Lei av å vente :-(

mamma2be89

Betatt av forumet
Nå er jeg 37+0 å kjenner jeg er så utrolig klar for å møte lille jenta vår <3 klarer snart ikke vente lenger. Alt er klar å jeg er klar :-) andre som er lei av ventingen og har tips til hvordan jeg kan slutte å tenke på det å kanskje tips til at noe skal begynne å skje? :-P

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Velkommen i rekka :-p 35+5....
ingen tips å komme med,ligget å skrubba hus i flere timer idag.Eneste jeg fikk utav det var mensmurringer å en mega aktiv baby.
Kjempe klar for å treffe jenta,meeen det blir vel i februar ja.

Er 37+0 i morgen. Men merker ingenting til at det skjer noe. Både gleder meg og gruer meg til fødselen. Er egentlig ikke lei av å vente, men er det likevel. Ting går plutselig så fort her, hjernen min har blanede følelser.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Min får ikke komme før uke 37, men da må han bare komme. Men ser for meg det blir overtid på meg... Så smører meg med tålmodighet :) "bare" 39 dager igjen til termin :)

Har blandede følelser nå når det gjelder fødselen..Er i uke 37+2. Både gruer og gleder meg. Men er ikke direkte lei av å være gravid enda. Har ikke så stor mage og lite plager (annet en dogåinga på natterstid,minst 4 ganger pr natt). Men jeg er fryktelig spent på hvem som gjemmer seg i magen! Aner ikke om det er jente eller gutt :)

Jeg tenker heller at jeg skal nyte denne tiden med de store ungene og ingen barneskrik og bleieskift og mye påkledning når jeg bare skal en tur på butikken ;)

Jeg er ikke lei av å gå gravid :-) har ikke så store plager så koser meg :-) men er så utrolig spendt på å treffe henne å bli kjent me hu :-) å få bruke alle tingene vi har kjøpt inn :-P

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg vet hvor slitsom spedbarnsperioden kan være så jeg prøver å glede meg over at jeg enda har litt tid igjen før det starter. Siste gang jeg er gravid også, bare noen få uker igjen for resten av livet, så jeg bør prøve å nyte det litt :)

Jeg er kjempespent på å treffe henne nå. Jeg har ikke noen problemer med graviditeten, bortsett fra at jeg er litt hoven og konstant tissetrengt. Men jeg håper lille-jenta kommer snart, så hun rekker å hilse på oldemora si som nå er innlagt på sykehuset. Det blir hennes 14. oldebarn.

37+0 idag og selv om jeg er veldig lei, får lillesnuppa vente to uker til. Denna uka har vi ikke barnevakt, og neste uke når jeg endelig starter permisjonen, vil jeg sove og lade opp litt. Men SÅ er det bare å komme! Har menstermin 7/2 og UL-termin 12/2. Settes igang 10/2 om ikke jeg har født før det. Håper imidlertid akupunktur hjelper meg igang så jeg kan føde i vann :)

Vært på kontroll idag,og hun var "bare" +2.2%.Altså ca 2850 i uke 36+2.Så overtid var ikke problem.Steike jeg sa jeg beg å bli mega sliten å lei.Så skal på ny kontroll dagen før termin så fikk de se om de ikke kunne rive i "litt hinner og sånn" au :-p tipper de har glemt d til da,men jeg skal iallefall huske det om jeg ikke husker annet:-) så den som tror at man slipper gå overtid når man har svangerskapdiabetes,tro om igjen :-p

Jeg sliter veldig med ekstreme smerter og vanlige svangerskapsplager, men uansett hvor vondt jeg har er jeg ikke klar helt enda. Vil gjerne at hun kommer mellom uke 38-39.

29 dager til termin, og jeg holder på med å lage album med alle bildene jeg har fra årene som har gått! Regner med at når mini kommer så blir det mest fokus på han, så nå har jeg mulighet til å ordne de gamle bildene våre! Holder på med et 2012 album, og så blir det å ta fatt på 2013 som også blir et "ventetiden" album! I tillegg holder jeg på med strikking av babypledd! Viktig å holde på med noe som jeg har deadline på :)

Er litt farlig å "føle seg lei" så "tidlig" som uke 36-37. De fleste må jo gå opp mot termin og gjerne noen dager over, så det beste er å fortelle seg selv at det er X dager til termin og telle ned til den.
Denne gangen har jeg klart å ta det en del roligere enn sist, så nå nyter jeg fridagene og gleder meg til 100% fri/perm i noen uker før fødselen og barseltiden starter (kan ikke si jeg gleder meg spesielt til første barselukene, de var helt jævlig sist).

Er litt farlig å "føle seg lei" så "tidlig" som uke 36-37. De fleste må jo gå opp mot termin og gjerne noen dager over, så det beste er å fortelle seg selv at det er X dager til termin og telle ned til den.
Denne gangen har jeg klart å ta det en del roligere enn sist, så nå nyter jeg fridagene og gleder meg til 100% fri/perm i noen uker før fødselen og barseltiden starter (kan ikke si jeg gleder meg spesielt til første barselukene, de var helt jævlig sist).

Hvorfor var de helt jævlig?

Signerer! Er bedre å forvente termin og heller ta det som en bonus om babyen velger å komme før.

Og ang barseltiden er jeg også helt enig.. det var grusomt sist :-(

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Spireliten:
Mine første barseluker var preget av dårlig form etter fødselen, såre og blødende brystvorter, brystbetennelse og elveblest. Måtte ta medisiner for elveblesteb som forhindret meg fra å amme noen dager og dermed ikke bidro positivt i forhold til brystbetennelsen. Hadde også vondt i ryggen og i knærne (var som at "belastningsskadene" fra graviditeten først ble merkbar etter hun var født). Hemoridene etter fødselen var heller ikke noe trivelig :(

En kombinasjon av mange faktorer det altså. Jeg var på ingen måte forberedt på barseltiden og etter å ha snakket med flere andre venninner som hadde barn så skjønte jeg at det var ganske "vanlig" at man opplever de første ukene som belastende.
Er nok ikke slik for alle, men heller ikke uvanlig med en del "startproblemer".

Spireliten:
Mine første barseluker var preget av dårlig form etter fødselen, såre og blødende brystvorter, brystbetennelse og elveblest. Måtte ta medisiner for elveblesteb som forhindret meg fra å amme noen dager og dermed ikke bidro positivt i forhold til brystbetennelsen. Hadde også vondt i ryggen og i knærne (var som at "belastningsskadene" fra graviditeten først ble merkbar etter hun var født). Hemoridene etter fødselen var heller ikke noe trivelig :(

En kombinasjon av mange faktorer det altså. Jeg var på ingen måte forberedt på barseltiden og etter å ha snakket med flere andre venninner som hadde barn så skjønte jeg at det var ganske "vanlig" at man opplever de første ukene som belastende.
Er nok ikke slik for alle, men heller ikke uvanlig med en del "startproblemer".

Hørtes ikke noe gøy ut. Krysser fingrene for at det blir annerledes denne gangen :-)

Nå kjenner jeg at jeg blir akutt utolmodig. Har nå i mange uker hatt vondt i høyre bekken. Nå har det jaggu spredd seg til venstresiden også! Uaktuelt å gå sånn her i 5 uker til ( tilogmed kanskje lengre :O ) !! Helt forferdelig å røre på seg :(

Back
Topp