Leggkramper

Lisajenta12

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Noen som har fått det allerede? Hadde det sist svangerskap, da våknet jeg ofte midt på natten av kramper som var helt grusomme. Tok da magnesiumtabletter.

Leste et sted at kalsiummangel kunne gi slike kramper i svangerskapet. Kan stemme bra siden jeg ikke liker melk elger kald ost. Så har tatt tilskudd litt sporadisk siden jeg ble gravid denne gangen. Men nå har jeg plutselig hatt kramper to ganger denne uka:/

Spørsmålet: hvordan har dere det med kramper og hva gjør dere? Tar man feks prøver hos legen eller er det bare å prøve tilskudd? (Skal spør neste kontroll men gidder ikke å gå ekstra for dette)
 
Magnesium tilskudd hjalp mot mine kramper forrige gang :)
 
Tar også magnesiumtilskudd, bedre føre var denne gangen da jeg ofte våknet med leggkramper forrige svangerskap. :) jeg tøyer også hver kveld for å holde musklaturen myk.
 
Uff husker jeg slet mye med det sist.. Helt forferdelig vondt.

Har heldigvis ingenting enda.
 
Hadde det natt til igår. Helt grusomt. Hadde ikke særlig med det da jeg var gravid med førstemann, kanskje 1-2 ganger. Håper det gjelder denne gang pgså5
 
Har bare hatt forsmak nå, gruer meg til det evt kommer om natta:/ det gikk liksom ikke å strekke det vekk sist. Kanskje begynne å ta både magnesium og kalsium nå, det kan vel ikke skade uansett?
 
Har bare hatt forsmak nå, gruer meg til det evt kommer om natta:/ det gikk liksom ikke å strekke det vekk sist. Kanskje begynne å ta både magnesium og kalsium nå, det kan vel ikke skade uansett?

Kjør på :)
 
Jeg har tatt magnesium- og kalsiumtilskudd mot leggkramper tidligere (som ikke-gravid). Men sånn kostholdsmessig er det ikke nødvendig å drikke melk/spise melkeprodukter for å få i deg kalsium. F.eks. er brokkoli og grønnkål gode og effektive kalsiumkilder. Opptaket blir visst endra bedre hvis man supplerer med D-vitamin (som blir litt lettere nå som vi går mot lysere tider). Men før jeg hadde hivd innpå masse piller over lengre tid ville jeg funnet ut om jeg faktisk hadde mangler, for å unngå å ta for mye. Litt nå og da er sikkert ikke så farlig. :)
 
Har ikke merket noe enda, men går og venter på det. Jeg var veldig plaget med det de to forrige svangerskapene. Forsøkte magnesium, men jeg synes ikke det hjalp. De nettene jeg våknet med det hjalp det å komme meg opp og bevege meg litt. Forferdelug vondt, håper du slipper lettere unna denne graviditeten.
 
Leggkramper her også allerede...
 
Ok, på en måte godt jeg ikke er helt alene:) kommer til å ta magnesium og kalsium (anbefalte dagsdosen), og skal høre med legen v neste kontroll hva hun mener. Tenker det ikke kan skade å ta litt ekstra når jeg vet jeg får i meg lite kalsium i kosten. Vi får håpe vi ikke får det veldig voldsomt.
 
Magnesium bør du ta regelmessig.
Kjøp deg Epsom salt på helsekosten og legg deg i et bad eller fotbad. Inneholder magnesium, og virker raskere.
 
Back
Topp