Leggkramper

Februar21

Andre møte med forumet
Hei,
Flere som sliter med leggkramper om nettene? Våkner ca. hver natt med krampe i en legg, skifter hvem av de det er, men det er helt sinnsykt vondt.. har normalt høy smerteterskel, men ligger å vrir meg frem til det går over, å kjenner alltid dagen etter at jeg er helt øm

hva kan jeg gjøre? Legen viste ikke..

Bruker kompresjonsstrømper på nettene her. Da er det så mye bedre. :happy:

Har ikke noe mer kramper enn til vanlig. Tilskudd av magnesium og strekk leggmuskelen før legging. Kan også strekkes under kramper, det hjelper selv om det ikke akkurat er godt :p

Jeg har hatt dette noen netter nå. Når det skjer må du flekse foten, da går det over veldig fort (altså prøv å få tærne så nærme opp mot knærne som mulig).

Slitt med dette et par uker selv. Fikk råd av jordmor til å ta maksdose magnesium en liten time før leggetid. Det har jeg gjort snart to uker - og det er faktisk blitt bedre!

Tar vanlige «gravid-tilskudd» på morgenen og så tar jeg halvannen pille av Magnesium 350mg på kvelden.

Løper og trener som før, så har troa på at magnesium gjorde susen. Passer også på å drikke nok væske gjennom hele dagen.

Det er såå vondt! Våknet i natt med en kraftig smerte i høyre legg, følte jeg ikke klarte å ta kontroll over fot/ben, men fikk etterhvert tråkket ned på benet og gått og tøyse ankelen litt. Da ga det seg, og jeg fikk sove videre.

I dag har jeg hatt vondt i samme legg i hele dag, prøvd å tøye og massere, men føler leggen fortsatt er stram og vond. Noen som har spurt jordmor hvorfor dette er vanlig i svangerskapet?

Det er såå vondt! Våknet i natt med en kraftig smerte i høyre legg, følte jeg ikke klarte å ta kontroll over fot/ben, men fikk etterhvert tråkket ned på benet og gått og tøyse ankelen litt. Da ga det seg, og jeg fikk sove videre.

I dag har jeg hatt vondt i samme legg i hele dag, prøvd å tøye og massere, men føler leggen fortsatt er stram og vond. Noen som har spurt jordmor hvorfor dette er vanlig i svangerskapet?

Vedlegg

• 53E95598-263A-424B-A7E6-01BCA9218F9D.png
    53E95598-263A-424B-A7E6-01BCA9218F9D.png
    75,5 KB · Visninger: 16

Spurte jordmor her på torsdag, hun hadde heller ingen god forklaring på hvorfor man får leggkramper. Men hun sa at mange mener magnesium hjelper, men det er visst nok ikke ordentlig dokumenter at det skal hjelpe :)

Back
Topp