Legging-søvn

glamaria

Gift med forumet
Har en gutt på snart 6 mnd. Jeg og sambo deler på å legge ham men det er jo jeg som gjør det mest. Han våkner stort sett 1-2-3 ganger før jeg legger meg mellom 23-00. Han pleier alltid å begynne å skrike mellom 23 og 00 og jeg legger meg da siden det er puppe-tid og han stort sett ikke roer seg før han får pupp. I det siste (når han våkner for 23) så roer han seg ikke av at jeg kommer ned og holder ham i hånden, gir smokk og kos. Han hyler og skriker, men om pappan kommer ned DA sovner han!!! Hvorfor i all verden er det sånn? Noen som har vært borti sånt? Blir nesten litt såret jeg :-(

det kan være to grunner...

enten fordi han vet det ikke er noe pupp å få av pappa så da er det bare å gi opp med en gang. mens hvis du kommer så prøver han seg helt til han får pupp (også de gangene det egentlig ikke er "puppetid" som du kaller det).

eller at han har andre ting han tester ut grenser på - litt mer kos, litt mer snakking, at du er sammen med han litt mer osv osv..kanskje pappaen er tydligere der på at natt er natt.

jeg ville bedt pappaen ta han de gangene det ikke er puppetid. da venner han seg kanskje fort av med å våkne så ofte på kvelden etterhvert.

Back
Topp