Legging

endeli'85

Forelsket i forumet
Har dere fått no rutine på leggingen enda? Her kan lillemor sove ganske godt på en av oss, men våkner straks vi legger henne ned. Det er ikke før rundt 23-24 at vi får lagt henne i sengen. Hun sover riktignok da stort sett godt om natten, og ofte helt til 7-8 uten amming. Men vi lengter litt etter å kunne få lagt henne tidligere! Vil det bare komme av seg selv eller er det noe vi kan gjøre for å påvirke det? Hun er 11 uker

Her sovner hun mellom 19.30 og 22. Da sover hun til ca kl 7. Hun sover i babynestet på sofaen, så flytter vi den i senga hennes når vi legger oss.

Men tenkte å snart begynne med å flytte henne når hun sovner, slik at hun blir vant med å være litt alene :) 11 uker i morgen

Her begynner vi leggerutine kl 19, sover som regel innen kl 20 alene på rommet i babynestet sitt. Har ikke skjedd at hun våkner til annet enn for mat i løpet av de to ukene dette med legging har fungert. Spiser to ganger på natt (mellom 20 og 06)

Hva er grunnen til at man legger babyene så tidlig? Ser og hører at mange legger rundt 19. Vi legger ham i 22-tiden, og der funker fint nå, da sover han stort sett til utpå morgenkvisten. Men tenker at hvis vi legger tidligere kommer han til å våkne flere ganger på natten? Eller er det noen gode grunner jeg ikke har skjønt for å legge tidligere?

Hva er grunnen til at man legger babyene så tidlig? Ser og hører at mange legger rundt 19. Vi legger ham i 22-tiden, og der funker fint nå, da sover han stort sett til utpå morgenkvisten. Men tenker at hvis vi legger tidligere kommer han til å våkne flere ganger på natten? Eller er det noen gode grunner jeg ikke har skjønt for å legge tidligere?
Her har hun sovnet så tidlig av seg selv, så vi har bare hatt flaks [emoji14] vet ikle hvorfor kl 19 er vanlig. Kanskje slik at de får 12 timer søvn før de skal i barnehagen?

Sovner aldri før tidligst 22 og våkner en sillion ganger på natta [emoji42] Hos noen kommer tidlig legging naturlig og hos noen må en jobbe med det. Tenker å begynne med tidlig legging om et par uke og lære ho å sovne selv da [emoji846]

La han samtidig som oss da han var mindre. Så prøvde jeg bare å legge ham tidligere fordi han var så utålbar på kvelden uansett, surk og syt og pupp i ett og gulp og frustrasjon. Nå legges han ca kl 20/21 som regel, ammes i søvn, og så ammer jeg på nytt når jeg legger meg. Så bleier vi å amme to ganger til. Tidligere pleide han å sovne igjen etter "frokostammingen" mellom 6-7 også, men nå er det ikke bestandig han gjør det. Hvis ikke bare gir jeg han til mannen som er oppe med storesøster da uansett, så får han ta en økt mens jeg sover litt ekstra, og så får jeg lillemann tilbake når han blir sytete (sulten/trett) igjen :p

Sover fra 10-11 til 6. Prøver å legge henne våken hver natt med smokk. Storebror var vanskelig å sovne av seg selv

Hvis han sovner 19/20 så våkner han igjen etter bare en time, så enn så lenge får han ta den duppen i krybba i stua hos oss (soverom i etasjen under). Og så legger han seg for natta 21/22 sammen med oss [emoji4]

Vær glad babyene sover om natta! Vi har fått en sovebaby denne gangen som vi legger samtidig med oss og hun sovner. Trodde sånne babyer bare var en myte. Eldstemann på to har hatter anstrengt forhold til søvn fra starten. Han ville bare ikke sove. Jeg mener ikke at han var vanskelig å legge men sovnet til slutt og den greia der. Han sov faktisk ikke mer enn en time av gangen til han var også er ett år.

At babyene sovner selv på kvelden allerede nå er et godt tegn. Da kan man jobbe inn leggerutiner tidlig.

Her er det ingen rutine endo. Bortsett fra at han tar natt når eg legger meg.
Eg vil kose og nyte lillebror når storesøstrene såver, lengst mulig [emoji4][emoji170]

Hatt leggerutine siden uke 5 tror jeg. Han var dritsur etter kl 22. Så begynte å legge han før han vart sur [emoji16]

De siste ukene har hun somregel sovnet i 20 tiden og sovet til 3 eller 6 før hun ammes.Hun har blitt litt mer urolig på kvelden,fordet om hun har blitt ammet,så utviklingstrinnet er nok på gang ja.Når hun har fått mat og kos og er fornøyd så sovner hun raskt ,hun ligger i babynest og bæres i det opp i senga.

Legger oss rundt 20-21. Han sovner på meg (som regel etter/under flaske) også blir han lirket over i senga si med vekslende hell

Vi har fått en rutine som bare kom gradvis.

Vanligvis en kveldstur ut i bæresele/sjal ca klokka 19, så bad/stell/pysjamas ca 20, inn på mørkt soverom klokka 20:30, så amme amme amme til hun er god og avslappet. Det tar ca 45-60 min.
Da legges hun i egen seng som står inntil vår på soverommet. Så pleier hun å sove alene der fra rundt 21:30 til jeg legger meg et par timer senere.

Hun våkner for første amming ca 4 timer etter å ha sovnet.

Begynner på kveldsstellet i 19-20 tiden, ammer og han er i seng og sover stort sett kl 21 :) Våkner 3-4 ganger i løpet av natta for mat.

Back
Topp