Legging

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Når legger dere baby? Jeg sitter jo som regel oppe en stund selvom baby har sovna, da vi som regel har siste spisinga rundt 11. Da lar jeg han ligge i babynesten i stua, syns ikke noe om å la han ligge alene på soverommet... hva gjør dere?
Og kler dere på dem pysj hver kveld? Her kler vi av bukse og sokker og lar han sove i den bodyen han har på om den er ren :)

Legger han inn på rommet i syv/åtte tiden :-) prøver å lære han forskjell på dag og natt! Men er ikke så flink til å skifte til pysj, så av og til sover han i bodyen han har hatt på seg resten av dagen (hvis den er ren).

Her er litt vanskelig med rutiner ennå men vi prøver å bade han når han er våken etter kvelds nap rund 22:00-23:00. Han er alltid varm så får han rent body og etterpå er det litt pupp og vi fyller opp resten av magen med NAN så får alle sove litt på natta. Sover senest kl. 02:00. Han spiser lenge!

Jeg legger henne nå jeg legger meg, her går det i nattøy når det er rent ellers body. Blir en del klesvask så en må ta det som er.

Hun sover rett og slett i vognbagen når vi er nede i stua, og tar henne med på soverommet vårt og legger henne i vogga når vi legger oss. Hittil har hun bare brukt body og strømpis, men de siste par dagene har vi forsøkt å holde henne våken fra 17-19, så får hun pysjen på da. Det er det nærmeste vi har kommet leggerutiner til nå.

Ingen rutiner sånn egentlig, men hun våkner som regel til når kvelden kommer :P
Så her er det som oftest ikke natta før mellom 01-02.

Sover i bodyen hun har hatt på om den er ren. :)

Både B og jeg legger oss mellom 21 og 22. Kommer nok til å legge han tidligere etterhvert.

Ingen rutiner her enda. Lillegutt sover i nestet sitt i stua på kvelden, også legger han seg likt som oss. Syns det er så kos med "kveldsstell". Tar et av de siste bleieskiftene, og da bytter vi over til pysj. Bruker pysjen et par ganger før den blir slengt til vask så lenge den er ren såklart :)

Her vasker vi henne med vått varmt klut og få kledde henne pysjen rundt kl 19 mens storebror spise kveldsmat. Da sover hun etter amming rundt 20 tiden. Hun sover på babynesten og vi tar henne når vi går til å legge oss.

Hun sover sammen med oss på senga vår men på min side. Vi har ikke brukt hennes seng enda. På dagen sover hun på babynesten på stua eller på vår seng om jeg sover med henne. Kanskje jeg bur begynne å legge henne på senga si på dagtid.

Her vasker vi henne med vått varmt klut og få kledde henne pysjen rundt kl 19 mens storebror spise kveldsmat. Da sover hun etter amming rundt 20 tiden. Hun sover på babynesten og vi tar henne når vi går til å legge oss.

Hun sover sammen med oss på senga vår men på min side. Vi har ikke brukt hennes seng enda. På dagen sover hun på babynesten på stua eller på vår seng om jeg sover med henne. Kanskje jeg bur begynne å legge henne på senga si på dagtid.
Vi har det helt likt som dere, føler hele nettene går i amming så veldig greit å ha henne i vår seng.

Vi har på pysj og legger Mio i senga si på rommet vårt ca kl 21. Liker og skille mellom dag og natt + at han begynte å sove dårlig oppe i stua etter hvert. Men nå er han 5 uker, så litt eldre enn deres :)

Legges i sin seng i pysj rundt 20-21.. Legger meg selv rundt 23, også ammer vi av og på mens storesøskene kommer inn og opptar plassen i senga resten av natta.. Opp 06-07:)

Har ikke hatt så mye rutiner enda, han er fem uker nå. Men vi skifter til pysj samtidig som storesøster, også legger vi han samtidig som oss ca kl 22-23. Men de siste kveldene nå har han begynt å bli urolig på kveldene og det samme gjorde storesøster når hun begynte å få behov for å legges før så tenker å prøve det imorgen og se om det er det at han er sliten som gjør han urolig. Må prøve oss frem litt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her sover mini somregel i bleia, han er sååååå varm! Men han legger seg når vi legger oss! Sover i babynestet i stuen til vi finner sengen! Vil ikke han skal ligge alene når han er så liten *hønemor* :p

Vi skifter til pysj hver kveld, men bortsett fra det har vi ingen leggerutiner. Bading gjøres ca annenhver dag når hun er våken, ellers blir hun vasket på stellebordet. Hun er ingen storgulper så det går helt fint.

Jeg tar på pysj hvis vi må skifte klær, ellers ikke. Vi ammer som regel veldig mye på kvelden, fra 21-22 og utover. Da er hun veldig våken i mellom. Da hender det vi sitter ved tven, men hvis jeg er trøtt går vi til soverommet og ammer der. Har lite lys på soverommet på kvelden.

Vi legger oss sammen en gang etter 22, og når hun har tatt siste kveldsmaten mellom 24 og 02 en gang (vært ganske ulikt, men nå har det vært oftere rundt 24) så får jeg endelig tatt tannpuss og lagt meg sjøl også. Vi sover sammen, evt legger jeg henne i bedside criben ved siden av meg, men hvis pappaen sover på gjesterommet benytter vi oss av hele dobbeltsenga.

Vi bader henne ca annenhver/tredjehver dag, tar det når det passer seg sånn ved bleieskift en gang på kvelden og da tar vi jo alltid pysj på etterpå.

Han får sove i babynesten på gulvet eller i vogna som står på stua på dagtid/kvelden også når jeg legger meg i 10-12 tiden så bytter vi til nattis og han får mat og legger seg i babynesten i sengen vår. (Enklest med tanke på ammingen)

Godt å høre det ikke bare er meg som ikke har fått rutinene helt på stasjon enda :p Vi prøvde pysj og bading igår, nada xD

Back
Topp