leggkrampe?

SnuppaogLillebror

Forumet er livet
noen her som pleier å få krampe i leggen?

forrige graviditet hadde jeg det ofte... noe som gikk utover sambo...

mamma fortalte meg at jeg skulle presse hælen nedover når jeg fikk krampe, og jeg lærte meg til slutt å få det til...
før det gikk det hardt ut over armen til sambo...

er overbevist om at en fødsel er bedre...

uansett... i går morges så hadde jeg vondt baki leggen, sånn vondt som jeg har etter jeg har hatt krampe der, og fortalte det til sambo...
han begynner visst å grue seg allerede han[&:][8D]

noe man kan gjøre for å ikke få så masse kramper?

har lest det kjerringrådet om å knyte ulltråd rundt ankelen? noen som har prøvd?

Tror det er magnesiumtilskudd jeg har hørt skal hjelpe. Men vet ikke da..

Jeg har i alle år slitt med kramper i bena. På vinteren kunne det bli opptil 20 ganger om dagen... Jeg leste om magnesiumtilskudd, og prøvde dette. Etter et par dager var krampene BORTE!![:D]

Du MÅ prøve dette siden du sliter med det. Har hørt med lege og på apoteket om det er ok å ta tilskuddet når en er gravid, og det gjør absolutt ingenting[:)]
Og ta det på kvelden hvis det er kveld/natt det er verst.

Lykke til![:)]

ORIGINAL: Marmorita

Jeg har i alle år slitt med kramper i bena. På vinteren kunne det bli opptil 20 ganger om dagen... Jeg leste om magnesiumtilskudd, og prøvde dette. Etter et par dager var krampene BORTE!![:D]

Du MÅ prøve dette siden du sliter med det. Har hørt med lege og på apoteket om det er ok å ta tilskuddet når en er gravid, og det gjør absolutt ingenting[:)]
Og ta det på kvelden hvis det er kveld/natt det er verst.

Lykke til![:)]

da skal jeg prøve det[:)] men venter til krampene begynner... om de kommer[:)] var de siste 10 ukene sist jeg hadde det værst...

Drikk masse vann!

Jeg å sliter med kramper i leggen,dritondt[:'(]jeg prøver å strekke ut foten,samtidig som jeg strekker tærne mot meg,noen ganger hjelper det[;)]Har hørt at d hvis man strekker ut leggmusklaturen daglig så skal d være forebyggende,men vet ikke altså[;)]

Jeg såg et kjerringråd på tv i går som gikk på å legge såpestykker i senga når man sover - dette skal visst hjelpe mot leggkramper!! et merkelig tips, men noen mener visst det skal hjelpe... [;)] 

Ulltråd funker!!!![:D]

Ellers har jeg også hørt magnesium og faktisk, stålkniv under madrassen[;)]

Jeg må hoppe ut av senga, og trå på foten, da slipper det..

Jeg har alltid hatt det fra tid til annen, men når jeg er gravid er det ekstremt..! Hadde i begge føttene samtidig her en natt... [&:]

Siste gang hadde jeg den noen få ganger på slutten, så desverre ikke s mye råd å komme med... Anna en jeg vet hvor irriterende det er! [>:]

jeg bruker Floradix Magnesium. Det er et flytende mineraltilskudspreparat. Og det funker!
Fåes kjøpt i vanlig butikk, helsekost og apotek. Prisen varierer fra 79 kr- 149 kr.

Har hatt det før og da har det vært så ille og over så lang tid at jeg ikke har klart å gå på en hel dag etterpå :S

Håpe du finner noe som hjelper eller at du slipper styret denne gangen

Back
Topp