Leggkramper på natt?

Gjett om! Jeg har to typer krampe i legg, og vanligste er klassisk senestrekk. Da hjelper det å komme opp av senga og stå litt, så går det over. Den verste strekken er på fremsida av ankel/legg. Den blir verre av å stå, så det beste da er om mannen kan vrikke foten frem og tilbake. Har jeg ikke hjerte til å vekke han gjør jeg det selv. Håper det blir bedre hos deg! Jeg synes det kommer og går litt i perioder, noen uker av og på :wacky:
 
Hadde en natt hvor jeg våknet og hylte av smerte, og det varte flere minutter før det ga seg.. Da var foten helt stiv fra kneet og ned til tærne :shifty: Siden den gang har jeg hatt flere episoder med begynnende kramper, men våkner før det blir for ille og beveger anklene for å løsne smertene. Det sitter i baksiden av leggene hos meg...
 
Gjett om! Jeg har to typer krampe i legg, og vanligste er klassisk senestrekk. Da hjelper det å komme opp av senga og stå litt, så går det over. Den verste strekken er på fremsida av ankel/legg. Den blir verre av å stå, så det beste da er om mannen kan vrikke foten frem og tilbake. Har jeg ikke hjerte til å vekke han gjør jeg det selv. Håper det blir bedre hos deg! Jeg synes det kommer og går litt i perioder, noen uker av og på :wacky:

ja fy søren.... jeg har tidligere hatt bak på leggen. Igår natt og i natt var det på fremside! Fy søren sååå vondt! Nesten så jeg ikke tørr legge meg i natt
 
Ja, det er ikke altfor plagsomt heldigvis, men har en del episoder i femtiden om morgenene hvor jeg får kramper. Må bare strekke ut også gir det seg.
 
Har slitt med kramper på baksiden av leggene siden jeg var barn. Ikke funnet noe som hjelper mot det. Kan ikke strekke beina når jeg ligger i senga, da får jeg krampe med en gang. Hvis krampa slår til må jeg som regel komme meg ut av senga for å strekke ut. Ble skikkelig ille de siste ukene av graviditeten sist. Spent på om det blir like ille denne gangen.
 
Jeg har slitt med nattlige kramper på baksiden av leggene i tidligere svangerskap og jeg har tatt magnesiumtilskudd som har gjort det mye bedre. Jordmor som anbefalte det i det første svangerskapet:)
 
Sliter også med dette om natten. Varierer litt fra natt til natt, men husker det var ganske ille sist svangerskap også. Har alltid pleid å funke for meg å reise med opp og stå på det, men for tre netter siden så fungerte plutselig ikke det. Det var skikkelig ille. Det gav seg ikke før etter en god stund, og jeg var opp av og ned i senga flere ganger rett etter hverandre for å prøve å bli kvitt det.. Skikkelig vondt ja :(
 
Har slitt med kramper på baksiden av leggene siden jeg var barn. Ikke funnet noe som hjelper mot det. Kan ikke strekke beina når jeg ligger i senga, da får jeg krampe med en gang. Hvis krampa slår til må jeg som regel komme meg ut av senga for å strekke ut. Ble skikkelig ille de siste ukene av graviditeten sist. Spent på om det blir like ille denne gangen.
Har du prøvd triggerpunktbehandling med nåler? Det hjelper nesten alltid:) Som regel bare en nål midt i leggen som skal til.
 
Ja, sliter med kramper I leggene og rastløse ben:sorry: tar magnesium, og dusjer+masserer bena hver kveld. Synes stort sett at ingenting hjelper og sover lite på natt pga dette:arghh: det som hjalp de to andre gangene var å føde:hungover:
 
Hadde litt kramper men magnesium tok det bort. Rastløse ben dog. Herremin. Hver kveld ligger jeg og spasmer med beina :hilarious: aldri opplevd det så ille før. Bare litt kilinger.
 
Har hatt dette i mine tidligere svangerskap, nå venta eg nr. 3, og leggkrampene kom fra veke 20 ca. Tar tilskudd av magnesium, det hjelper.
Når eg våkner om natta og det er på det værste, så må eg opp og stå på beina.
 
Har det ofte på kveldstid og når jeg legger meg, det eneste som hjelper her er å legge foten oppover veggen eller støttestrømper.
 
Her og har det plutselig begynt i uke 30. Må opp å Gå litt så går det over. Har tatt magnesium hele svangerskapet så får vel bare leve med det frem til fødsel. Får prøve å ta litt tåhev før natta.
 
Kramper i beina, og kramper i magemusklene når jeg snur meg, strekk i lysken og lavt blodtrykk som gjør at armer og bein dovner bort. Søvn er ikke så lett for tida :p

Gikk på magnesium sist svangerskap, men jeg hadde en voldsom reaksjon på det, kombinert med jern, tidligere i vår. Havnet nesten på legevakten med kramper, diarénog oppkast. Så jeg har ikke turt å starte på de igjen :bag:

Når jeg våkner med leggkramper må jeg trekke beina til meg, og ligge i fosterstilling. Da går smertene over relativt fort, men jeg får aldri strekt ut muskulaturen skikkelig. Så jeg er alltid litt støl i beina.
 
Ja fy søren ! Våknet av det i dag og hylte til. Vekket en vettskremt mann som ikke forsto noen ting og sikkert trodde fødselen var i gang! :hilarious:
 
Jepp.. våkner av det. Vrir meg i smerte og må få vekt på foten fortest mulig.. lettere sagt enn gjort med en kulemage og låst bekken. Krampen sitter bak i leggen. Fra kne til hel. Helt grusomt :(
 
Ja, jeg får leggkramper i samme ben som jeg har fått åreknuter i. Det er ikke så ofte, men når det først kommer, så gjør det ekstremt vondt..:-/
 
Back
Topp