Lei av kommentarer

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg synes jeg får så utrolig mange kommentarer om at jeg er såååå stor :( De fleste blir veldig overrasket når jeg sier at terminen er i september (nevner ikke at det er helt i slutten av den mnd)

Joda, jeg ER stor, jeg er også TJUKK fra før, og jeg er KORT og det er min andre graviditet!

Men GAD så lei jeg er av at alle tror jeg nærmest er fødeklar..... :smiley-angry019

Det er så irriterende med slike, selv om jeg tror de fleste mener det bare positivt (hvertfall ikke negativt) men kan få nok av det likevel... Du er nok kjempe fin akkurat som du er :)

Vet du hva? Kos deg, nyt at du vokser og la kommentarene som plager deg være noe du kildesorterer og kaster ;)

Føler med deg, jeg får også høre at jeg har stor mage. Er ikke så høy og er andre svangerskap. Var ikke akkurat slank før heller..Folk virker overrasket når jeg sier jeg har termin i oktober! Det er litt kjedelig, selvom det sikkert ikke er ment sånn.

Utrolig unødvendig av folk å kommentere både stor/liten mage! Går jo an å si magen er fin, ikke noe ang str om de absolutt må kommentere magen.. Vet mange som blir lei seg av sånne kommentarer, selv om det beste nok er å overse de.

Mange er så korttenkte når det gjelder sånt. Virker som at det plutselig skal være lov å kommentere magestørrelsen og hvor mye ma har lagt på seg når man er gravid, selv om de aldri ville gjort det om man ikke var gravid.. Hvorfor ikke bare si at magen er fin, som FruA sier?

Jeg synes jeg får så utrolig mange kommentarer om at jeg er såååå stor :( De fleste blir veldig overrasket når jeg sier at terminen er i september (nevner ikke at det er helt i slutten av den mnd)

Joda, jeg ER stor, jeg er også TJUKK fra før, og jeg er KORT og det er min andre graviditet!

Men GAD så lei jeg er av at alle tror jeg nærmest er fødeklar..... :smiley-angry019
Det er da du svarer "Du er litt stor du å, når skal du føde?" Uansett hvem det er, så svarer du det, da blir det stille ;)

Utrolig unødvendig av folk å kommentere både stor/liten mage! Går jo an å si magen er fin, ikke noe ang str om de absolutt må kommentere magen.. Vet mange som blir lei seg av sånne kommentarer, selv om det beste nok er å overse de.[/quote

Enig!! "Fin mage" en noe ganske annet enn å være "stor"! Spesielt om man ikke er helt comfy i den kroppen man har fra før. Lei av å høre at jeg er stor selv, jeg, selv om jeg er aldri så normal i utgangspunktet. Utrolig unødvendig kommentar!

Oj, hva skjedde nå? Fikk min egen kommentar med inn i sitatfeltet fra FruA! Hm, nytt triks :)

Vet dere hva, jeg har ikke fått en eneste kommentar av andre enn venner og det er ganske kjedelig også.. Det er ingen tvil om at jeg er gravid, og jeg elsker det. Så om noen hadde sagt; "Oi, for en stor mage du har fått", ville jeg smilt og sagt at her ligger sønnen vår og koooser seg:)!

Kan forstå deg, men jeg er også av den typen som Anki89 nevner, jeg blir glad hver gang jeg får en kommentar på at jeg har vokst :)
Så alternativet er også kjedelig altså..

Tror nok uansett det ikke er ment på den måten. Andre vet jo ikke hva du tenker sånn, og jeg kunne sikkert ha gått i samme fellen selv også, jeg aner jo ikke hva du tenker og føler!
Sånn er det nok, når man har et mirakel i magen, så er det mange som engasjerer seg og synes det er kjempespennende og morro og følge med på :)
Tenk heller på det, lille mirakelet som koser seg i mors mage og vokser og legger på seg :)

Huff, ja, det skal ikke være lett. Vi er vel litt ekstra sårbare, og kommentarer på kropp generelt er noe jeg, og sikker flere med meg, trenger å venne seg litt til. Jeg vet at jeg selv, nokså ubetenksomt, har kommentert at andre er "store" og ment det som et kompliment, men nå kjenner jeg altså selv at jeg ikke setter særlig pris på det, heller tvert i mot. Men at jeg har "fin mage", synes jeg er koselig å høre! Kanskje handler det mye om hva slags forhold man har til egen kropp fra før og hva hver enkelt hører når begrepet "stor" blir brukt. For noen er det stas, for andre direkte sårende. Vi vil vel aldri klare å unngå og såre hverandre, men tenker det er nyttig å reflektere litt rundt hvilke ord man bruker. For min egen del, tror jeg i alle fall at jeg vil være forsiktig med å bruke "stor", og heller kommentere en mage som "fin".

Ja, når man erfarer det selv, så er det lettere å se hva man kan såre med også, når man i utgangspunktet har tenkt det helt motsatte!

Før synes jeg f.eks. det å se på en gravidmage var greit, at det ga positiv oppmerksomhet, men nå begynner jeg allerede å kjenne at det kan bli litt slitsomt i lengden at "alle" skal se på magen min når de møter meg :p Men jeg må bare prøve å tenke slik jeg gjorde selv før jeg begynte å vokse :p
Og jeg ser jo på den selv hele tiden også, så hvorfor skal ikke andre gjøre det og? Hehe...

Jeg får også høre det, bare jeg hører at jeg har så liten mage, syns den er super stor jeg! Kan ikke se føttene mine når jeg kikker rett ned lengre, folk jeg ekspederer på jobb sier ofte: Ja dette er den minste magen jeg har sett på en person som er over halvveis, hører det nesten hver dag :p
Jeg er ganske slank, så har veldig tynne bein å svær babymage, så det må være noe galt med synet til folk tror jeg :p

Etter forrige graviditet har jeg virkelig lært meg å aaaaldri kommentere størrelsen på magen til folk. Jeg kjenner ofte at jeg nesten gjør det, men holder meg i tøylene ;)

Jeg tar meg ikke nær av det, men blir litt lei og irritert.

Back
Topp