Leggkramper

Majjanne

Betatt av forumet
Flere som har fått leggkrampe på natta etter de ble gravid? Fikk i natt… og steike så vondt! Skal forsøke magnesium. Men noen som har andre tips?
 
Flere som har fått leggkrampe på natta etter de ble gravid? Fikk i natt… og steike så vondt! Skal forsøke magnesium. Men noen som har andre tips?
Jeg var sterkt plaget med dette med mine to første, så jeg har alt kjøpt magnesium for å ta problemet med en gang det evt kommer!
Jeg har ingen tips ellers, jeg fant ingenting som fungerte når krampene kom, annet enn å ligge helt i ro og la dem gå over.

Jeg har hatt pasienter med kramper som tok ekstra magnesium når de la seg, for å forebygge kramper. Og gjett om det virker på dem!
 
Opp å stå og "strekke ut", eller massere der det er!

Har hatt med mye i de andre svangerskapene, ikke fått enda :rolleyes:
 
Har slitt som bare søren med det siste uka! Kjøpte magnesium i går, og i natt hadde jeg det ikke! Kan være tilfeldig, men første natta på en uke uten å våkne med kramper flere ganger om natta :)
 
Flere som har fått leggkrampe på natta etter de ble gravid? Fikk i natt… og steike så vondt! Skal forsøke magnesium. Men noen som har andre tips?

Jeg har fått tips om brenneslete fra helsekost. Har ikke prøvd det selv. Enklere med magnesium ;)
 
Dette var nesten glemt/fortrengt:nailbiting: hadde det veldig mye i det første svangerskapet mitt. Tok magnesium og måtte hoppe ut av senga for å få det til å forsvinne. Grusom følelse.
 
dag 2 med magnesium i går, og natt 2 uten kramper i natt! Anbefales herved på det sterkeste :)
 
Sniker fra juni. Jeg hadde leggkramper fra h... fra 2 trimester. Startet med magnesium, og har bare hatt det en gang siden. Hjelper godt å strekke ut leggene om kvelden og :)
Jeg tar 350 mg magnesium fra vitus apotek, farmasøyten sa det burde være endel mg for at det skulle ha effekt:)
 
Flere som har fått leggkrampe på natta etter de ble gravid? Fikk i natt… og steike så vondt! Skal forsøke magnesium. Men noen som har andre tips?
AHA! Så det er normalt? Våknet her en natt med en så grusom krampe at mannen skvatt. Var så vondt, hele leggen svulmet opp og var mye større enn den andre flere dager etterpå
 
Jeg har hatt det en natt. Begynte på multivitamin med magnesium dagen etter :happy:
 
Last edited:
Jeg opplever at det hjelper å sette føttene på gulvet eller i yoga puta mi da gir krampene mine seg i løp av sekunder :)
 
Har noe kramper, men synes det værste er «restless legs», kiler noe så sykt i beina om kvelden, klarer ikke ligge i ro :arghh::hilarious:
 
Har smått begynt å få leggkramper på natt. Men har ikke vært flink å ta magnesium. Regne med at d gir sæ bare æ starte opp igjenn. D hjalp mye på kynnerne hvertfall.
 
Kjøpte magnesium i dag etter 2 kramper i natt. Håper at det hjelper!
 
Nå har det begynt her og! Får det flere ganger om nettene :oops:
 
Jeg får ofte om morgenen når jeg strekker på beina, så er det akkurat som at leggmusklene låser seg i krampe.. Sjukt vondt også kjenner jeg meg støl resten av dagen nesten!
 
får i høyre legg hver morgen når jeg står opp nå, håper venstre holder seg krampefri :hilarious:
 
Sniker fra august. Hadde også kramper i leggen om natten, men det har gitt seg etter at jeg begynte på magnesium :happy:
 
Flere som har fått leggkrampe på natta etter de ble gravid? Fikk i natt… og steike så vondt! Skal forsøke magnesium. Men noen som har andre tips?
Jeg får det hver dag, det blir færre av de når jeg tar kalsium og magnesium sammen i en pille. Håper det går bedre❤️
 
Back
Topp