Legging-natt og oppdatert:)

hhennes

Forumet er livet
vel nå har tuppa tullet så mye på natten og med leggetider at jeg bestemte meg for at her går grensen. Har ikke vært så streng med henne da hun har vært så flink selv. Men kjente jeg begynte å bli sliten.
Så nå har jeg bestemt at hun skal i seng til senest kl 19.00. Hun får ikke hvile etter kl 16.00. Så er jeg litt snill at jeg lar henne få lov å få et nattemåltid. Inatt spiste hun ikke før kl 4:) og sov til 07. Måtte gi henne tutten endel ganger mellom 19-23 men ellers sov hun kjempegodt:)

Tror egentlig ikke hun trenger det nattmåltidet-men lar det være opp til tuppa å bestemme selv når hun vil slutte.. Og jeg gir henne tutten og koser henne på hodet. hvis hun ikke roer seg på et par minutter-så tar jeg henne opp og vugger på henne i stolen vår:) klarer ikke å la mitt barn skrike.

føler meg faktisk uthvilt idag:)
Andre som har tips ifht legging og natt o.l.
hvordan dere gjør det

oppdatert:)
dette går over all forventning:)
igår trengte vi ikke gi henne tutten.
hun sov fra 19-01:) fikk 1 pupp og sov helt til 06.20:) hurra hurra flinke tuppa:)

Syns ikke det hørtes så gæli ut det der nei.

Jeg lar heller aldri Tiril gråte. Ho har begynt å ville sove tidligere automatisk.. så nå begynner vi å stelle for nattan 19:45, flaske 20:00 og sovner en gang etter det. Må gi henne sutten et par ganger før ho sovner normalt.

Noen ganger nattmåltid mellom 03-06. Når ho våkner for mat gråter ho, og når ho våkner og det er mårran mellom 07-09 da pludrer og prater ho lenge.

Vi driver å prøver å få henne til å godta at pappan legger henne også... Så i går var det hyyyylskrik i 30min... selvfølgelig lå ho ikke i senga og gråt sånn... men på armen til pappan sin, fordi hun ikke ville ha mat av han[8D]. Etter en halvtime hadde ho drukket 50ml bare, men sovna da han la ho ned. Og sov helt til 07 i dag[:-][:)], så sier oss fornøyd med det asså. Var ikke så krise ettersom hun spiste grøt kl 19.
Hadde jeg tatt ho hadde ho spist og sovna..... men må prøve å ikke gi etter gitt.... [;)]

Her begynner kvelden faktisk allerede klokka 17.15. Samme rutinene hver eneste kveld. Da bader hun, så får hun pupp, så havregrøt med sviskemos og litt vann på flaske (dete er den noen andre som pleier å gi henne; barnefaren, bestemor eller min svigerinne. Er så deilig med litt avlastning). Dette er siste måltidet for kvelden (ca. kl. 18). Så er hun oppe og "leker" til senest kl. 19, da synger jeg "so, ro lille mann" på vei inn til senga, setter på CD'en hennes (barnesanger, spiller den samme CD'en hver gang hun skal sove) og synger den første sangen for henne, så sovner hun ALLTID av seg selv i løpet av 5, max 10 minutter. Sover da til 7-7.30.

Jeg lar heller aldri Tiril gråte. Ho har begynt å ville sove tidligere automatisk.. så nå begynner vi å stelle for nattan 19:45, flaske 20:00 og sovner en gang etter det. Må gi henne sutten et par ganger før ho sovner normalt.

Noen ganger nattmåltid mellom 03-06. Når ho våkner for mat gråter ho, og når ho våkner og det er mårran mellom 07-09 da pludrer og prater ho lenge.

Vi driver å prøver å få henne til å godta at pappan legger henne også... Så i går var det hyyyylskrik i 30min... selvfølgelig lå ho ikke i senga og gråt sånn... men på armen til pappan sin, fordi hun ikke ville ha mat av han. Etter en halvtime hadde ho drukket 50ml bare, men sovna da han la ho ned. Og sov helt til 07 i dag, så sier oss fornøyd med det asså. Var ikke så krise ettersom hun spiste grøt kl 19.
Hadde jeg tatt ho hadde ho spist og sovna..... men må prøve å ikke gi etter gitt....

her lar ikke tuppa pappaen få legge henne heller.. hu bare skriker-og med det samme hu kommer til meg smiler hun og slapper av. har sagt til sambo at vi må jobbe med det men er ikke lett..

ORIGINAL: awenka

Vi driver å prøver å få henne til å godta at pappan legger henne også... Så i går var det hyyyylskrik i 30min... selvfølgelig lå ho ikke i senga og gråt sånn... men på armen til pappan sin, fordi hun ikke ville ha mat av han. Etter en halvtime hadde ho drukket 50ml bare, men sovna da han la ho ned. Og sov helt til 07 i dag, så sier oss fornøyd med det asså. Var ikke så krise ettersom hun spiste grøt kl 19.
Hadde jeg tatt ho hadde ho spist og sovna..... men må prøve å ikke gi etter gitt....

her lar ikke tuppa pappaen få legge henne heller.. hu bare skriker-og med det samme hu kommer til meg smiler hun og slapper av. har sagt til sambo at vi må jobbe med det men er ikke lett..

Nå er ho så flink med legging med meg og rutiner... at vi tar det litt hardt mot hardt med å bli lagt av pappan sin.
Ho trives jo med han på dagtid nå endelig, og spiser når han gir ho... endelig[8D].
Så er bare tull fra hennes side at ho skriker på hans arm som en stukken gris når han skal legge ho.
Ho er jo ikke etterlatt hos noen fremmede liksom.... bare LITT mammadalt[:D][8D]

Men jeg har ventet med dette til leggerutinen med meg var helt fastsatt og funka... og hun sovner helt av seg selv uten rugging o.l.

ORIGINAL: awenka

quote:

Nå er ho så flink med legging med meg og rutiner... at vi tar det litt hardt mot hardt med å bli lagt av pappan sin.
Ho trives jo med han på dagtid nå endelig, og spiser når han gir ho... endelig.
Så er bare tull fra hennes side at ho skriker på hans arm som en stukken gris når han skal legge ho.
Ho er jo ikke etterlatt hos noen fremmede liksom.... bare LITT mammadalt

Men jeg har ventet med dette til leggerutinen med meg var helt fastsatt og funka... og hun sovner helt av seg selv uten rugging o.l.

tihi mammadalter:)
mannen gir ofte tuppa grøt:) men kan kan ikke gi pupp. han skylder på at det er derfor hu ikke roer seg..

Så bra, flink jente [:)][:)]

Med Benjamin gjør vi dette:
Går på badet ca 18.30-18.45, han bader annenhverdag
Så får han flaske med mme, og så grøt med fruktmos.
Ferdig å spise ca 19-19.15, går da inn på rommet, med lyset av
legger han i senga, tar på dentinox, synger "når trollmor har lagt sine 11 små troll" og "bjørnen sover"
Så setter vi på melodien på uroen og går ut, han sovner som regel innen 15 min
og sover til ca 7, noen netter må vi inn og gi smokken, andre ikke.

Vi tar kveldsstellet og leggingen sammen [:)]

Sånn er det hos oss:

19.00: Får kveldsmaten sin, ca 165 ml mme.
Går på badet, enten bading eller lang, god kroppsvask.
Massering og smøring med krem.
På med pysj.
19.30: Får kosepupp, så roer vi oss ned med kos.
20.00: Går på rommet, slår på nattlyset, sier god natt til bamsen.
Legger ham våken, pakker dyna godt omkring ham, natta-sang og natta-nuss. Får smokken, så går vi ut.
Sover etter ca 5-10 minutter. Hender vi må inn å gi smokken igjen 1 gang.

Sover så vanligvis til mellom 01.30/02.30. Får mme, og sover til mellom 06.30/07.30. Får da litt pupp, og sover videre til ca 08.30[:)]

Spiller ingen rolle hvem som legger ham[:D] Syns gutten vår er kjempeflink

Back
Topp