Lei folk rundt

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Nei, ikke alle. Ungene er herlige om dagen, mannen ganske så grei. Full forståelse for at jeg orker lite og alt det - MEN.. ja, det kommer et men. Jeg har to gutter fra før, vi ønsker veldig en jente som kan oppkalles etter min mormor som døde nå i januar. En gutt er selvsagt like velkommen som en jente alt i alt. Jeg har følelse av gutt, men tror kanskje det er mest for å blir overrasket hvis jeg får jente.
Mannen begynte å kalle den lille klumpen i magen for prinsessa osv og det taklet jeg virkelig ikke. Kan da ikke gi den et kallenavn som er så konkret til et kjønn før vi vet, han stoppet med det heldigvis.
Nå har også familien han begynt å snakke om jente hele tiden, farger på hentesett og alt som hører til. Jeg blir seriøst gal. Det er altfor tidlig å vite kjønn og nå som hormonene herjer merker jeg at jeg blir irritert og folk gir seg jo ikke!
For ikke å snakke om alle kommentarene som «får håpe dere får jente nå som du har to gutter fra før» osv. Ja, jeg håper også på jente til jeg vet noe, men halloo.. tiden får vise.. hvorfor må folk kommentere og blande seg sånn inn.

huff, måtte bare få ut litt :banghead:

Skjønner at du blir sliten. Du får jo uansett ikke gjort noe til eller fra kjønnet,så hvorfor mase om det? Men de gjør det nok i beste mene. Men skjønner at du blir lei.

Jeg hadde en enormt stor følelse på at det var gutt sist, men det kan også vær å grunnen du sier, for å slippe å tenke for mye på at det ikke ble jente liksom. Og verdens fineste gutt ble det. Men kan ikke nekte for at jeg håper litt på ei jente nå. Sambo snakker ofte om det. Men jeg dysser det oftest ned. Mamma sier også det "du skulle hatt deg ei lita**** (favorittnavnet mitt). Men en bestemmer ikke dette selv, og blir uansett like glad i den babyen, jente eller gutt.

Samme her. Har to gutter fra før og alle lurer på når jenta kommer. Joda, hadde sikkert vært kjekt med ei jente, men elsker gutta mine og jeg elsker fotball som de også gjør. Så jeg tenker at det kommer det som kommer. Har ei bonusdatter som jeg kan shoppe med, så føler ikke jeg mangler så noe om jeg skulle fått en gutt til. Men skjønner godt at du sliter med maset fra alle rundt. Syns det er litt rart at folk rundt er så opphengt i det.

Ja, sikkert i beste mening - bare så lei det. Er ikke 9 uker enda og det som kommer, ja det kommer. Mest styr og mas når de samme gjentar det hver gang vi ses/snakkes osv.

derimot kommentarer som «det hadde jo vært koselig med jente nå, men man må jo ta det som kommer» de er greie, og kommer stort sett bare en gang og ikke ti ganger fra samme personen.

man blir jo så klart like glad i babyen uansett om det er en jente eller gutt :Heartpink

Har bare et barn selv, en gutt. Tenker som deg at det er samme hva den neste blir, men tror enkelte forventer at jeg skal håpe på jente nå.

Før jeg fant ut at jeg var gravid, var vi hos foreldrene til samboer. Jeg er veldig glad i å strikke, og strikker masse til gutten min. Så når vi snakker om strikking, så sier plutselig mora til samboeren min noe sånt som at «den jenta som kommer, hun får masse fine, søte, rosa strikketing!» Og jeg ble veldig forfjamset og titta meg litt rundt og spurte «hvem er det som skal få en jente?» Synes det var veldig rart å si.. Jeg var ikke gravid da, så håper ikke hun trodde jeg var det.. Og jeg har ikke noe stort jenteønske heller.. Jeg får litt det inntrykket av at hun tror det, når hun sier sånn.. Det er nesten så jeg håper jeg får en gutt til, så jeg kan vise verden hvor fornøyd jeg vil være med å ha to gutter :hilarious:

Skjønner hva du mener. Vi valgte å ikke vite kjønnet med første for å slippe mas, men da ble det bare enda mer. :p

Forstår deg så godt!
Da vi ventet nummer to og hadde bare én gutt fra før var det såå mange som sa at «dere ønsker dere vel en jente nå da, siden dere har gutt?!». Prøvde alltid å bare smile og fjase det litt vekk. Og si noe om at det er det samme hva det er. For eh, nei. Det er det samme hva det er. Vi håper barnet er friskt! Stas om det er jente og vi får være foreldre til begge kjønn. Stas om det er gutt for da får vi to tette gutter. Altså. De mener jo ikke noe vondt, men folk tenker jo ikke over hva de sier. Når da person nummer 5, samme dag sier det blir det slitsomt.

Ei her på bygda hadde seks(!) gutter og ventet ny baby. Alle visste hun virkelig håpet på jente, likevel maste folk om det. Jeg sa ikke noe så lenge ikke hun nevnte det. Hun ville ikke vite kjønnet før fødsel. Ble gutt.

Da jeg skulle få storesøster spurte alle hva jeg ønsket at det skulle bli. Jeg brukte å svare med at "Sålenge det ikke er en hundehvalp! Det hadde vært rart..." Gamle damer holdt kjeft da. :D

Føler det der er essensen av graviditet, folk skal på død og liv mene noe om og kommentere alt. .

Da jeg skulle få storesøster spurte alle hva jeg ønsket at det skulle bli. Jeg brukte å svare med at "Sålenge det ikke er en hundehvalp! Det hadde vært rart..." Gamle damer holdt kjeft da. :D

Hihi :D Det skal jeg svare hvis noen spør meg etterhvert «jeg håper det er et menneske» :p:p Spent på reaksjonene da :D

Føler det der er essensen av graviditet, folk skal på død og liv mene noe om og kommentere alt. .
Ja.. blir oppriktig sliten og lei. Fortsatt uker igjen til vi kan få vite kjønn..

Ja, man kan fort bli bekymret for hundevalp, spesielt når man ble gravid etter doggystyle haha..

Back
Topp