Lei av å være sykemeldt

lovelylanding

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
I går sykemeldte legen meg, tildels mot min vilje, jeg elsker jobben min selvom jeg periodevis driver rovdrift på meg selv i den. Men bekkenløsningen har meldt sin ankomst, kynnere og nedpress merkes godt og innimellom holder jeg på svime av. Og nå er jeg lei av å være sykemeldt, innser at formen er dritt og at å pusse opp hestehenger og bytte bremseklosser&skiver på bilen er ting jeg bør ligge unna nå. Gå lange turer klarer jeg heller ikke lenger, og ridning føler jeg meg litt for tung til. Hva gjør dere andre sykemeldte for å få tiden til gå?

Jeg skjønner at det er kjedelig, er bare 50% sykemeldt selv. Men er mye "fritid!..
Om du orker så må du prøve å nyte det. Unn deg noe ekstra pleie, møt venninner osv. Straks blir man litt låst. :)

Jeg er på jobb ca 5 timer 3 dager i uka. Det er helt supert for meg. Liker også jobben godt, så det er fint å være der litt.

Jeg blir veldig kvalm om jeg ikke tar alt i rolig tempo, så det meste av tiden hjemme går til å ha god tid om morgenen og å kunne hente og levere i bhg uten å stresse. Sover dårlig, så jeg sover gjerne noen timer de dagene jeg er hjemme, og resten av tiden bruker jeg på å rydde og vaske i rolig tempo.

Er veldig kjedelig å ikke kunne gjøre like mye som før, men det er viktig å ikke bruke alt av energi før fødselen. Jeg fikk barselfeber etter forrige fødsel, og det tok veldig lang tid før jeg fikk hentet meg inn igjen.

Må ærlig talt si at jeg er såpass elendig at jeg ikke rekker å kjede meg. Har vært 80 og 100 prosent sykemeldt nesten hele svangerskapet.

Jobbet litt i går, sov resten av dagen. Var våken et par timer med ungene og var virkelig et mammatroll. I natt som var våknet jeg to ganger med kraftig hodepine, den satt i til sent i kveld da Paracet nr 2 (1g) endelig virket. Så ble det legging av unger og så kom kvalmen. I morra skal jeg litt på jobb og da regner jeg med at kvelden og dagen etterpå blir lik dagen i dag. Håper helgen blir okei.

Men skjønner at dere som «kun» har bekkenløsning blir fryktelig rastløse. Da sitter man jo og tenker på alt man har lyst til å gjøre og så blir man skuffet når man reiser seg og skjønner at den planen må man bare skrinlegge. Jeg orker ikke tenke på å gjøre mer enn det som må til for å få hver enkelt dag til å gå ihop. Dvs handle, lage mat, vaske klær og litt lett husarbeid.

Jobb må jeg ta fra uke til uke fremover. Jeg jobber utelukkende for min egen helses skyld. Det sliter meg ut på en måte, men styrker meg også. Men mer enn 20% jobb kan jeg glemme.

Denne uken har jeg en 60% sykemelding, og de dagene jeg har hatt fri har vært helt gull! Jeg føler jeg får hentet meg litt inn igjen til de dagene jeg skal på jobb. Etter jobben ligger jeg som regel på sofaen til jeg legger meg, så da får jeg ikke gjort noe særlig her hjemme.

Så her har fridagene gått i husarbeid (i rolig tempo), baking eller matlaging for å fylle fryseren litt, avslapning eller forberedelse til jul. Jeg aner ikke hvordan november/desember blir, så jeg prøver å få unnagjort eller planlagt det jeg kan nå. Har laget kalender til samboer (det gjør jeg hvert år - synes det er så koselig!), planlagt julegaver og begynt å tenke litt på hvordan vi vil stelle i stand her hjemme. Vi har alltid dratt hjem til foreldrene våre til jul, men denne gangen skal vi invitere hjem til oss. Så alt som er planlagt på forhånd hjelper på!:p

Back
Topp