Legitime i dag, men...

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Hun ville ikke ta blodprøver før etter 12 uker (tror jeg er 10+6 i dag). Var så sikker på at de sa etter 10 uker sist jeg, er det jeg som har tulla??

Fikk henvisning til ul da, for å sette termin siden jeg har hatt uregelmessige sykluser. Det var en positiv overalskelse. Vi hadde ikke forventning om ul før oul. Men nå venter vi da noen uker til til etter ul før vi sprer nyheten, kjennes sikrest nå når vi vet det blir ul om ikke så lenge.....

Har syntes det har vært så greit å holde det hemmelig denne gangen, mye vanskeligere de to gangene før... Men nå kjenner jeg at jeg snart er klar til å dele det, så håper de kommende ukene går fort!

Når jeg var hos legen i uke 5 for og få henvisning til tul sa hun til meg at sykehuset her var så streng at de ville ikke ta imot de obligatoriske blodprøver før uke 12. Hjalp vist ikke om du var 11+6 engang.

Selv om jeg allerede har vært på en ul og sett at hjerte slår kommer jeg ikke til og fortelle det til noen fler før neste om 2 uker.

Er kun min mor, sjefen og en annen avdelingsleder på jobb som vet det. Men hun siste gjettet det da:)

Jeg fikk heller ikke ta før 12 ukers-kontrollen. Leste på juli/juni? Forumet her inne at folk som tok prøvene før uke12 har fått brev om at de må taes på nytt etter 12 uker.

Så kjekt å heller være på sikre siden :)
Jeg må ta blodprøver hver måned i svangerskapet så jeg vil i alle fall unødig ta ekstra prøver :o

Samme rutine hos fastlegen min.
Ingen vits å komme før uke 12, da gjør hun ingenting.

Da har de sikkert endret rutiner siden jeg var gravid sist, tok dem da jeg var 11 og noen ting da...... :-) Får ta meg en tur og ta blodprøver etter å ha vært på UL, tipper laben fikser det uten at jeg trenger legetime.... Bare å vente i spenning nå da på å få innkalling til UL... Riemlig fullt program på jobb de neste ukene, så litt spent på om vi får lurt det til... Litt vanskelig å ikke møte på jobb når jeg skal holde foredrag for masse folk flere av dagene og ingen kan steppe inn..... :p

Så rart. Legen min vil ha tilbake i uke 10 for obligatoriske blodprøver som hun sa, så jeg skal gjøre dette da.

De fleste fastleger tar ikke før etter uke 12..

Jeg var hos legen på mandag pga kvalme (7+1) og da ville han ha meg tilbake i uke 10 for de obligatoriske blodprøvene.. Tydeligvis forskjellig praksis på dette.

Jeg og fikk beskjed om å komme tilbake i uke 10.

Pussig at det skal være ulikt dette, synes jeg... Men da stemmer det sikkert at jeg husket uke 10, bare at legen jeg har nå har en annen formening enn den forrige.... :-p Klager uansett ikke, en UL i stedet er helt greit..... ;)

Sekretæren på mitt legekontor sa at prøvene var gyldig etter 8ende uke? Skal i neste uke og da er jeg 11+4. Håper jeg ikke må reise inn 2 ganger da!

Når jeg var hos legen på første kontroll var jeg vel 7 uker ca på vei. Ble tatt blodprøver av da og har ikke fått noe brev/beskjed om at jeg skal komme tilbake senere for nye prøver. Sikkert forskjellig rutiner rundt om :)

Godt du får en tidlig UL da, så får du vite ting sikkert. :) :)

Skal til legen i morgen. Fikk beskjed om å ta blodprøver og levere urinprøve forrige uke, slik at resultatet var klart denne uka. Skal ta UL i morgen også, er så spent og gleder meg veldig! Samtidig gruer jeg meg, er så redd for at det skal vise noe annet enn at alt er bra.

Jeg fikk også beskjed om at blodprøvene taes i uke 12, men jeg er så sikker på at jeg tok de på første kontroll i uke 8 sist - kan hende jeg husker feil altså. Eventuelt har det skjedd endringer siden da.

Jeg fikk og beskjed om at jeg måtte ta de i uke 12... Var der jo i uke 9....

Back
Topp