Lei av usikkerhet

Ventepølse

Flørter med forumet
Fikk på tidlig ul for 1,5 uke siden fikk jeg vite at blødningene jeg hadde hatt kom av at jeg hadde mistet en tvilling. Han så også da at jeg kunne komme til å få flere blødninger da det fortsatt var litt igjen. 1 uke senere kommer neste blødning og har hatt småblødninger siden dette, brunt, ikke friskt blod. Håper jo at dette er "restene" men klarer ikke slutte å tenke at det er starten på en ny SA. Noen med lignende erfaringer? Føler at kvalmen har blitt litt mindre intens også... er 9+3 i dag.

Brunt betyr gammelt blod, så det er nok bare rester. Og for kvalmen, så er det vanlig at denne avtar etter uke 8 da hcg begynner å synke litt og da forsvinner ofte kvalmen først:)

Krysser fingrene for at nr 2 holder seg fint på plass. Må bare tenke at restene må jo ut, så det er jo bra. Ellers kan man bli dårlig av det. Men jeg skjønner godt hva du mener med usikkerhet. Jeg har hatt daglige medium størrelse blødninger i 3 uker nå. Får ul på tirsdag. Er sliten av hele situasjonen, og følelsn av angst hver gang jeg skal på do og lurer på hva jeg får se da...

Krysser fingrene for at nr 2 holder seg fint på plass. Må bare tenke at restene må jo ut, så det er jo bra. Ellers kan man bli dårlig av det. Men jeg skjønner godt hva du mener med usikkerhet. Jeg har hatt daglige medium størrelse blødninger i 3 uker nå. Får ul på tirsdag. Er sliten av hele situasjonen, og følelsn av angst hver gang jeg skal på do og lurer på hva jeg får se da...

Huff ja, kjenner meg veldig godt igjen i det der. Lykke til på tirsdag, håper det går bra! Skal til første kontroll hos legen på tirsdag, håper hun kan sjekke hjertelyd da, husker ikke om det går så tidlig med utvendig doppler. Tror jeg kommer til å spørre om henvisning til tidlig ul. Hvis jeg ikke får det og ikke kan høre hjertelyd kan det nok hende jeg ryker på en privat til.

Huff ja, kjenner meg veldig godt igjen i det der. Lykke til på tirsdag, håper det går bra! Skal til første kontroll hos legen på tirsdag, håper hun kan sjekke hjertelyd da, husker ikke om det går så tidlig med utvendig doppler. Tror jeg kommer til å spørre om henvisning til tidlig ul. Hvis jeg ikke får det og ikke kan høre hjertelyd kan det nok hende jeg ryker på en privat til.

Når du har fått påvist at du har mistet en må det vel være mulighet for å få bekreftet at alt har kommer ut og den andre har det bra.

Vet ikke om de kan høre hjertelyd så tidlig. Hos meg fant ikke jordmor hjertelyd uka før oul, men jeg hadde morkaken på forsiden av magen. Har opplevd at lege og jordmor ikke ville prøve tidligere fordi det ikke er bestandig man finner, men det trenger jo ikke være fordi noe er galt, så blir man redd uten grunn.

Fikk ikke høre hjertelyd, legen ville ikke prøve da hun ikke var sikker på om hun ville finne så tidlig, og ikke ville uroe meg unødvendig. Men ble henvist til gynekolog og har fått time i morgen, så da kan det jo hende jeg får en ny innvendig ul..

Fikk ikke høre hjertelyd, legen ville ikke prøve da hun ikke var sikker på om hun ville finne så tidlig, og ikke ville uroe meg unødvendig. Men ble henvist til gynekolog og har fått time i morgen, så da kan det jo hende jeg får en ny innvendig ul..
du får nok ul hos gynokolog det gjørt alltid jeg, lykke til =)

En på barselgruppen min har blødd litt av og på siden uke 12, hun fikk da ul, alt stod bra til. Nå har hun nettopp vært på OUL og fått vite at hun hadde en blodansamlig utenfor livmoren, dette var grunnen til blødning. Det var gammelt blod som hadde samlet seg.

Ul hos gynekologer, så da får du nok svarene du ønsker :)

Nok et lettelses-sukk, fikk se et lite sprellende foster i dag. Fortsatt en lomme etter den jeg mistet i livmoren, og fikk beskjed om at jeg måtte forvente å blø en stund til, men så lenge det ikke var friskt blod og kraftige blødninger skulle jeg ikke bekymre meg. Fikk ny time omtrent uker. Ble flyttet enda lenger bak ifht forventet termin, men hjertet slo og det var liv.

Nok et lettelses-sukk, fikk se et lite sprellende foster i dag. Fortsatt en lomme etter den jeg mistet i livmoren, og fikk beskjed om at jeg måtte forvente å blø en stund til, men så lenge det ikke var friskt blod og kraftige blødninger skulle jeg ikke bekymre meg. Fikk ny time omtrent uker. Ble flyttet enda lenger bak ifht forventet termin, men hjertet slo og det var liv.

Så fint å lese at det ser bra ut :) Må være deilig å se spiren sprelle i magen :)

Back
Topp