Lei av graviditetsplager?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg synes det svangerskapet her har vært pyton. Kvalmen har definitivt vært værst. Så når jeg tenker på at jeg ikke er kvalm lenger så kjenner jeg at resten er helt overkommelig. Fordi det er bare noen få uker igjen. Ja bekkenløsningen er vond og det er dager der jeg såvidt klarer å gå korte avstander. Men det er siste gang jeg er gravid og kan kjenne spark i magen og sånn, bare noen få uker til - for resten av livet. Så prøver å koooose meg den siste stunden som gravid :)

Og så vet jeg at neste periode ikke nødvendigvis blir bedre... Vondt etter fødsel eller ks, bløing, svetting, grining, søvnløshet, melkespreng, såre brystvorter..... Åhhhh så deilig å "bare" ha vondt i bekkenet :D

Hehe, ser den, men jeg velger heller de plagene etter fødsel enn den type bekkensmerter jeg har nå. Bekkenløsningen tidligere i svangerskapet og med min første var vond, men nå er det nesten utholdelig! :( Uff, husker så godt den fæle kvalmen. Godt vi er langt forbi det nå. Til tross for alle smerter og plager vil jeg gjerne ha et barn til, så ungene blir 3, men mannen vil ikke det da han ble livredd da jeg svimte av her om dagen. Siden du sier du vet det er ditt siste barn. Har samboeren din sterilisert seg? Kan jeg spørre om hvordan det var for han? Mannen min ønsker å gjøre det, med mindre det blir en traumatisk fødsel og jeg må ha ks, så ber jeg de sterilisere meg i samme slengen.

Ja du har jo værre bekkenløsning enn meg så skjønner den!

Han har sterilisert seg ja. Det var et raskt inngrep med lokalbedøvelse, ingen sykemelding (han har ikke fysisk jobb). Var litt hoven og kjente det ene stinget de sydde, blødde litt et par dager etterpå, men var liksom ikke noe vondt å snakke om. Siden har alt vært som normalt.

Synes egentlig det å gå gravid har vært en deilig opplevelse som jeg mer enn gjerne vil oppleve igjen. Dette er jo mitt første barn, så vi ønsker oss noen flere iallefall. Mannen min sa at han hadde lyst på en baby til med en gang, for han synes jeg er så fin som gravid. :angel1 Eneste jeg kunne vært foruten er de første tre månedene da jeg var så kvalm. Jeg kasta opp 3-4 ganger om dagen. Ikke noe deilig i det heletatt. Ganske frustrerende. :eek:

Ja jeg er lei graviditetsplagene, men ikke så mye plagene i seg selv, som de fysiske begrensningene de skaper. Det er så frustrerende å ikke orke å ta min del av husarbeidet og barnepass. Mannen stiller opp masse, men likevel skjønner han jo ikke hvor ubehagelig og slitsomt det faktisk er. Og i helgene, når vi er hjemme alle sammen og han ser hvor lite jeg faktisk gjør, blir han irritert. Og da blir jeg irritert på han fordi han får meg til å føle meg udugelig.

Er lei ja, har ikke regnet med å være så kvalm, ha så mye vondter over alt og være så sliten hele tiden. Er jo min første og tenker det kan være fint med flere, men er ikke sikkert det blir med det første iallefall, for jeg er sliten og lei! Gruer meg til neste gang allerede, så håper vi venter litt med neste:P

Ja jeg er lei graviditetsplagene, men ikke så mye plagene i seg selv, som de fysiske begrensningene de skaper. Det er så frustrerende å ikke orke å ta min del av husarbeidet og barnepass. Mannen stiller opp masse, men likevel skjønner han jo ikke hvor ubehagelig og slitsomt det faktisk er. Og i helgene, når vi er hjemme alle sammen og han ser hvor lite jeg faktisk gjør, blir han irritert. Og da blir jeg irritert på han fordi han får meg til å føle meg udugelig.
Føler på den jeg også. Det værste er å ikke kunne gjøre ting med sønnen min, gå på ski, skøyter osv. Var kjempefint vær i sommer der vi kunne gått turer og badet og teltet osv men det gikk ikke :(

Enig med deg. Kvalmen er ikke borte her da så Zofran er fortsatt inntatt daglig - men gleder meg til å bli kvitt kvalme, brekninger av ingenting, plutselig oppkast, halsbrann, bekkenvondt, stikninger, vonde kynnere/maserier, evig mye utflod, hormonutbrudd og svimling/nedsatt energinivå!

Men tross alle plager så er det i dag kun 5 uker til termin og nyter spark og bevegelser fra lillegutt i magen ♥ Det er et mirakel at det er en ferdig baby inni der og det må nytes siste gang det skal oppleves i livet. For jeg VET det kommer et savn igjen en dag ♡♥♡

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Back
Topp