Legging *trenger råd*

*MammantilEmma*

Blir kjent med forumet
Nå trenger jeg noen gode råd, håper noen kan hjelpe!
Emma har fått en dårlig vane....når hun skal sove, må vi må vi sitte ved siden av senga og holde henne i hånda. Det ble sånn etter at hun fikk 5 tenner på en gang og ikke ville roe seg...
Men nå må vi gjøre noe! Hun bruker 1-2 timer på å sovne...både på dagen og kvelden...og tenker kanskje det er fordi vi er ved siden av henne..? Med baby nr.2 på vei, vet jeg hvertfall at vi ikke har tid til dette fremover![:o]
Men hvordan er det best å gjøre det?[8|]
Hun reiser seg opp så fort jeg snur ryggen til og går ut av rommet. Skal jeg vente litt og så gå inn og legge henne ned? Eller legge henne ned med en gang? Eller bare la henne stå?
Nå har vi holdt på i 1 time....jeg venter litt før jeg går inn og legger henne ned...hun gråter ikke, står i senga og sier "mamma" og sutrer litt innimellom bare. Huff, får vondt av henne også...men det er jo både til hennes og vårt beste.

Håper dere har mange gode råd!![:)]

Snuppa vår kom også litt ut av leggerutinen for litt siden, her var det pga sydentur da hun lå på samme rom som oss i noen uker.

Vi begynte rett og slett på nytt med å holde henne i hånden ene dagen, sitte rett ved siden av andre dagen (gjerne mens vi sang noen nattasanger), og så flyttet vi oss lenger og lenger fra sengen. Når hun reiste seg opp la vi henne rolig men bestemt ned igjen, ga henne smokken og bamsen og sa "nå er det natta, nå skal du sove".

Hos oss tok det ca. en uke, så ordnet det seg igjen, men jeg innrømmer at det var travelt da det sto på. Håper det ordner seg igjen for dere snart!

Vi hadde akkurat samme problemet. Vi satt inne på rommet ved siden av henne 1-2t hver kveld i flere uker, prøvde å flytte oss nærmere og nærmere døra, uten at det hjalp noen ting. Jeg skrev også en tråd da, denne: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=20123018&mpage=1&key=�
Vi fulgte rådet vi fikk av eadni, og etter to kvelder gikk det som en drøm! Det lengste hun skrek var bare 2min, og nå skriker hun aldri (med mindre det er noe galt, som at hun har satt fast foten, har vondt o.l.) Nå gleder vi oss bare til legginga, for det er så koselig. Vi koser og synger litt, så sier vi natta, vinker og går ut. Natalie er bare blid og god i senga, så ser ikke ut til at hun tar noe skade av at vi ikke lenger sitter ved siden av henne.

ang. det at hun står i senga; Det gjorde Natalie også, til å begynne med da vi satt inne hos henne kunne hun til og med sovne stående.
Når jeg begynte å gå ut av rommet, la jeg henne ned og prøvde å få henne til å bli liggende mens vi kosa og sang. Så fort jeg gikk reiste hun seg, men det lot jeg henne gjøre. Neste gang jeg gikk inn på rommet, la jeg henne ned igjen, sa natta og gikk. Hun skjønte til slutt at hun skulle ligge når hun kom i senga :)

Jeg ville også prøvd en mild ferber som eadni skrev om i den andre tråden. Vips så er det slutt med det- masse lykke til [:)]

Back
Topp