Lei av hodepine

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Nå har jeg våknet med hodepine daglig i snart 4 uker. Den er så intens at jeg blir skikkelig uggen. De dagene jeg skal noe må jeg sverge til paracet. Og eneste som hjelper er den med koffein... Og jeg er ikke en kaffe drikker til vanlig.
Jeg har prøvd å bytte hodepute, men da ble jeg verre...
Noen tips?

Stress, nakkeproblemer? Ville tatt en tur til legen , kanskje du får henvisning til fysio hvis det er muskulært relatert. Helt vanlig at koffein hjelper på hodepine:)

Stress, nakkeproblemer? Ville tatt en tur til legen , kanskje du får henvisning til fysio hvis det er muskulært relatert. Helt vanlig at koffein hjelper på hodepine:)
Føler det sitter i nakken.. Går alt til fysio med bekkenet. Men grunnet laaaang ventetid for å få refusjon, så betaler jeg selv. Har ikke rå til å betale for ennå en halvtime i uken :(

Føler det sitter i nakken.. Går alt til fysio med bekkenet. Men grunnet laaaang ventetid for å få refusjon, så betaler jeg selv. Har ikke rå til å betale for ennå en halvtime i uken :(
Du skal bare betale egenandelen uansett så lenge du får henvisning, så når du har kommet til 2800kr(?) så skal du ikke betale mer. Sliter mye med nakken selv og for meg er det viktig å ikke stresse, senke skuldrene(bokstavelig talt), trene og bruke varmepute og få massasje fra samboer når det er verst:) ellers så funker ibux bedre her, fordi den går mer på muskler:)

Du skal bare betale egenandelen uansett så lenge du får henvisning, så når du har kommet til 2800kr(?) så skal du ikke betale mer. Sliter mye med nakken selv og for meg er det viktig å ikke stresse, senke skuldrene(bokstavelig talt), trene og bruke varmepute og få massasje fra samboer når det er verst:) ellers så funker ibux bedre her, fordi den går mer på muskler:)
Er gravid, så bør vell ikke ta ibux? Betaler 300,- gangen hos fysio.

Er gravid, så bør vell ikke ta ibux? Betaler 300,- gangen hos fysio.
Nei da kan du ikke ta ibux.. En har du blitt henvist til fysio fra lege? Da skal du som sagt bare betale til et visst beløp før du får frikort:) men får du bare privat så m du desverre betale alt selv.

Det høres som om det sitter i nakken.
Jeg hadde et problem med migrene som ble så ille at jeg fikk eplipsi lignende anfall og det eneste som hjalp og tok det helt bort var muskelterapi i form av massasje

Hvis det sitter i muskler og nakke vil jeg på det sterkeste anbefale at du går til noen får å få hjelp. Jeg har det på samme måte, og hadde ikke sjans til å bli kvitt det selv. Går nå til naprapat, og ja det er dyrt, men verdt det da jeg fungerer i hverdagen igjen. Nå går jeg bare en gang innimellom for å ikke stivne helt igjen.

Jeg har hatt en del vondt i hodet/nakken. Har fått beskjed om at det mest sannsynlig er stresshodepine. Det hjalp meg å bli sykemeldt for å få luket ut diverse stressfaktorer i livet mitt, i tillegg til ukentlig fysioterapeut. Nå er det jo ikke sånn at vi skal stille diagnose, der kan jo da fysio hjelpe til mye mer enn en vanlig lege. God bedring !

Jeg har hatt en del vondt i hodet/nakken. Har fått beskjed om at det mest sannsynlig er stresshodepine. Det hjalp meg å bli sykemeldt for å få luket ut diverse stressfaktorer i livet mitt, i tillegg til ukentlig fysioterapeut. Nå er det jo ikke sånn at vi skal stille diagnose, der kan jo da fysio hjelpe til mye mer enn en vanlig lege. God bedring !
Har vært sykemeldt siden November grunnet andre plager :( Men tror jeg ble fryktelig stiv i nakken av å være sengeliggende de første mnd av svangerskapet...

Nå er jeg en stor kaffedrikker da, men jeg tar 1 gram paracet, og drikker en eller to kopper med kaffe til.
Du kan jo også feks lage deg kaffe med mye melk/fløte og sirup i, kanskje du liker det bedre da?

Ellers er fenazon koffein et godt alternativ, men husk å ta den med litt mat, og mye vann, gjerne to glass. Det er for å ikke bli kvalm av den.

Og snakk med fysioterapeuten din om det!

Nå er jeg en stor kaffedrikker da, men jeg tar 1 gram paracet, og drikker en eller to kopper med kaffe til.
Du kan jo også feks lage deg kaffe med mye melk/fløte og sirup i, kanskje du liker det bedre da?

Ellers er fenazon koffein et godt alternativ, men husk å ta den med litt mat, og mye vann, gjerne to glass. Det er for å ikke bli kvalm av den.

Og snakk med fysioterapeuten din om det!
Har nevnt det for han. Men de 30 minuttene flyr jo avgårde! Så han har trykket litt på nakken de 5 siste minuttene av timen de to siste gangene.. men er jo alt for lite.

Har nevnt det for han. Men de 30 minuttene flyr jo avgårde! Så han har trykket litt på nakken de 5 siste minuttene av timen de to siste gangene.. men er jo alt for lite.

Ja det er alt for lite. Har vært gjennom det samme selv.

Gå heller til legen din og få en ny henvisning pga dette, og gå til en annen fysioterapeut. I tillegg til den du går til nå.
Hvis du har to forskjellige som ikke vet om hverandre, får du gjerne skikkelig behandling en gang i uka hos hver av dem.

Det er helt håpløst.

Har vært sykemeldt siden November grunnet andre plager :( Men tror jeg ble fryktelig stiv i nakken av å være sengeliggende de første mnd av svangerskapet...
Ja da er det jo tydelig noe annet som plager deg :( du må nok få løsnet opp i det. Du kunne ikke tatt annenhver uke hos fysio for hodepine da, og annenhver uke for det du går der for opprinnelig? Skjønner godt det blir dyrt i lengden når du ikke får noe dekket :/

Tror du gjør lurt i å dra til lege og få henvisning til fysioterapi :)

Fikk svangerskapsmigrene og gikk til akupunktur. Hjalp ikke meg da :p Men har mange kjente det har hjulpet for. Gjerne verdt ett forsøk? :) Vet nøyaktig hvor vondt det er. Spydde daglig pga migrene og kvalme.

Back
Topp