Lei av kveldsgrøten

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Sliter med å få nok kveldsmat i småen. Problemet er at han helst ikke kan spise grøt med frukter i for da blir han så utrolig urolig når han skal sove og våkner mange ganger.. så da er det egentlig ikke så stort utvalg på de få uten frukt [8|] Noen som har tips på hvordan jeg kan piffe opp de kjedelige grøtene? Kanel er han lei av. Prøvd med litt smør på toppen også men det funka heller ikke..
Gir han skive etter han har spist litt grøt og så drikker han litt melk i senga, men syns han kunne spise kveldsgrøten sin til han ble 1år da..

Flere som sliter med grøtleie unger?

Har bare måtte gitt opp all grøt her[&:]
Grøt var det beste i verden, helt til for noen uker siden. Har prøvd omtrent alt fra 4-12mnd med og uten frukt og med og uten kanel, men neida bare grøsser, gråter og slutter å åpne munnen...

Sliter også med å få i henne nok kveldsmat, så hun har begynt å våkne på natta igjen (har sovet hel natt fra hun var 3mnd...).
Har prøvd melk og velling, men det holder ikke. I kveld har jeg prøvd skive og banan (var for trøtt til å spise ei hel skive, så fyllte opp med noe hun eelsker), og håper hun sover i natt.

Syns kanskje det er litt mye med tre brødmåltider om dagen da, men sånn må det bare bli. Håper hun finner ut at grøt ikke er så ille om noen uker igjen[;)]

Neline også begynner å bli lei grøt. Er nok ganske vanlig, tror jg. Vi hadde blitt ganske lei kjøttkakker om vi fikk det hver dag uansett om vi fikk annet tilbehør el lignende![:D][;)] Eneste jg foreslår er enten brødskive el rester fra middag! Greit å få i han noe hvertfall. Forresten, her bruker vi for det meste grøt fra 4 mnder, risgrøten, eneste grøten vi omtrent får i a. Den med og uten banan. Lykke til. Håper det ordner seg.

je gir opp grøten, han har elsket grøt frem til for 3 uker siden, han blå nekter. blir sint og vil ikke gape. men brød spiser han litt av.. er kjempe frustrerende da de ikke vil spise som normalt, men min mini vil ikke ha mer baby mat, bare hjemmelaget og brød skiver [:D][:-]

Jeg har begynt å gi havregrøt innimellom, helt annen konsitens og smak, lager med eple, banan, kanel, blåbær og fruktmos. Men mye frukt som nevnes her da, men blåbær og andre bær da? Eller blir det det samme som frukt for han?

Ingen andre tips enn å ha fruktmos oppi[:D]

Hmm.. hvordan er det å gi middag til kvelds da? Eller blir det for tungt for magen når han skal sove? 

Mange gode tips..... men her funker ikke noen grøt. Virker det som.
Gir brød 2 måltider allerede, og ho er liksom litt "lei" noen ganger der og....
Så fikk tips av BabyR om å blande havregryn i babyyoghurten. [:D][:D]

Hver gang vi finner frem skåla så begynner han å gråte og fekte med armene. Til og med når vi finner middagen [:-] Men jeg prøver å avlede han med å få hunden til å knurre eller kjøre bil inn i munnen hans [8D] Få jeg en skje inn så blir det fort flere, og det er hvertfall bedre enn ingenting [:)] Og så får han skive etterpå i tillegg. Det med yoghurten var ikke så dumt nei. Hvilken gir du?

ORIGINAL: Moradi

Hver gang vi finner frem skåla så begynner han å gråte og fekte med armene. Til og med når vi finner middagen [:-] Men jeg prøver å avlede han med å få hunden til å knurre eller kjøre bil inn i munnen hans [8D] Få jeg en skje inn så blir det fort flere, og det er hvertfall bedre enn ingenting [:)] Og så får han skive etterpå i tillegg. Det med yoghurten var ikke så dumt nei. Hvilken gir du?

Nestle sin 10mnd med banan i sånne små bokser samme som fruktmos. Kjøper i Sverige jeg da.
Syns det er dårlig utvalg her i Norge. Er vel bare 5-6mnd yoghurt her fra Nestle, men kan jo blande den med no også[:)] Den er med pære og no tror jeg. Tiril elsker friskheten i yoghurt iallefall.

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: Moradi

Nestle sin 10mnd med banan i sånne små bokser samme som fruktmos. Kjøper i Sverige jeg da.
Syns det er dårlig utvalg her i Norge. Er vel bare 5-6mnd yoghurt her fra Nestle, men kan jo blande den med no også[:)] Den er med pære og no tror jeg. Tiril elsker friskheten i yoghurt iallefall.

Jeg gir nestle yogurt fra 10 mnd med jorbær og banan tror jeg det er :-) Men det er den eneste jeg har sett i butikkene, mina begynner å bli kjempe lei den!

Back
Topp