Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Har lest at det er vanlig å få leggkramper når man er gravid... men når er det vanlig? Når jeg kjørte bil i dag, så fikk jeg skikkelig krampelignende smerter i leggen, men det er vel litt for tidlig å skylde på graviditeten? Er det ikke?
Hadde mye kramper i leggene på natta i mitt forrige svangerskap.. husker bare ikke helt når det startet. Var ikke sånn veldig langt på vei tror jeg[8|] Har ikke merket noe til det ennå jeg..
Begynn med kalsium tilskudd hvis det blir et stort problem med mye kramper i leggene. Mange som hyler banan, tror det er et gammelt kjærringråd... og det kan funke, for det er kalsium og kalium i banan som hjelper litt... [;)] Jeg har vært MYE plaget med kramper i leggene mine i hele oppveksten og det som har fungert best på meg er å rett og slett spise kalsium tabletter... Slem sammenligning... men min far var avløser i fjøs og så at kyr som hadde leggkramper hadde kalsium-mangel og han fikk derfor en ide om at det kunne være noe av det samme på mennesker også. [8D] Ei ku og et menneske er ganske forskjellig... men kan vel ha noen sånne små ting til felles kanskje... Hehe...
Så her spises det kalsium og leggkramper har jeg fint lite av. [:)] Merker i perioder der jeg har vært sløv med å ta pillene mine... da kommer det snikende tilbake. Nå skal det sies at jeg drikker ikke melk og får derfor lite kalsium sånn sett. Men i svangerskapet så trenger man ekstra kalsium for at den lille skal få. Så det skader uansett ikke å ta litt ekstra. [;)]