Legging

Jeg synes absolutt de har, og bør ha plass. Man kommer ikke videre uten å se på de ubehagelige tingene også.
Om alle bare sitter og snakker hverandre etter munnen, og roser hva som helst slags oppførsel og valg, forblir problemene slik de er, og den skadelidende parten blir til syvende og sist alltid barna.
Jeg håper for guds skyld noen har baller nok til å si ifra til meg hvis jeg forsømmer mine barn, og ikke er oppegående nok til å se det selv.
Ingen kan vite her om du forsømmer ditt barn, og du kan ikke vite om de andre her forsømmer sine barn.
 
Hvis det er så viktig for deg å gi barna dine trygghet og en god tilknytning, hvorfor er det ikke like viktig å behandle andre mennesker med forståelse, empati og respekt? Hvorfor er det så viktig å vinne diskusjoner?

Du innehar mye kunnskap, men husk at «selv om du glemmer at en og en er to, må du aldri glemme å være snill og god».

Dette er godt ment. Har sett at du i flere tråder har vært påståelig og kranglete og folk reagerer på det. Da er det mindre sjanse for at de faktisk tar til seg de gode rådene du har. Da lukker de seg heller. Er det viktigst å ha rett, eller viktigst at flere åpner seg og faktisk tar til seg det du prøver å dele? Jeg tenker at det siste er viktigst.

Rett har man når man har rett, uavhengig av omstendighetene.
Folk velger selv hvorvidt de vil ta til seg kunnskap. De som vil ta det til seg er gjerne åpne fra starten, og vice versa.
Derav innlegget om å ville snakkes etter munnen. :)
 
Ingen kan vite her om du forsømmer ditt barn, og du kan ikke vite om de andre her forsømmer sine barn.

Jo, det er fullt mulig å vite, når folk ukritisk deler alt som er, og forteller at de gjør nettopp det. :/
 
Vi har visst ikke lest det samme. Jeg har ikke lest noen innlegg i denne tråden der noen forteller at de har forsømt sine barn.

Jeg skrev ikke spesifikt om denne tråden heller, siden du ei heller gjorde det, men på generelt grunnlag.
Jeg synes dog at å ignorere barnets basale behov er forsømmelse, og det har det blitt "innrømmet" her.

Det er null problem for meg å fortsette å diskutere, men det ender som regel ikke pent, så vi kan godt høre på @forumansvarligtamara (tagfail), så slipper hun sitte og vente på neste gang noen klør i rapportfingeren.
 
Det er faktisk
 
Back
Topp