Leggkramper - blir de med meg til fødselen?

Korv

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Dette er mitt tredje svangerskap, men mitt første med kramper i blant annet leggene. De kommer litt i hytt og pine, men gjerne når jeg sover, men også under anstrengelser. Det siste fikk meg til å tenke på fødselen - vil de bli med dit også? Dere som har hatt mye kramper og har født tidligere, var dere plaget under fødsel? Jeg tenker som så, at det siste jeg trenger på det tidspunktet er å ha kramper I beina!  ps: tenker å kjøpe magnesium denne uken. Er 31+3 forresten.

Jeg slet med kramper i leggene, men det har roet seg etter jeg begynte å ta magnesium og jern. Tarikke hver dag men glemmer jeg magnesiumen i flere dager så kommer de tilbake. Er ennå noen ganger jeg holder på å få kramper men har klart å massere og strekke leggene før de fester seg. Jeg fikk første krampenei desember og så for meg at det kom til ¨vare til fødselen. Så prøv magnesium. Anbefaler det.

Jeg har også kramper i leggen, men stort sett når jeg strekker meg i halvsøvne. Hadde helt frem til fødsel forrige gang, men merket ikke noe til de under selve fødselen:)

Jeg har også kramper i leggen, men stort sett når jeg strekker meg i halvsøvne. Hadde helt frem til fødsel forrige gang, men merket ikke noe til de under selve fødselen:)
Godt å høre at du ikke merket noe under selve fødselen! Vil ikke ha det altså :wtf:

Jeg hadde det i forrige svangerskap, men merket ikke dette under fødselen. Jeg sov med ullsokker eller en ulltråd rundt foruten og det hjalp faktisk.. Hehe, er et gammelt kjerringråd så om der var tilfeldig eller ikke aner jeg ikke..

Jeg hadde også under sist graviditet, men under fødselen merket jeg ingenting til dem heldigvis;):)

Tusen takk for svar! Veldig glad for å høre at kramper ikke blir med dere i fødsel :woot:

Jeg var veldig plaget med det i forrige svangerskap. Begynte å ta to tabletter med magnesium i tillegg til gravidvitaminene før jeg la meg, og det hjalp! Legen min sa det var helt trygt. Det av magnesium kroppen ikke trenger klarer den å rense ut. Så ikke farlig å ta mer enn det står på pakken.

Jeg hadde tendensen under fødsel, men da var jordmor veldig flink til å massere det bort.

Jeg var veldig plaget med det i forrige svangerskap. Begynte å ta to tabletter med magnesium i tillegg til gravidvitaminene før jeg la meg, og det hjalp! Legen min sa det var helt trygt. Det av magnesium kroppen ikke trenger klarer den å rense ut. Så ikke farlig å ta mer enn det står på pakken.

Jeg hadde tendensen under fødsel, men da var jordmor veldig flink til å massere det bort.
Takk! Massasje var lurt, da skal jeg ha noen massasjeordre til mannen i bakhånd om det slår til under fødsel.

Takk! Massasje var lurt, da skal jeg ha noen massasjeordre til mannen i bakhånd om det slår til under fødsel.
Ja, gjør det. Både massasje og det å strekke ut leggen hjelper når du kjenner at krampa er på gang.

Back
Topp