Legging

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Hvordan gjør dere det med legging?
Her sliter vi totalt, igår ble kl 2330 før vi fikk henne i seng og da er mor sliiiten! Blir lite kveld igjen av slikt.

Vi har blitt litt flinkere... Hun våkner av ingenting så nå er senga på eget rom. Hun sovner på puppen rundt 21, så sover hun maks 2 timer i sin seng, så prøver vi byssing, hvis ikke blir hun med inn i vår seng for mer pupp. Resten av natten våkner hun stort sett hver time. Prøver å legge henne tilbake i egen seng, men det går som regel ikke bra. Kjenner jeg savner 2+ timer sammenhengende søvn.. Men bra prevensjon iallefall, hehe :)

Minstesnupp legges først, en gang mellom seks og sju på kvelden. Noen ganger våkner hun og får en flaske melk på natten, men det er sjelden nå. Hun sover til vi skal opp i sjutiden. Våkner hun tidligere, får hun ligge i sengen med med. (Jeg gjør hva som helst, bare alle sover her, så jeg er ikke streng på at de må ligge i egen seng)

MEN - slik var det ikke med vår førstefødte. Vi slet maks med legging og brukte 2-5 timer hver kveld for å få ungen til å sove. Så du har min dypeste medfølelse, det er forferdelig å ikke få nok søvn!

Vi hadde problemer å komme inn i noen rutine før hun var ca 4 mnd, til da la hun seg i 23-01 tida hver kveld...men så begynte vi å vekke henne på mårran i 7-8 tida og tvang henne til å være våken et par timer(hun ville jo selvsagt sove rett etter:p), også var det om å gjøre at hun ikke fikk sove så alt for lange økter på dagtid og etter noen dager var døgnrytmen snudd og hun var i seng kl 19.
Men nå som hun er litt større må hun kave voldsomt i senga før hun gir seg på kvelden. Er en del sutring, men lar hun holde på når jeg hører at det er bare sånn trøttsutring. Går inn når jeg hører på gråten at vi må komme inn. Funker veldig greit. Dessuten er min erfaring at sånt noe går i perioder(med tanke på storebror). Så plutselig vil det bli enklere å legge igjen :)

Vi hadde veldig med problemer di 3 første mnd pga kolikk, så da var det stortsett grining hver dag :(

Men etter kolikk tiden var ferdi så har hun vert flink og legge seg, nå e hun 8 mnd og legger seg fint i sin seng mellom 18.30 - 19.00, vokner av og til på natten og vil ha smokk eller litt vann. 

Når vi gidde henne melk om natten så voknet hun hver natt så mitt tips er å bytte ut melka med vann om natten. viss barnet ikke er glad i kald drikke så kan en lunke vannet!

Må bare innrømme det at det er deiligt og ha kvelden for seg selv! Men hun hviler ikke etter kl 16.00 så når kl er 19.00 er hun kjempe trøtt!

Legger seg mellom 19 og 20.. av og til våkner hun for mat kl 00 og så 04, mens hun noen ganger sover til 04 før hun får første mat :) Sover så videre til 07 :)

Legger seg mellom 19 og 20.. av og til våkner hun for mat kl 00 og så 04, mens hun noen ganger sover til 04 før hun får første mat :) Sover så videre til 07 :)

Her blir han trøtt for kvelden kl. 18.00, ca. Så vi legger han rundt 18.30
Han legger seg relativt greit. Vil noen ganger turne litt rundt i senga først, til han finner roen, men han sovner etter en stund. Som regel mellom 19.00 og 20.00 en gang.

Han våkner fortsatt for å få melk to ganger hver natt. Første gang rundt midnatt, deretter i 4-tida.

De fleste netter sover han svært fint. Men en gang innimellom misforstår han litt og begynner å leke og skravle midt på natta. Synes likevel det går veldig greit med søvnen.

Her hadde vi gode leggerutiner, og mini la seg rundt 18.30.. Den siste uka har babyen min blitt en apekatt i det vi har lagt han, spreller og lager mange rare lyder. I dag sovna han 20.30.... Tipper han er midt i et utviklingssprang, for han har virkelig ikke tid til å sove verken på natta eller dagen. Sover veldig urolig, og er ekstremt nysgjerrig på alle nye ting.

Håper det blir enklere å legge han snart.... begynner å bli sliten :P

Vi legger mini ca 20.00 og da sover hun til 7.30-8.00 dagen etterpå:) Hun har ikke fått mat på natten siden før jul, så vi føler oss veldig heldige!:)

har det omvendte "problemet" han legger seg 17.-17.30 så får ikke gjort noe på kvelden. greit nok for oss voksne, men værre for Jubelbrus. dessuten er ikke jeg hjemme fra jobb før 16, så ser ikke mye til sniperud om dagen.

Her hatt vi hatt ganske bra leggerutine en god stund (siden jul, kanskje??), og har akkurat ferdiggjord nattavvenning også :)

Så nå legger han seg mellom 18.30-19.00, og så ammer jeg før jeg legger meg sånn i 22.30-tiden, og så sover han til jeg vekker han med mat igjen 6.30 (ammer før jeg står opp for å gå på jobb) - og da sover han gjerne litt til etter det. Ettersom vi akkurat er ferdig med nattavvenning, våkner han fortsatt 1-2 ganger om natten, men nå roer han seg med smokk :)

Tror kanskje det har vært lettere å presse på en rutine ettersom vi allerede har en rutine på storesøster.

Back
Topp