Leggkramper om natten..

Stine_marie

Venter nr. 1 :)
Har begynt å bli veldig plaget av leggkramper om natten, og detter så fryktelig forferdelig vondt. Hadde time hos legen i går og han mente jeg bare måtte forberede meg på at det kom til å bli værre :( :( noen fler som er plaget med dette? Evnt har noen gode råd? For jeg får nesten ikke sove om dagen :/

ja, jeg våkner med kramper/senestrekk i leggen. Går over når jeg står noen sekunder på foten, men det er skikkelig vondt når det står på. Har lest at man bør gjøre øvelser for å styrke blodsirkulasjonen før man legger seg.. f.eks. tå-hev. Ellers vet jeg ikke :-(

Ja, leggkramper er jeg og plaget med for tiden! :/ Skikkelig vondt!

Et tips for å bli kvitt når det står på er å dusje området med kaldt vann :) Pleier å dusje leggen, og da gir det seg...

Ja, det er helt for jævlig!! Jeg har hatt det myyye i det siste. Men nå prøver jeg å stå på tå i noen minutter før jeg legger meg, så har ikke hatt det de siste dagene. *Later som om det er det som hjelper* :)

her hjelper det med varme. Altså legge foten under dyna når jeg oppdager den ligger utenfor.
Leggvarmere funka fjell sist graviditet.

Har også bråvåknet av leggkrampe for noen dager sideno_O har ALDRI krampe ellers, kun når jeg er gravid.. og den ene gangen jeg har hatt det til nå, så fikk jeg det vel 4 ganger iløpet av 5 min :P men hjalp å reise seg forsiktig opp og gå litt.. da ga det seg med engang..

Har startet opp med magnesium i dag, så får se om det har noe effekt :) ellers får jeg kanskje prøve å tøye ut litt da :) håper det gir seg litt, er virkelig så vondt at jeg nesten kaster opp :( virker som det er ganske vanlig da dessverre!

Har startet opp med magnesium i dag, så får se om det har noe effekt :) ellers får jeg kanskje prøve å tøye ut litt da :) håper det gir seg litt, er virkelig så vondt at jeg nesten kaster opp :( virker som det er ganske vanlig da dessverre!

er veeeeeeeeldig vanlig for gravide å ha kramper her og der;):( godt er det ikke.. men jeg fant mine "metoder" for å forhindre det de 2 andre gangene jeg har vært gravid... merket ofte når det holdt på å skje, så klarte å legge beina på en eller annen måte sånn at jeg fikk stoppa det.. men det er sikkert helt forskjellig fra person til person om hva som funker...

har problem med det eg også, men jordmor anbefalte magnesium. Ellers er det blodsirkulasjonsøvelser som skal hjelpe :)

Back
Topp