Jenta mi ville ikke legge seg før rundt halv 01 frem til hun va ca 3-4 måneder. Ville KUN ligge på puppen fra ca 18 om kvelden,hvis ikke bare skrek hun. Jeg lot henne få som hun ville og stresset ikke med rutiner å sånn mens hun va så liten. Når jeg begynte å prøve å legge henne(rundt3-4måneder) så måtte jeg bruke litt tid på d hver kveld..satt ved siden av,strøk og hysjet høyere enn hun gråt, det ble hun rolig av. Tok ikke lang tid før det bare var å gå å legge henne:)
Her funket det å la henne "bestemme" selv..ville hun ha kos å pupp så fikk hun. Min teori er at hun tilslutt følte seg såpass trygg på at "mamma alltid kommer når jeg roper" så hun kunne sove godt i sin egen seng:)
Men som andre skriver så kan de fort bli vant med noe også blir det bare vanskeligere..
Mi har aldrig fått smokk heller da,så hun brukte jo puppen som det og den detter jo ikke ut hele tiden så...
Forresten,på dagen ja...Da måtte jeg trille eller kjøre,men så plutselig en dag sov hun godt i sin seng da å,eller bare ute i vognen,tar kanskje bare litt tid noen ganger:)