Leggkramper

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Jeg har begynt å få skikkelig leggkramper, særlig om natten. Kan våkne av det eller få det når jeg snur meg, og så blir jeg helt krakilsk - det er skikkelig vondt. Det vet dere jo alle som har hatt/har det selv.
For meg er umiddelbar lindring der og da som regel å spenne fotsålen oppover mot leggen. Det hjelper som oftest, men jeg får urolige ben etterpå og blir enda mer tussete av det egentlig.

Annet enn magnesium, hva kan hjelpe?

Det hjelper å få ut ungen....

Sliter veldig med det selv. I fot og legg. Må rulle meg ut av senga å gå rundt for at det skal gi seg.

Jeg blir helt paralysert når det skjer. Pleier å skje om natten, hvis jeg strekker meg, og da våkner jeg akkurat rett før det skjer og som regel for sent til å stoppe det :P Da klarer jeg ikke å gjøre noe annet enn å ligge helt rolig med foten i spenn og la det går over. Veldig vondt!

Har dessverre ingen tips for at det ikke skal skje..

Skjer med meg hver natt :grumpy: Er på maks dose av magnesium og syns ikje det hjelper noe særlig. Har ikke funnet noe annet heller som hjelper, så har bare innfunnet meg med at det er sånn de neste 2 mnd :p

Jeg blir helt paralysert når det skjer. Pleier å skje om natten, hvis jeg strekker meg, og da våkner jeg akkurat rett før det skjer og som regel for sent til å stoppe det :p Da klarer jeg ikke å gjøre noe annet enn å ligge helt rolig med foten i spenn og la det går over. Veldig vondt!

Har dessverre ingen tips for at det ikke skal skje..
Jeg våkner som regel rett før jeg skal til å strekke meg, og klarer som regel å unngå krampe, men noen ganger er jeg i ørska og ikke oppmerksom nok og strekker på kroppen og da har jeg det gående. Klarer jeg bare å la være å strekke meg med en gang, og i stedet beveger foten litt forsiktig fram og tilbake og på en måte varmer opp først og såååå strekker meg, så går det bra.

Mannen min er på lang tråsykkeltur i helga. Vi kommer til å være støle i leggene begge to. Jeg er støl pga kramper om natta, han pga faktisk trening.

Jeg våkner som regel rett før jeg skal til å strekke meg, og klarer som regel å unngå krampe, men noen ganger er jeg i ørska og ikke oppmerksom nok og strekker på kroppen og da har jeg det gående. Klarer jeg bare å la være å strekke meg med en gang, og i stedet beveger foten litt forsiktig fram og tilbake og på en måte varmer opp først og såååå strekker meg, så går det bra.

Ja klarer å stoppe den noen ganger jeg også, men som regel så våkner jeg akkurat litt sent :P

Jeg har begynt å få skikkelig leggkramper, særlig om natten. Kan våkne av det eller få det når jeg snur meg, og så blir jeg helt krakilsk - det er skikkelig vondt. Det vet dere jo alle som har hatt/har det selv.
For meg er umiddelbar lindring der og da som regel å spenne fotsålen oppover mot leggen. Det hjelper som oftest, men jeg får urolige ben etterpå og blir enda mer tussete av det egentlig.

Annet enn magnesium, hva kan hjelpe?

Jeg får det faktisk bare når jeg ligger med beinet over bbhugme-puta. Hvis det sammenfaller med når du opplever det også, så kan du jo prøve uten puta en stund?

Jeg våkner også ofte av dette, og må opp å sette foten inntil veggen for å få strekke ut skikkelig :sour: Utrolig irriterende, men har dessverre lite løsninger :wacky:

Kalsiumtilskudd kan også virke for noen.

Jeg opplevde at det hjalp, begynte etter jeg hadde hatt det lenge med nr2. Med nr1 tok jeg bare magnesium og synes det hjalp litt også altså. En av tingene jeg ikke savner med å være gravid:p *sniker*

Jeg har begynt på magnesium, også har jeg begynt å strekke ut leggene. Det er skikkelig digg. Ellers prøver jeg å bruke selve leggmusklene minst mulig når jeg snur meg om natta. Det funker for meg. Men brått kommer krampa og rart meg

Kun høy dose magnesium som funker her

I overtroens navn skal en rød ulltråd knyttet rundt ankelen hjelpe...

Uff, sliter med kramper i leggen jeg også [emoji30] Hjelper ikke akkurat på nattesøvnen..

På den mer seriøse siden, så kan B-vitaminer også hjelpe. Lavt blodsukker kan forverre krampetendensen, så en god kvelds før leggetid kan forsøkes, evt ha et glass saft eller en kjeks ved på nattbordet. Støttestrømper kan hjelpe, men hvis du trenger dem på dagtid også, er det lurt å gi beina en times pause eller to i løpet av døgnet.

Ja klarer å stoppe den noen ganger jeg også, men som regel så våkner jeg akkurat litt sent :p

Det gjør jeg også. Våkner liksom i begynnende krampe og som du sier så er det bare å ligge helt stille og dø litt før det går over.

Hadde dette problemet med
Første, men foreløpig har jeg ikke hatt med nr. 2 [emoji56]!

Husker jeg løp rundt senga for å få det til å gi seg. Skikkelig vondt. [emoji33]

Back
Topp