Lego

En tråd i 'Generelt' startet av Guttemamma12&14, 1 Mar 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Guttemamma12&14 Forelsket i forumet

Hvordan oppbevarer dere legoen til barna?

2. K+N=ML Forumet er livet

Vi har sånne bokser formet som lego :)
    Nå har ikke vi så mye enda, men etterhvert som det kommer mere inn tror jeg vi bruker sånne bokser som passer inn i Kallax hylle fra IKEA

3. >Spyro< Jeg er bare meg jeg

I en svær kasse fra ikea. De som er oppbygde hadde jeg på en hylle. Men de ble jo rasert... (Mye raskere enn jeg bygde de hvertfall.... [emoji85] )

4. ..christine.. Forumet er livet VIP Snøfnuggene 2018

Han har hemnes seng. Og i ene skuffen er det masse masse lego[emoji4]

Last edited: 2 Mar 2017
  5. Caritas Gift med forumet Septemberlykke 2015

I 4 plastkasser som passer i en kallaxhylle, og i 8 digre flytteesker som ikke passer noen steder...:meh: + 20-30 oppbygde sett i hyller på barnerommene. Blir noen ganger litt gal av all legoen.o_O

6. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

ENDELIG oppbevares legoen i en eske som passer i Kallax-hylla fra IKEA :)

7. Lilleba Forelsket i forumet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

I en skuffe under senga:)

8. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Vanlig plastboks fra europris. Men skulle hatt mer av et sorteringssystem egentlig, for hun har jo så mange byggesett og smått, at det er delvis umulig å finne ting

9. Lady_Z Termin 5.Juli 2015 * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Kasser med lokk fra IKEA :)

10. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig VIP August 2018 Sommerfuglene

I et legoteppe som henger på veggen. Ferdig bygde står på hyller.

11. Kengu Forumet er livet VIP

I 2 kasser som står i en hylle

12. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Her er det bygd opp stort sett, og står i bokhyller på rommet til eldste. Det han ikke har oppe er pakket ett og ett i brødposer og ligger i en stor kasse i skapet.

13. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

I en????

Vi har nok Lego til sikkert 5-6 sånne. Pluss oppbygde greier i hyller....

Noe i et legoteppe, noe i et par store plastbokser og mye...vel, dels på gulvet

14. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Regner med at vi også kommer dit, men eldste er bare 3,5 år, så grenser for hvor mye vi har kunnet samle opp ennå [emoji14]

15. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Sant nok. Jeg har en på 8,5 som var fått Lego hver jul og bursdag siden han ble 4 og hadde en anseelig samling duplo før den tid.

Mellomste på seks har også fått Lego siden hun ble fire. Og har også fått son andel duplo før den tid.

Vi har en sånn stor plastboks med duplo som yngste kan arve. Både prinsesser og brannbiler og masse dyr og folk og klosser.

Så den som fikk sin første pakke duplo til 1 års dagen var hun.

• Liker Liker x 1
  16. onskedrom Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Høsthjerter 2017

Alle de ferdige bygde står i en bokhylle, en hylle for brannbil/brannstasjon osv, en for politi, en for ninja, en for div. (nok, ja). Også har vi alle de andre delene i en stor lekekasse, og oppi der er det noen mindre boller som inneholder reservedeler. Og en liten boks med dinosaurdeler til en 3-i-1 byggeting, for den bygger han om ofte.

17. Guttemamma91 Flørter med forumet

Her har vi det i en grønn lekekasse/puff på ene sitt rom. Det er ikke store samlingen med duplo, men absolutt nok.

18. tiia85 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP

Eldste har flere ulike kasser, ikke noe system dessverre. Treåringen har to høye bokser i et trofaste system, hun som blir et har Duplo i en boks som passer Kallax, må få orden på niåringens, vanskelig å finne riktig deler slik det er nå..

19. Guttemamma12&14 Forelsket i forumet

Ungene her får bare leke med lego på kjøkkenbordet da vi ønsker å bevare alle deler, så syns det er vanskelig å finne et system på det.. Vi har det foreløpig i noen bed-rollere fra europris, men lurer på å sette noe i en bokhylle på eldste's rom - hvis det får stå i fred der..

20. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Har noen store plastkasser med hjul, fra da jeg var barn faktisk. Fant de på loftet hjemme hos mamma. Helt genialt

Del denne siden