Leggkramper...

Kaktus90

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Etter flere netter hvor jeg våkner med intense kramper i leggene, søker jeg nå råd her.

Jeg har forsøkt at samboeren masserer meg før vi legger oss og tøying før sengetid, men ikke noe av det ser ut til å hjelpe... Og nå går det litt utover søvnen til både samboeren og meg (og det hjelper jo ikke akkurat på når jeg fra før er oppe 5-6 ganger for å tisse i løpet av en natt :schocked028).

Så jeg tenkte å høre om noen av dere har noen råd?

Jeg har lest om magnesium, men der anbefales det å snakke med legen eller jordmor før man begynner med dette, så jeg vil gjerne ha råd om andre ting som kan funke, sånn før jeg skal til neste jordmortime. :)

Spis banan som kveldsmat. Banan inneholder en del magnesium mener jeg å huske, :)

Etter flere netter hvor jeg våkner med intense kramper i leggene, søker jeg nå råd her.

Jeg har forsøkt at samboeren masserer meg før vi legger oss og tøying før sengetid, men ikke noe av det ser ut til å hjelpe... Og nå går det litt utover søvnen til både samboeren og meg (og det hjelper jo ikke akkurat på når jeg fra før er oppe 5-6 ganger for å tisse i løpet av en natt :schocked028).

Så jeg tenkte å høre om noen av dere har noen råd?

Jeg har lest om magnesium, men der anbefales det å snakke med legen eller jordmor før man begynner med dette, så jeg vil gjerne ha råd om andre ting som kan funke, sånn før jeg skal til neste jordmortime. :)

Jeg sverger til magnesiumtabletter altså, di har reddet meg fra flere våkennetter :-)

Jeg var akkurat som deg. Begynnte med magnesium forrige uke og allerede samme natt merket jeg bedring. Nå har jeg det ikke lenger :D

På gravidsvømming i går anbefalte jordmor (instruktør) magnesium+kalsium. Tror ikke det er noe stress å begynne med det uten å snakke med lege/jm først - men ta en dobbelsjekk med de som jobber på apoteket, farmasøyter er generelt dyktige og grundige og gir gode råd om legemidler og annet [emoji6]

Fikk krampe selv i natt (rett før alarmen gikk av) - tror eg må øke magnesiumsdosen....

Fikk krampe selv i natt (rett før alarmen gikk av) - tror eg må øke magnesiumsdosen....

Hvor mye tar du da? Jeg tør ikke ta mer enn én tablett nemlig... Har ikke merket noe effekt ennå, men så har jeg jo bare knasket dem i to dager.

jeg har kjøpt meg støttestrømper, og gud så deilig det er for leggene. Hjelper veldig på urofølelsen jeg kjenner på om dagen og ikke minst leggkramper på nettene. Så tips kan være å prøve det.

Hvor mye tar du da? Jeg tør ikke ta mer enn én tablett nemlig... Har ikke merket noe effekt ennå, men så har jeg jo bare knasket dem i to dager.
Har tatt en tablett a 300mg, men på pakken står det 1-2 per døgn, så skal være trygt å øke til 600mg, håper det hjelper. Pluss tøye leggene, sykt støle og stive i dag....

Back
Topp