Lei å sliten.

Issa93

Andre møte med forumet
Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre, etter jeg kom hjem fra sykehuset så har lille gullet bare grått, sover kanskje max 3-4 timer i døgnet ellers bare ligger hun å vrir seg å gråter. Jeg er så utrolig sliten å aner ikke hva jeg skal gjøre, har hatt fullsjekk på henne å de finner absolut ingenting. Var til og med ei som var frekk å nærmest sa rett ut at det var min feil, at jeg som spiste noe å gjorde henne syk. Er så fortvilet for vet snart ikke hva jeg skal gjøre, ikke får jeg noe søvn, og tørr nesten ikke spise noe for redd for at jenta mi bare skal få det værre:( Måtte bare få det ut...

Har du vært på helsestasjonen med henne? Kanskje du har litt lite melk? Og av og til reagerer de små på vår usikkerhet også. Det tar litt tid å bli kjent med de små og kjenne igjen tegna på at det er bleie, mat, søvn eller bare kos de trenger. Har du noen som kan komme og avlaste deg litt? Og en annen ting, av og til kan vi spise eller drikke ting som de små reagerer på. Til vanlig hadde du tålt det som hun spurte om men nå reagerer du sterkere enn ellers fordi du er så sliten og da kan andre virke frekke selv om de spør helt vanlige rutinesom. Mitt råd er at du bruker helsestasjonen og blir med i en barselgruppe. Og prøv å få litt avlastning så du ikke sliter deg ut. Lykke til:-)

Uff, stakkars deg, det hørtes fryktelig slitsomt ut... Har ikke noe supertips å komme med egentlig.. Om hun reagerer på noe du spiser bør de jo hjelpe deg til å finne ut hva det er da.. Hvis hun roer seg litt når hun blir båret, og får kroppskontakt kunne du jo prøve å ha henne i et sånt elastisk bæresjal (mobywrap eller lignende) men det har du sikkert forsøkt.. Sender deg en styrkeklem...

februargullet skrev:
Har du vært på helsestasjonen med henne? Kanskje du har litt lite melk? Og av og til reagerer de små på vår usikkerhet også. Det tar litt tid å bli kjent med de små og kjenne igjen tegna på at det er bleie, mat, søvn eller bare kos de trenger. Har du noen som kan komme og avlaste deg litt? Og en annen ting, av og til kan vi spise eller drikke ting som de små reagerer på. Til vanlig hadde du tålt det som hun spurte om men nå reagerer du sterkere enn ellers fordi du er så sliten og da kan andre virke frekke selv om de spør helt vanlige rutinesom. Mitt råd er at du bruker helsestasjonen og blir med i en barselgruppe. Og prøv å få litt avlastning så du ikke sliter deg ut. Lykke til:-)

Ja jeg har vært på helsestasjonen med henne, de som henviste meg på sykehuset for å ta diverse tester. Heldivis har jeg samboeren som tar henne litt etter jobb sånn at jeg får hvile litt, men er skjelden jeg klarer å slappe av nokk til å sovne da siden jeg overhodet ikke klarer å tenke på noe annet en lille jenta mi som har det vondt. Men vist det er pga av noe jeg spiser, hva skal jeg gjøre da? holder meg helt etter boka hva jeg kan spise å ikke spise, om jeg da skal prøve noen dager med melke erstatning å se om det gir seg da? å heller pumpe meg for å holde melkeprodusjonen ved like

Uff det hørtes ikke mye moro ut.. kan det være kolikk? kanskje du skulle prøvd ut kiropraktor? det fungerte kjempe bra på fetter'n min. håper det blir bedre fort! og masse lykketil! Det er forresten hvertfall ikke din skyld!

Få gode svar, men kan senda ein god klem! Det er IKKJE din feil! Mjølka di er mest sannsynleg det beste du kan gje! Kan jo evt prøva å kutta gluten og laktose, om du ellers har prøvd alt. Bera ho i sjal hud mot hud, så får ho kontakt og du henda fri.. Masse lykke til og STOR klem!

Har du prøvd å pakke den lille godt inni et teppe med hendene inntil kroppen? De føler seg ofte litt mer trygge og noen ganger hjelper det vet det er et tips jordmødrene pleier å gi

Forrigemann skrek masse de første ukene. Jeg hadde for lite melk. Husker jeg nesten ikke sov eller spiste, og tilslutt gråt jeg nesten like mye som babyen. Skjønner at du syns det er vanskelig å hvile når lille gullet deres har det slik, men det beste for henne er at du faktisk får sove når sambo har henne. Om så putt sov i ro i ørene. Når du får hvile får du mer overskudd til omsorg, melkeproduksjon osv. Vår gutt fortsatte med skrikingen også etter at han fikk nok mat. Det ble bedre, men fortsatt mye skriking og lite søvn. Etter 6 mnd tok vi han til kiropraktor. Låsning i øverste nakkevirvel. Etter at han fikk den opp sov han maaaange timer i strekk, og soving generelt ble bedre :))

Håper dere (skriver bevisst dere, selv om vi som mødre har en tendens til å ta alt på oss) finner ut av det og ønsker dere masse lykke til!!!

Stor klem !!

Back
Topp