legging/søvn?

ver0

Forelsket i forumet
Flere enn vi som sliter med leggingen..? Her sovner han nesten med engang vi legger han, så sover han 15 min åsså er det opp og grine. Han har den fæleste vanen med å dunke hodet i madrassen for å "gynge" segselv. Det ser helt fælt ut..

Jeg trenger råd om hvordan få han til å sove og fortsette med å sove når vi har lagt han, og hvordan få han til å stanse med hodedunkingen [8|]

Vi blir så frustrerte..[&o]

Her sleit vi og med ssøvnen for ein tid siden. Vi gikk da over til kun ein dupp om dagen og det har fungert godt her. Kansje ein slik sovepose kunne hjelpt for dunkingen? Er ikkje så lett å snu seg eller reise seg med den.

Håper deke snart finn ut av det[:)]

Skal prøve ut en slik sovepose, kanskje det hjelper! [:)] han er enda våken.. huff, blir helt tappet for energi

Huff det hørtes ikke kjekt ut[:(]
Kan skjønne at det tapper deg for energi.
Håper det er noen som kan gi deg gode råd.

Klemmepå

Dunkingen veit æ sanneli ikke.. Men om han dunke hode i madrassen, så e d vel ikke vondt i allefaill.. Skjønne d sjer fælt ut ja![&o]

Om Mathea våkne ætter å ha sovet ei stund, så får hu bære ligg te hu sovne igjæn (sjekke bleien, at hu ikke har feber å får tilbud om vann). Vi slår på uroan hennes åsså ha vi oppdaga at hu sovne bedre om cd-spiller'n te storesøstra står på (like greitt da den bli slått på når hu lægg sæ å) så vi slår på den å. E inn å sjekke hvert 5-10 minutt, sei gonatt å går ut igjæn. Likedan om hu våkne midt på natta å (skjer en sjelden gang). Sånn gjor vi me Othelie å d ha fungert greitt te bægge her![:)]
Hadd litt problemer ætter vi hjem fra sydentur'n, første kveillan va fæl men vi va sta å d gidd sæ fortar å fortar for hver kveill som gikk [;)]

Om dåkk ska prøv å bære la han ligg, så ha for all del nån ting å hold på me sjøl. Sitt ikke å bære sjå på klokka å vent på næste tur innpå soverommet. Den ventetia e grusom, men e litt bedre om man tar unna litt oppvask e.l. [;)]

Jeg klarer ikke å la han ligge å grine.. Svake menneske sier du?[8|] Men vi går inn legger han ned, sier god natt å går ut igjen.. så er det inn igjen når han begynner å grine.. Slitsomt! Alt blir ødelagt når ungene er syke[&:]

Jeg skal prøve å sette på noe musikk i stua, kanskje det hjelper[:D]

ORIGINAL: ver0

Jeg klarer ikke å la han ligge å grine.. Svake menneske sier du?[8|] Men vi går inn legger han ned, sier god natt å går ut igjen.. så er det inn igjen når han begynner å grine.. Slitsomt! Alt blir ødelagt når ungene er syke[&:]

Jeg skal prøve å sette på noe musikk i stua, kanskje det hjelper[:D]

Alt anna enn å sitt å bære hør på hjelpe![;)] Har god erfaring for Othelie la sæ ikke uten "kamp" dæm første 2 åran, blir nok litt herda av d [8D]

Kan hende d hjelpe å ha litt musikk han like innpå soveromme å, kan prøves i allefaill [;)] Lykke te![;)]

Soveposen hjelper, selv om hun har funnet ut hvordan man kan reise seg opp ed den og. Men så legger hun seg ned igjen. Så har vi noen leker/bamser i senga som hun koser seg med og når hun har sovnet, tar jeg dem ut. Så har jeg stjerner i taket som hun elsker å se på før hun sovner. Og vi har en bamse som spiller rolig musikk. Vet ikke hva som gjør susen hehe, men det er vel selve rutina..slå av lyset, putte bamser i senga, slå på stjerner, si god natt, sette på musikken og gå ut. Etter 5min er hun borte vekk i de søteste drømmene sine.

Også passer vi på at hun sover to ganger om dagen. Med den ene gangen er det for lite. Da er hun bare overtrøtt og kranglete på kvelden.

Lykke til med legginga. Det er slit om det er mareritt.

Jeg tror vi hadde godt av det drømmestøvet! Han sovnet heldigvis til slutt etter en varm flaske med melk [;)] litt imot det jeg liker å gjøre, men men, er man desperat så er man desperat[X(]

Jeg tror vi hadde godt av det drømmestøvet! Han sovnet heldigvis til slutt etter en varm flaske med melk [;)] litt imot det jeg liker å gjøre, men men, er man desperat så er man desperat[X(]

Othelie fikk flaske me melk i sænga te hu va over 1 1/2 år, så d e ingenting å "sjemmes" over [;)]

Har du sprinkelseng til gutten din? Her hjalp det nemlig S T O R T å få på plass sengebeskytter (eller hva det nå heter) i sprinkelsenga. Sånn kant et stykke opp fra madrassen. Med den på plass "turner" gutten min verre om nettene, men han våkner ikke av at han slår seg når han dæljer hodet borti sidene (som med den er polstret). (Han våkner jo likevel av og til om natta, men det er stor forskjell fra når han holdt på å hev seg rundt i søvne og våknet av det).
Kanskje jeg misforstod litt problemet også??? (ser jeg nå). Hodedunkingen har jeg egentlig ingen gode råd mot... (men er han mett nok, utørst, trett nok etc. når dere legger han?) Har i og for seg litt av samme problemstilling her også (det at minsten våkner etter å ha sovet noen minutter). Har begynt å bli godt vant til det. Ikke så lett å vite hva jeg skal få gjort om kvelden. Noen ganger sovner gutten min fort, andre ganger (med "våkneepisoder") kan det hele derimot ta flere timer.

Flere enn vi som sliter med leggingen..? Her sovner han nesten med engang vi legger han, så sover han 15 min åsså er det opp og grine. Han har den fæleste vanen med å dunke hodet i madrassen for å "gynge" segselv. Det ser helt fælt ut..

Jeg trenger råd om hvordan få han til å sove og fortsette med å sove når vi har lagt han, og hvordan få han til å stanse med hodedunkingen [8|]

Vi blir så frustrerte..[&o]

Back
Topp