Leggkramper

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har plutselig fått noen syke leggkramper i høyrefot, og leggen er ubehagelig hele tiden .. Følger nå med på om det kommer hevelse, rødhet eller varme på leggen.. Dersom de symptomene kommer så kan det jo være et tegn på blodpropp.

Hadde planer om å øke magnesium dosen i kveld, men finner nå ut etter å ha snakket med ei venninde (vi er begge sykepleiere) at magnesium anbefales ikke etter uke 34 da de er muskelavslappende og kan hemme riene. Så da er det slutt på de, så får eg bare satse på at beina ikke er så rastløse på nattestid ;)

Flere med leggkramper som har noen gode råd å komme med ? :)

Uff, det er så vondt det!
Plages mye med det om nettene, spesielt om jeg strekker på bena under dyna. :p
Siden jeg plages selv, har jeg egentlig ingen gode råd. Men pleier selv å tråkke hardt ned i gulvet. :-)
Prøver også å bare slappe av, selv om det er lettere sagt enn gjort!

Håper du slipper å plages så mye.
Får du det om natten, eller dagen?

Leggen er ubehagelig og stramer på dagtid, får skikkelige kramper gjennom hele natten, selv når eg ligger med foten bøyd - ligger på sida og har beina trekt opp bakover.
Når eg må på do om natta og når eg står opp klarer eg så vidt å gå på foten :/

Jeg plages ikke med det så har ingen tips og råd, men jeg lurer på hvor det står at magnesium ikke bør brukes etter uke 34? Det anbefales jo i graviditet (jeg bør gå på det til vanlig også men har sklidd ut i graviditeten.. ), og jeg har ikke sett noen plass hittil at det ikke anbefales på slutten.

Back
Topp