før ikm. Det funker det, dersom man er av dem som har lang tid fra el til mens. (når teten slår ut er langt mer avhengig av hvor lenge etter el den tas enn hvor lenge før mensen den tas)

Slik fungerer det: Man har el. Et bestemt antall dager etter dette kommer mensen. I snitt er dette 14 dager, mest vanlig 12-16, ikke unormalt 10-18. Dersom egget befruktes skjer det innen 24 timer etter el (for etter det er ikke egget lenger befruktningsdyktig.) 5-10 dager etter el fester egget seg i livmoren. Før egget fester seg kan ingen lege eller test fortelle deg om det blir en baby. For det vet ikke engang kroppen din. Selv om kroppen din hadde hatt et merke på magen som ble til et selvlysende merke med en gang kroppen din var klar over det dersom du var grvid kunne dette ikke begynne å lyse før dette øyeblikket. Kroppen vet at et egg har løsnet, men ikke om det har tenkt å bli baby. Når egget har festet seg begynner korppen å produsere hcg. Det kommr ført i blodet og skilles deretter ut i urinen etter et par dager. Først i ørsmå mengder, men det dobler seg ca hver 2-3 dag.

For at en test skal kunne slå ut positivt må det være sterk nok konsentrasjon av hcg til at den oppfatter det. DERSOM man er av dem som kanskje har 16 dager fra el til mens, og egget festet seg på dag 6 etter el, så kan man kanskje få en positiv test 7 dager før mens (11dager etter el altså) Men dersom man kanskje bare har 12 dager fra el til mens, og egget fester seg dag 7 etter el, så har det faktsik ikke engang festet seg 7 dager før mensen er ventet, og da kan umilig noen test være positiv.

Håpet er ikke ute før tanta kommer. Så du har definivt fortsatt all grunn til å håpe. Test igjen om et par dager, eller vent til tanta er forsinka.

Det er dessverre litt missvisende dette om at testen kan brukes en uke før ventet mens. den KAN gi utslag en uke før ventet mens ja, men vil ikke alltid gjøre det. Det vhenger av individuelle forskjeller (og når tid egget fester seg varierer ikke bare fra kvinne til kvinne, men fra svangerskap til svangerskap også, så selv om man får en positivt t4st ti dager etter el en gang kan det godt være t den ikke slår ut før 14 dager etter l neste gang) Som du ser av tabellen vil de fleste få en positiv test 11-12 dager etter el, i ditt tilfelle sånn ca nå, men slett ikke alle får utslag før nærmere helga. Dett er prosenter av de som ER gravide altså.

t du testet negativt på fredg synes jeg var "99% garantert" utfra når du hadde el, så det skal du ikke la deg bli lei deg av. Håpet er slett ikke ute.

utrolig bra skrivet av deg. takker virkelig for ditt svar. og at dette og kan hjelpe andre som også lurer og har den tanken som jeg har gått med... kommer ikke til å teste meg før tanta har vært borte en god stund. det vil si en gang i rom julen. går forsatt med ømme pupper, stikking på høyre side, som mensen smerte og små kvalme. men dette kan jo og være mens......

Jeg tok en RFSU-test en uke før forventet mens, men den var negativ. Testet så med en Respons-gravitest dagen før forventet mens og den var positiv.

hei på dere. jeg har i dag tatt en gravid test og ned ble veeeeldig negativ. jeg iinnbilte meg at det var en veeeldig svak strek der. med det var bare den skjygge streken det... ja ja. får prøve igjen neste mnd.... har ikke fått mensen enda samme om jeg venter den i dag. har også forsatt vondt i puppene...ønsker andre også lykke til......og god jul til dere alle sammen

Back
Topp