lei av å vente!!

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg er så spent på når lille frøkna bestemmer seg for å komme ut!!
Føler jeg tolker alle tegn på at det er fødsel på gang, men det er vel bare fordi jeg vil ha henne ut :P

Kan for eksempel nevne tre nummer to besøk på badet, murringen og kraftige kynnere i går kveld og natt, og nå har melken begynt å renne på dagtid også (har lukket på natten i mange uker)!

I dag blir det iallfall bilvask og sette inn basen til bilstolen, så er det klart til hun måtte finne på å komme :)

Selv ble jeg født 13 dager før tiden, og min bror 12 dager før tiden.. Liker å tro jeg følger i min mors fotspor ettersom vi har hatt veldig like svangerskap når hun gikk med meg :)
13 dager igjen til termin i dag, Lille gull er hjertelig velkommen!<3

kanskje vi kan tro på fullmåne til helgen!

hvis jeg skal følge min mors fotspor så bli det igangsetting 14 dager over :P håper ikke det.

ja siste tiden er slitsom og man er meget lei :( jeg prøver i hvertfall å tenke slik at for hver dag jeg går å venter så må jeg prøve å nyte det for denne tiden er jo ganske så spennende! samtitig så er det såå deilig å være hjemme alene på DAGTID uten mann og barn ;p hehe

er uansett ikke lenge igjen så sug til deg de siste dagene og spenningen ;) 

LadyOnHeels skrev:
ja siste tiden er slitsom og man er meget lei :( jeg prøver i hvertfall å tenke slik at for hver dag jeg går å venter så må jeg prøve å nyte det for denne tiden er jo ganske så spennende! samtitig så er det såå deilig å være hjemme alene på DAGTID uten mann og barn ;p hehe

Jeg prøver også å tenke sånn. Det er jo den mest spennende tiden dette!! Ei venninne av meg minnet meg om det en dag jeg var litt nedfor å utålmodig... Hun sa: "Tro det eller ei, men jeg misunner deg denne ventetida! Den er så utrolig spennende og ulikt noe annet vi opplever i livet." Jeg hadde ikke tenkt på det sånn, men hun har jo helt rett. Og dessuten likte jeg å høre det sånn istedenfor standardfrasen om å nyte det og slappe av etc... ;) Man vil jo bare møte det lille nurket sitt nå!
Men jeg prøver og sette pris på alenetid, spenningstid og avslapning så langt det går :)

Jeg blir litt stresset av at jeg ikke vet noe :P MEn det er vel fordi jeg sitter med nesa i eksamen hele dagen :P

Vi nyter virkelig tiden nå som det nærmer seg :) Bruker mye tid på hverandre :)

MittAndre <3 skrev:

LadyOnHeels skrev:

Jeg prøver også å tenke sånn. Det er jo den mest spennende tiden dette!! Ei venninne av meg minnet meg om det en dag jeg var litt nedfor å utålmodig... Hun sa: "Tro det eller ei, men jeg misunner deg denne ventetida! Den er så utrolig spennende og ulikt noe annet vi opplever i livet." Jeg hadde ikke tenkt på det sånn, men hun har jo helt rett. Og dessuten likte jeg å høre det sånn istedenfor standardfrasen om å nyte det og slappe av etc... ;) Man vil jo bare møte det lille nurket sitt nå!
Men jeg prøver og sette pris på alenetid, spenningstid og avslapning så langt det går :)

Jeg og tenker litt sånn. At jeg skal nyte tida før fødsel (fra permisjonen starter da vell og merke...).
Gleder meg til å være hjemme å pusle siste tiden med småtteri. Og satser på fint vær så kan jeg være ute og bare slappe av:)

Men jeg tror det er stor forskjell på å vente nr 1 og 2 (3,4,+++), når jeg venta nr 1 var jeg mye mere utålmodig! Da har man jo hatt det stille og rolig rundt seg alltid, så da lengter man mere etter litt liv og røre. Når man har barn fra før tror jeg de fleste setter ekstra stor pris på litt alenetid...:)

Jeg var MYE mer tålmodig med nr 1, har aldri vært så utålmodig som jeg har vært denne gangen. ;-p Men det har nok mye med at jeg fikk bekkenløsning som satt seg i symfusen allerede i uke 24 eller noe og har vært mye plaget av det + at jeg har vært mye syk og at barna har vært mye syke, det har i det hele tatt vært veldig mye annet å tenke på en svangerskap denne gangen, det som har minnet meg på det er stort sett bare i form av ubehageligheter.
Men har faktisk slått meg litt mer til ro de siste dagene, tror det har noe med sola å gjøre, blir litt lysere til sinns! :-) I tillegg fikk vi ny overmadrass forrige uke og den gjorde underverker med søvnen, om jeg hadde plager på en skala fra 1 -10 så lå de på 7 før, etter så vil jeg si de ligger på 3 -4 eller noe, sover mye bedre nå og det er deilig. :-)

Jeg kjenner også etter symptomer på at fødselen skal være nært forestående. Jeg finner mange tegn. Og det er vel ikke så rart i og med at det blir vel fødsel innen et par uker. Prøver å gjøre noe meningsfylt hver dag så det er noe å glede seg til utenom det å glede seg til å få møte babyen. Da blir ikke ventetiden så lang.

Men jeg synes det er slitsomt og vanskelig å være mor til to og såpass redusert pga bekken og diverse plager som jeg har nå. Så gleder meg villt til å bli sprek igjen, gå på trilleturer og bruke dagene på å bli kjent med den lille og ha overskudd til å gjøre hyggelige ting med de store. 

Det fine med å vente til termin med å føde, er jo at man sparer penger på det. I hvert fall for oss som tenker at lille skal begynne i bhg høsten 2013. For føder vi før tiden, mister vi de permisjonsukene og må da betale dem selv til neste år. 

Jeg merker ikke noe tegn på fødsel, men er så sliten og magen er mye i veien... ville gjerne jobbet i hagen litt, men det blir for tungt pga bekkensmerter. Min permisjon starter på lørdag, men jeg har fri siden i går. Blir deilig å bare være hjemme de siste ukene - sove når jeg vil, ligge i badekar, nyte solen. Det er sant det med permisjonsukene, at man mister dem hvis man føder før termin, men babyen kommer når han kommer, tenker jeg. Naturen har lite med nav-regler å gjøre:)

Off ja den ventetiden synes jeg er noe dritt!! Klarer ikke å nyte den i det hele tatt.. synes alt bare er stress.. Har en mann som jobber borte 14 dager av gangen, å en datter på 4, hund og katt. så jeg må gjøre alt alene de 14 dagen mannen er på jobb.. Er kjempe sliten å vil bare ha kroppen min for meg selv igjen. Ønsker å kunne bøye meg ned å ta ting opp av gulvet uten å offe å stønne som ei kjærring på 90.  Har mye vondt og. kraftige og vonde kynnere, vondt i hofter og ben. Jeg er 36+4 i dag. Håper den lille kommer før tiden!!!  gikk 8 dager over med dattra mi.. Håper for guds skyld ikke jeg går over denne gangen! selv om sjangsen er større for at jeg gjør det, siden jeg gikk over forige gang.. baah! :p Lykke til til alle :)

Back
Topp