Legoland eller syden??

**Moonlight**

Forumet er livet
guttungen har bestilt ferie for neste år.Han vil enten til legoland eller syden.
Ungene er da 6,5 år og 3 år.Så er vel kanskje legoland som er mest spennende for dem?

Noen som har vært begge stedene?
hva blir billigst?Er det dyrt å bo i nærheten av legoland?

Helt sikkert forskjellige meninger om det også, men jeg hadde helt klart foretrukket legoland! Danmark er et flott og barnevennlig ferieland. Vi har de to siste årene reist til danmark og legoland og gutten elsker det. I fjor reiste vi med gutten på 5 og hadde med en nevø av meg på 10 i tillegg. Han på 10 har vært på ferie i norge og i syden med sine foreldre tidligere, og han sa etterpå at den helt klart beste ferien han hadde vært på, var danmark/legoland.

Priser rundt legoland vet jeg ikke så mye om. Vi har pleid å bestille to-dagerspass i legoland med en natt overnatting på hotel legoland i mellom. Det kostet 2000 kroner i fjor og 2700 i år (i fjor reiste vi i midten av juni, i år i midten av juli), og gjelder da for 2 voksne og 2 barn. Også har vi leid feriehus i en uke etterpå. Feriehus finnes i alle prisklasser og kjøreavstander i danmark er såpass korte at vi har ikke tenkt så mye på plassering pga det.

Håper det var til litt hjelp, og at noen andre kan fortelle litt om fordeler med ferie sammen med barn i syden :-)

Jeg hadde valgt etter lommeboka rett og slett. Jeg personelig erfarer at det går veldig mye mere penger i Danmark, enn det går i syden. (Avh.av hvor man drar da!) Har foresten lest at noe av det "billigste" en barnefam kan gjøre om dagen er å ta cruice i middelhavet. - Der er jo omtrent alt inkludert, og det er egene folk som lager aktiviteter etc. for barn.
Jeg liker veldig godt Danmark, men der kan feks været variere veldig. Kjedelig å sitte inne på en hytte om det regner i en uke, så da blir det kanskje mye shopping. Maten er jo også dyrere i Danmark. Å komme inn i parker, zoo etc er også ganske dyrt.
I syden er det som regel varmt, man kan ta noen dager på stranda uten dyre aktiviteter etc..
- Men kommer jo helt ann på hva dere vektlegger på ferie også..er vel foresten mer ferie å dra til syden for de voksene, er jo bamseklubber, svømmebasseng etc som kan aktivisere de små litt mer.. Men legoland er jo virkelig drømmeland for de små! Det er det jeg tenker da!

hmmm,ja,er jo 2 ganske forskjellige ferier så kanskje derfor det er så vanskelig å velge.
Pris vil jo spille en stor rolle,om det blir stor forskjell ihvertfall.
Hadde vært deilig med en sommer i varmen til en forandring,men er jo stas med legoland for barna også.....
Nei,får tenke på det utover vinteren,men tar gjerne imot andre erfaring/råd=)

Back
Topp