Legging for natten

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Legger dere baby i sengen for natta eller i vugge/vogn på stua til dere skal legge dere ?:)

Er det dumt baby sover på stua i vogn å blir vandt til det ,tenker når baby blir større å må sove i sengen sin?:wideyed:
 
Vi har ei som blir 5 mnd om ei uke og hun legger vi i egen seng (bedside crib) etter kveldsstell og mat. Som oftest mellom 19-21. Har da på babycall. Føler hun sover mye bedre etter vi startet med det. :)

Tenker det er opp til dere hva som passer dere og hva dere ønsker:)
Men jeg personlig hadde nok kanskje vært litt "redd" for at hen kunne bli vanskelig å legge i sengen senere ja.
 
Frøkna her er litt over 4 mnd og hu har blitt lagt i egen seng på vårt soverom siden hu var rundt 3 mnd. Hu legger seg i 19.30-20 tiden :) Bruker babycall, og hu sovner av seg selv :)
 
Hun har blitt lagt i bedsiden for natten siden hun var 10 uker gammel. Jeg ville egentlig ha henne sammen med meg til jeg la meg, men hun fant ikke ro på stua, så prøvde tidlig å legge henne på rommet, og der finner hun ro med en gang ☺️ Legger seg i 19-1930 tiden.

Storesøster hadde jeg i babynest på stua sammen med meg til hun var 5-6 mnd tror jeg, før hun fant roen på soverommet på kveld. Hadde forventet det med lillesøster også, men det var ikke hun enig i gitt. Har babycall med kamera på henne ☺️
 
Hun sovner så sent på kvelden at jeg helst skulle lagt meg før, så det er ikke en aktuell problemstilling:dead:
 
Frøkna her er straks 4 mnd og legger seg i sprinkelsengen på vårt rom i 19-tiden :happy:
 
Legger også baby i egen seng (bedside crib) på rommet vårt etter kveldsstellet rundt kl. 19. Vi har gjort det siden han var ca. 2 mnd. Og han sover mye bedre. Han er nå 4,5mnd. Vi har også babycall med kamera slik at vi kan følge litt med. Det har vært så deilig å få litt av kvelden tilbake:joyful:
 
Tindra (4.mnd) legger seg i egen sprinkelseng på eget rom en gang mellom 18.30 og 19.30 :) Sovner fort og sover godt.. (mye bedre enn da hun lå inne på vårt rom i vugge.) Jeg tror faktisk VI forstyrret henne like mye som hun forstyrret oss:joyful:
 
Vår lille jente på straks 5 mnd har sovet på eget rom siden hun var 3,5 mnd. Alle sov mye bedre. Har til nå lagt oss samtidig 22/23 tiden, men merker at hun ikke hadde sovet nok dagen etter.. så nå har vi begynt å legge henne i 19/20 tiden i egen seng☺️ Og hun sover mye bedre der enn de 30 min hun sov med oss på stuen...
 
Sover på pappaen sin fra ca 20-24 dette er som regel det han sover på døgnet.. våken hele dagen med noen 5 min sovepauser innimellom å våkner hver halvtime om natta. 2 åringen legger seg kl 20, å jeg 21-22. Nå er han litt over 4 mnd å har aldri sovt lenger enn 10 min sammenhengende alene uten å sove på noen (dette gjelder alt - vogn, bil, babynest, seng) har snakket med jordmor flere ganger, men får da bare til svar « noen barn sover lite, noen sover mye» har ikke hatt en eneste kveld alene jeg å mannen siden han ble født.
 
Vi samsover..det var ikke planen, det bare ble slik. Jeg oppdaget raskt at ammingen ble enklere liggende, og jeg sovnet mens han diet, og han sov videre når han var ferdig med puppen.
Så slik sover vi jo mye mer da..
Har bedsidecrib, og legger han der når han har sovnet for kvelden, jeg må amme han i søvn..ikke fått til å bare legge han i sengen sin for at han skal sovne. Kanskje fordi han ikke vil ha smokk. Bare pupp.
Men jeg koser meg med å amme han i søvn.
Han blir trøtt mellom kl 19-20. Tar kveldsstellet etter behov, men senest kl 20. Så ammer jeg han i søvn på soverommet, og flytter han over i krybben. Som oftest sovner han innen kl 21.
Planen min er å prøve å gjøre denne rutinen gradvis tidligere, så han etter hvert sovner rundt kl 19.

Han våkner alltid rundt kl 24 og vil ha påfyll, men sover videre. Som oftest i vår seng, jeg synes det er såå koselig og deilig. Ikke alltid jeg klarer å flytte han over uten å vekke han, men jeg gjør det noen ganger for å få litt rom i sengen.

Men merker at han sover mer og lenger når han sover trygt og godt inntil meg (og noen ganger mannen), eller i mellom oss. Vi nyter denne tiden :)
 
Sover på pappaen sin fra ca 20-24 dette er som regel det han sover på døgnet.. våken hele dagen med noen 5 min sovepauser innimellom å våkner hver halvtime om natta. 2 åringen legger seg kl 20, å jeg 21-22. Nå er han litt over 4 mnd å har aldri sovt lenger enn 10 min sammenhengende alene uten å sove på noen (dette gjelder alt - vogn, bil, babynest, seng) har snakket med jordmor flere ganger, men får da bare til svar « noen barn sover lite, noen sover mye» har ikke hatt en eneste kveld alene jeg å mannen siden han ble født.
Ikke at det hjelper, men du har min medfølelse. Den verste av mine sov 45 min av gangen på natta. Det var grusomt. Jeg holdt på å bli deprimert av søvnmangel. Hver halvtime er jo helt umenneskelig. Jeg har dessverre ingen gode råd. Jeg tok med min kar til foreldrene mine. Der sov han på faren min eller i vogn mens mamma trillet på de mest humpete stiene i skogen. Med meg hylte han bare i vogna. Tror han sov dobbelt så mye den måneden vi var der. Jeg sov i alle fall mye mer. Jeg sov et helt døgn etter at vi kom fram. Kun avbrutt av amming:dead:
 
Back
Topp