Hvor lang tid bruker dere? Her er det ikke snakk om at frøkna sovner av seg selv. Det har hendt, men kan telle de gangene på én hånd. I dag brukte jeg 1,5 time på å få henne i søvn, og utfordringen er å legge henne over i sengen etter amming. Hun ammes som oftest i søvn, finner sjelden roen ellers. Men må ofte tas opp igjen fordi hun våkner og gråter når jeg legger henne over og da varierer det på hva som gjør at hun finner roen. Noen ganger mer mat, andre ganger byssing. Men kan legge henne fem ganger, som om hun har fullstendig lakenskrekk … Har nå begynt å legge henne litt senere da vi så at hun kunne ha lengre våkentid på ettermiddag - uten at det har hjulpet.
så nå etterhvert ska æ bynne me litt fastere rutiner å få rett døgnrytme igjen
Flytter han over til babynest ved siden av meg når han er i dyp søvn. Våkner gjerne et par ganger i løpet av natten, tror egentlig ikke han er sulten men pupp skal han uansett ha!
Hun får per nå litt grøt når det passer seg, og kanskje en smaksprøve her og der. Samme med dagsoving, tar det når hun virker trøtt, men sliter med å få til noe mer enn 30 min :/ Håper vi kan få til en lang hvil snart, blir gal av å ikke få gjort noe hjemme.