Leggkrampe!

Unicorn777

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Våkner ofte med intens krampe bak på den ene leggen. Aldri hatt det tidligere, og det gjør jammen vondt! Andre som også har nattekramper? Tips til lindring?

Våkner ofte med intens krampe bak på den ene leggen. Aldri hatt det tidligere, og det gjør jammen vondt! Andre som også har nattekramper? Tips til lindring?
Jeg har hatt noen netter nå med kramper i høyre legg. Veldig vondt, men jeg har ikke funnet noe som hjelper, annet enn å bite tenna sammen og vente på at det går over. Har lest at det er veldig vanlig. Spent på om det er andre som har gode tips [emoji4]

Sniker. Jeg merket litt bedring av magnesium- og kalsiumtilskudd:)
Ellers så skal det liksom gå an å spenne det ut igjen ved å strekke muskelen men synes Det er vanskelig.

Både i dette svangerskapet og forrige har jeg slitt med kramper på natta. Som nevnt ovenfor kan magnesium tilskudd hjelpe. Tar ikke alt hos meg, men smertene og varogehw er mye mindre. ( grein av smerter og det varte rundt 30min før jeg begynte med tilskudd)

Har så vidt merket det selv. Gikk over, men bør vel begynne med tilskudd når jeg kommer hjem. Husker at mange i forrige barselgruppe brukte kjerringråd som rød ulltråd og såpestykke i sengen. Men husker ikke detaljer :)

Jeg fikk beskjed av jordmor at msn mangler magnesium om dette oppstår. Så løp å kjøp hehe

Hadde det hele forrige svangerskap, måtte stå opp å legge all vekt over på foten som fikk krampe. Gikk over med en gang graviditeten var ferdig. Ingen mangler her, så fant aldri noe som hjalp

Det hjelper å flekse foten, ta tak i tærne og tøy de fremover!

Takk for tips! Magnesium har jeg hørt hjelper så det må jeg prøve. Tror ikke jeg klarer å røre noe særlig på foten når krampa er der, er såvidt jeg får pustet meg gjennom [emoji23] får håpe det kan hjelpe med tilskudd av magnesium. Greit å vite at det ikke bare er meg da, Hehe.

Jeg får også kramper i leggene på natten, eneste som hjelper meg er å stå opp å få strekt ut muskelen som har krampe. Noen netter gir det seg, andre ganger må jeg opp igjen å strekke ut på nytt.
Jeg tar Nycoplus Multi tabletter som inneholder magnesium, vet noen om det er "farlig/uheldig" å ta for mye magnesium? Vurderer å kjøpe meg en egen boks kun med magnesium, som jeg kan ta i tillegg.

Takk for tips! Magnesium har jeg hørt hjelper så det må jeg prøve. Tror ikke jeg klarer å røre noe særlig på foten når krampa er der, er såvidt jeg får pustet meg gjennom [emoji23] får håpe det kan hjelpe med tilskudd av magnesium. Greit å vite at det ikke bare er meg da, Hehe.
Jeg klarte ikke jeg heller, hehe! Men fikk hjelp av samboer☺️

Back
Topp