lei allerede..

..123..

Betatt av forumet
Ja tro det eller ei, er drittlei allerede :-P 

Har hatt 6 sammenhengende uker med oppkast opp mot 10 ganger om dagen, og generelt dårlig 24 timer i døgnet. Får ikke gjort mye, og orker knapt å gå ut etter posten enkelte dager, og jeg sitter stort sett og venter på neste "dobesøk" hele tiden. At det er mulig tenker jeg bare.. 
Har hatt to uker nå hvor jeg har forsøkt meg på jobb igjen, men har bare blitt noen timer noen dager i uken før jeg har vært nødt til å reise hjem igjen. De rundt meg er bekymra, og samboeren min er lei av meg tror jeg, hehe. 
Har innsett at den jobben jeg har er rett og slett for krevende og stressende, og jeg ringte legen idag og kasta inn håndkledet. Jeg makter det faktisk ikke, og for dere som ikke kjenner meg, jeg har aldri noen sinne gitt opp noe som helst, og er rett og slett deprimert over at det har gått så langt, og det bare 12 uker inn i svangerskapet.. Ser ikke fram til mer sykemelding, for er egentlig alt for rastløs til det, men slik det er nå så har jeg egentlig ikke noe valg..

Noen andre som fortsatt er dårlige?
Måtte bare klage litt, var godt å få det ut kjente jeg :-P 

Jeg har kasta opp lite dette svangerskapet, men i går tok jeg gjen for det... Men sist svangerskap hadde jeg det som deg, da ga. det seg i uke 16... Håper det går fortere for deg!

Huff, jeg skjønner veldig godt at du er sliten og lei når du er så dårlig!!! Du får bare ta vare på deg selv, ta det med ro og så krysser vi fingrene for at kvalmen gir seg snart!!! Jeg kan ikke si jeg vet hva du går gjennom for jeg har ikke vært så dårlig, men jeg føler veldig med deg og håper du klarer og tenke framover mot den fantastiske premien som venter om et halvår..... Gooood bedringsklem herfra!!!

Det er ikke rart du er lei, og det heter ikke "allerede"! Du har jo holdt ut kjempelenge! Har bare rett og slett hatt uflaks med masse plager. De fleste av oss har det jo ikke så ille, så all kudos til deg som til og med forsøker deg på jobb når du har det slik!

Sender deg noen stooore klemmer og håper du straks blir bedre (lover de ikke at 2. trimester skal bli som en drøm??)

huff å huff !!! Føler sååååååååå med deg!! Du aner ikke. 
Sånn var det for meg i første svagerskap, og ikke for å ta motet fra deg, men sånn var det i 8 mnd for meg,da jenta mi kom 3 uker før tida.. jeg ble rett å slett ganske deppa.. 
men satte meg pitte små mål hver dag. Gå etter posten.. vaske over badegolvet.. bare pittesmå ting. Det beste er rett å slett å bare ta vare på seg sjølv, finn en serie/fimer å se og ta det med ro. Men en trøst kan jo vær at jeg til tross for stort blodtap under fødselen var i tipp topp form igjen 2 dager etter fødsel, og energien var tilbake. Og det var bare fantastisk å gå laaaange turer og kose med nurket!! 
DET ER VERDT DET!!! si det,tenk det,repeter det hundre ganger om dagen,så skal du se det stemmer til slutt!! :) :) 

Jeg har det akkurat sånn som deg og ja, jeg begynner også å bli meget lei nå. Orker ingenting og tørr ikke dra noen steder i tilfellet jeg må kaste opp. De sier jo at det som regel gir seg etter 12 uker da, så jeg går bare å krysser fingrene. Er 12 uker på fredag. Jeg må si jeg er litt glad for at jeg ikke har noen barn fra før akkurat nå, føler jeg har nok med meg selv. 
Hvorfor er det noen som får det så ille da, og andre nesten ikke merker at de er gravide? 

Skjønner godt hvordan du har det! Ta vare på deg selv, så håper vi at det gir seg snart så vi også får nyte graviditeten.

Stor klem til deg! ;-) 

Off. Kjedelig å være såååå dårlig! Masse god bedring og håper dere som er så dårlige snart blir bedre!! 
Jeg har sluppet ganske greit unna, men i går og i dag har kvalmen kommet mer tilbake.. Håper den trekker seg tilbake igjen, men jeg tar gjerne en dag for dere, om dere får en dag å hente dere inn igjen på :) Lykke til!

Uff ja det er utrolig slitsomt. Jeg var så sist også utrolig slitsomt, men det er hvert det til slutt det kan jeg love deg. Her kaster jeg opp like mye som deg i løpet av dagen. Det er minimalt av det jeg spiser som jeg klarer å holde nede. Jeg har gått ned i vekt til nå pga oppkast. I tillegg har jeg fått bekkenløsning i uke 8 denne gangen. Noe som er utrolig slitsom, men gleder meg veldig til mai nå og gullet er der og kan vite at alt det jeg haar hvert gjennom i dette svangerskapet er for den fantastiske gaven mann sitter igjen med til slutt. Håper virkelig formen din blir bedre etterhvert og at du klarer å nyte deler av svangerskapet ditt:)

Forstår deg kjempegodt. Jeg har ikke hatt det sånn som deg (ikke spydd), men har vært syk i sikkert over 1 mnd, helt tom for krefte, 0-energi, 0-pust orket ingenting (tror lungebetennelse, men at det gikk opp for meg først i det den var på retur). 
Trodde det var svangerskapet "sin skyld" og ble definitivt helt sikker på at dette er siste gangen, dette orker jeg ikke mer. Så har du hatt det enda værre og ja da forstår jeg deg kjempegodt. Jeg har blitt mye bedre nå, krysser fingrene for at du snart er ferdig du også.

Føler virkelig med deg, jeg har det omtrent likt. Vært sykmeldt noen uker nå pga elendig form, jeg er uvel, svimmel, vondt i hodet, hjertebank og blir sliten av den minste ting. Denne uka har jeg jobbet to halve dager så langt, og er helt utslitt etterpå. Legen ville egentlig sykmelde meg helt, men jeg ønsker jo å jobbe så i samråd med legen skulle jeg prøvehvor mye jeg klarte å jobbe, og så skrev han sykmeldingen i etterkant. Og to halve dager er det jeg har fått til....

Vi får bare tenke på at det kommer noe godt ut av dette til slutt, at dette tross alt er  en begrenset tid av livet vårt, vi skal jobbe i maaaaaaaaaaaaaaaange år fremover. Vi kommer sterkere tilbake! Jeg må hvertfall begynne å tenke slik, for det tjener ingen å gå rundt å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke orker alt og ikke får til å jobbe. Jeg er aldri syk ellers, ogde gangene jeg har hatt fravær skyldes det sykt barn.  Jeg må også tenke på at jeg skal ha overskudd til mine to små også, jeg har ikke bare meg selv å tenke på.

Lulu83 skrev:
Jeg har det akkurat sånn som deg og ja, jeg begynner også å bli meget lei nå. Orker ingenting og tørr ikke dra noen steder i tilfellet jeg må kaste opp. De sier jo at det som regel gir seg etter 12 uker da, så jeg går bare å krysser fingrene. Er 12 uker på fredag. Jeg må si jeg er litt glad for at jeg ikke har noen barn fra før akkurat nå, føler jeg har nok med meg selv. 
Hvorfor er det noen som får det så ille da, og andre nesten ikke merker at de er gravide? 

Skjønner godt hvordan du har det! Ta vare på deg selv, så håper vi at det gir seg snart så vi også får nyte graviditeten.

Stor klem til deg! ;-) 

Ja, er helt enig der. Hadde jeg hatt barn fra før hadde jeg hatt alvorlige problemer! Har en hund jeg da, som ikke helt skjønner hvorfor matmor ikke orker å gå tur, og de få gangene jeg har kommet meg ut i skogen og gått tur har det tatt all kraft fra meg etterpå. Det er helt utrolig at man kan bli så dårlig?! 

Jeg har fått sykemelding igjen nå, og skal være hjemme en stund og se om jeg kan bli bedre, men skal ærlig innrømme at jeg mister motet når så mange forteller om måneder med dårlig form osv.. Så jeg håper bare det gir seg til slutt..
Det er sant at man skal jobbe i mange år fremover, og at noen måneder med fravær ikke bør være så ille i det store bildet. Problemet er bare at jeg har jobben min 24 timer i døgnet, så selvom jeg er sykemeldt må jeg fortsatt gjøre en hel rekke med ting for å holde det gående, og det tar litt på egentlig :( 

Takker for alle klemmer og omtanke, og jeg må bare si at jeg misunner dere så sinnsykt!! Hadde jeg bare kunne gått ut døra hver dag og nytt graviditeten så hadde livet vært perfekt, hehe :-P 

Jeg ville ikke sagt "lei allerede", men "ikke lei før nå?!?". At du har klart å holde motet oppe og prøvd deg på jobb igjen er jo helt fantastisk. Noen blir desverre så dårlige, men de færreste er sånn etter uke 15-16 har jeg forstått. Nå er du over 12 uker og da blir det nok bedre snart. Jeg var kvalm fra før jeg visste at jeg var gravid og kastet opp fra uke 8 til 11. Det har tært skikkelig, men nå er jeg bedre. Håper det samme skjer for deg veldig snart!!!

Surrehøna skrev:
Jeg ville ikke sagt "lei allerede", men "ikke lei før nå?!?". At du har klart å holde motet oppe og prøvd deg på jobb igjen er jo helt fantastisk. Noen blir desverre så dårlige, men de færreste er sånn etter uke 15-16 har jeg forstått. Nå er du over 12 uker og da blir det nok bedre snart. Jeg var kvalm fra før jeg visste at jeg var gravid og kastet opp fra uke 8 til 11. Det har tært skikkelig, men nå er jeg bedre. Håper det samme skjer for deg veldig snart!!!

Takk for varme ord :) 
Håper virkelig dette gir seg snart! Idag prøvde jeg meg på en bytur, skulle få bursdagsgaven min og kjøpe litt forskjellig. Måtte dra hjem etter en time, da ble jeg for dårlig og hadde ikker mer energi.. Jeg blir rett og slett så irritert og lei meg, hehe :) 

Det første jeg må spørre om, er hvordan i all verden klarer du å i det hele tatt hente posten eller komme deg på jobb når du er så dårlig? Selv har jeg et svangerskap bak meg med 36 dårlige uker, og er nå igang med uke 15. Har rukket å være innlagt på sykehus en uke i slengen to ganger. Intravenøst døgnet rundt. Styrke\næringsdrikker etc etc...
Så om jeg forstår at du er lei, så er det et stort rungende JA fra meg...

Var på kontroll på onsdag, og legen spurte hvor langt jeg var på vei nå- "har sluttet å telle, for det hele er alt for deprimerende-alt for mange uker igjen."

Mitt tips til deg; vær nå ikke så himla tøff. Bruk ikke den lille energien du har på å reise på jobb. Du er ikke uunværlig;)

God bedring!

Jeg føler sån med deg. Jeg var så syk med førstemann, men har heldigvis ikke fått det med denne.. Håper virkelig det endrer seg. Er jo helt grusomt. Og ikke vær for stolt ti å be om sykemelding. Er bedre at du er frisk og sprek når du kommer tilbake :)

liseann skrev:
Det første jeg må spørre om, er hvordan i all verden klarer du å i det hele tatt hente posten eller komme deg på jobb når du er så dårlig? Selv har jeg et svangerskap bak meg med 36 dårlige uker, og er nå igang med uke 15. Har rukket å være innlagt på sykehus en uke i slengen to ganger. Intravenøst døgnet rundt. Styrke\næringsdrikker etc etc...
Så om jeg forstår at du er lei, så er det et stort rungende JA fra meg...

Var på kontroll på onsdag, og legen spurte hvor langt jeg var på vei nå- "har sluttet å telle, for det hele er alt for deprimerende-alt for mange uker igjen."

Mitt tips til deg; vær nå ikke så himla tøff. Bruk ikke den lille energien du har på å reise på jobb. Du er ikke uunværlig;)

God bedring!

36 dårlige uker?? åå herre... Føler jo det har vart lenge nok allerede.. 
Har ikke vært nødt til å legges inn enda, tror kun det er fordi jeg ofte blir bedre på kvelden, rundt 7-8 tiden og da får jeg en kjempe appetitt plutselig, spiser alt jeg kommer over :) men legen var litt bekymra på kontroll, for jeg har gått litt ned i vekt i stedet for opp og hadde lavt blodtrykk, så skal inn igjen om 14 dager for ny sjekk. 

Men som svar til det du spør om, nei, jeg orker egentlig ingen ting.. Jeg er bare så rastløs om du forstår, det er utrolig vanskelig å bare ligge stille hele dagen, så jeg forsøker ting hele tiden, og angrer på det etterpå...

Ja jeg har tatt sykemelding nå, og har planer om å være i ro noen uker og se om jeg ikke blir bedre, men et helt svangerskap dårlig?? Å hjelpes.. det vet jeg ærlig talt ikke om jeg takler, sliter allerede med å innfinne meg med at sofaen og doskåla er mine oppholdsteder for tiden.. 

Takker for omtanken, tross at du har det mye mye værre enn meg! Så du skal jammen få omtanke tilbake igjen fra meg :) Håper virkelig du slipper å være dårlig enda et helt svangerskap, og ønsker deg masse masse god bedring!! 

Back
Topp