Legging!

Bkno0261692

Andre møte med forumet
Jeg vil gjerne høre litt hvordan dere legger barna og hvordan få de til å sovne alene.

Vi er nå blitt en familie på 4, og eldste av barna er 1 år og 8 mnd. Han sov lenge sammen med oss, og etter introduksjon av eget rom har vil sittet ved sengen til han sovnet.
Nå rett før fødsel av nr 2, sovnet han mens vi satt utenfor rommet med døren på gløtt, slik han så oss. Etter nr 2 kom, ble han plutselig vanskeligere og nå er vi tilbake til å sitte ved siden og så holde i hånden hans.

Hvordan ville dere gjort seg for å få han til å sovne alene?
Far jobber skift og nr 2 krever sitt.

Gode tips og råd mottas med største takknemlighet!
 
Her var eldste 1 år og 9 mnd da han ble storebror, slet med å sovne og var våken og gråt fra midnatt til fem om morgningen i nesten fem måneder. Så gikk det bedre, begge sov etterhvert inne hos meg, mens pappaen la seg et annet sted. Minste hadde kolikk og refluks, men når han begynte å roe seg ble storebror også mye roligere. Sovnet av seg selv igjen da han var rundt tre år, la seg selv fra ca fire år. Før han ble storebror kunne vi sitte i gangen mens han sovnet inne på rommet. Tror dette med å bli storesøsken kan være en veldig stor overgang for mange. Kanskje det hjelper når han får se babyen og hverdagen blir mer stabil? Min trengte mye støtte og tid fra oss for å være trygg. Hjalp nok ikke at vi flyttet og byttet barnehage omtrent samtidig. Håper dere finner ut av det og at det blir lettere for ham å sovne snart <3
 
Jeg vil gjerne høre litt hvordan dere legger barna og hvordan få de til å sovne alene.

Vi er nå blitt en familie på 4, og eldste av barna er 1 år og 8 mnd. Han sov lenge sammen med oss, og etter introduksjon av eget rom har vil sittet ved sengen til han sovnet.
Nå rett før fødsel av nr 2, sovnet han mens vi satt utenfor rommet med døren på gløtt, slik han så oss. Etter nr 2 kom, ble han plutselig vanskeligere og nå er vi tilbake til å sitte ved siden og så holde i hånden hans.

Hvordan ville dere gjort seg for å få han til å sovne alene?
Far jobber skift og nr 2 krever sitt.

Gode tips og råd mottas med største takknemlighet!
Vår eldste var litt over 2 år når andremann kom, da hadde hn sovnet alene inne på rommet i 3-4 mnd, men når det kom småsøsken og ble så store endringer trengte hn litt ekstra kos og støtte ved legging :Heartred Så vi satt og holdt hånda frem til hn sovnet i noen mnd, og så gikk det plutselig fint å legge seg alene igjen :happy:
Mannen jobber offshore, så når jeg var alene hadde jeg minsten i bæretøy, eller satt på en stol ved siden av og ammet, fikk ikke nødvendigvis holdt hånda, men var der frem til hn sovnet :happy:

Så hvis du får det til ville jeg prøvd å bare la storebror få litt ekstra støtte ved legging, han kommer nok snart tilbake til normalen :Heartred

lykke til!
 
Jeg synger 3 sanger, sier god natt å gir de en bok som de kan bla litt i. Så går Jeg ut. I begynnelsen var jeg litt inn og ut, bare i døråpningen.
 
Back
Topp