Legging av gutt på 11 mnd..??

Løvemor

Forelsket i forumet
Har verdens beste gutt på 11 måneder! Han er knall blid og glad hele dagen, aldri sutring, spiser godt og løper rundt og babler og koser seg... MEN legging, både dagtid og kveld er et maaaareritt! Han ligger da hos oss i foreldresengen... Det var ikke meiningen det skulle bli sånn, men gjorde det lettvint med tanke på amming på natta... Kan angre nå! Han fikk eget rom da vi flytta for 2 mnd siden, og har sovet noen netter der, men endte inne hos oss igjen...
Når han sover i egen seng går det fort 1.5 time med sutring og bæring før han endelig slår seg til ro og sovner... Så våkner han i 11 tiden og er UMULIG å få lagt i egen seng igjen, så dumme som vi er har vi da latt han sove hos oss, siden ingen orker ta den kampen når vi skal på jobb/opp tidlig... Noen tips?
OG, bruker gjerne 1 time på å legga han i våres seng også, han bare tuller og tøyser, selv om han er så trøtt så trøtt...
Han sover i vår seng på dagen, da den foreldrene som er hjemme også ønsker å sove litt :p bruker laaang tid på å få han til å sove på dagen også avogtil... Har en hvil i vogna, då sovner han greit...
Tips taes imot med stor takk! Pappaen er på jobb i utlandet for tiden, og eg bruker opp all energien min på legging skriking/grining er ikke aktuelt... Det klarer eg ikke...
Hjelp!!! :(
PS. Han sover VELDIG urolig, hiver seg rundt og ruller avgårde... Ligger masse dyner rundt senga mi, for han faller ut avogtil... Slår seg ikke, men får seg en støkk... Ønsker ikke å ha der sånn...

❤️løvemor❤️leon❤️

Kiropraktor? Kan det være løsninger?

Takk for svar!! :-)
Gikk til kiropraktor med han når han var mindre, hadde en del låsninger på venstre side av nakken, gikk der ganske lenge, og så ble han friskmeldt... Det kan jo være mulig det kommer tilbake? Har ikke tenkt mer på det, kiropraktor er 3 timer unda men det er det verdt om det hjelper! Får ta en kontroll da :)

❤️løvemor❤️leon❤️

Fikk låne en bok fra hs i dag som heter søvn uten gråt; the no cry skjerping solution... Ser bra ut, men tar visst lang tid.. Noen som har lest den?:)

❤️løvemor❤️leon❤️

Oi, dette høres ikke morro ut :( Vi har aldri hatt det problemet. Småen har aldri klart å sove med oss, selv ikke som nyfødt, da var det kun litt melk også måtte han i egen seng igjen. Det var nesten som han protesterte til MIN store frustrasjon da jeg gjerne kunne tenkt å få litt kos. Han fikk eget rom når han 3 mnd, og har sovet slik siden da det ikke var noe poeng å ha han på rommet å vekke han når vi la oss. Gått fra sprinkelseng til junior seng uten problem. Nå blir han snart 2 år, gir nattakos og løper til sengs med stort glis rund munnen... Jeg vet ikke hvor vi har gjort det riktig hen :S Jeg håper det løser seg snart for dere! Det kan ikke være mye trivelig :(

Oi, dette høres ikke morro ut :( Vi har aldri hatt det problemet. Småen har aldri klart å sove med oss, selv ikke som nyfødt, da var det kun litt melk også måtte han i egen seng igjen. Det var nesten som han protesterte til MIN store frustrasjon da jeg gjerne kunne tenkt å få litt kos. Han fikk eget rom når han 3 mnd, og har sovet slik siden da det ikke var noe poeng å ha han på rommet å vekke han når vi la oss. Gått fra sprinkelseng til junior seng uten problem. Nå blir han snart 2 år, gir nattakos og løper til sengs med stort glis rund munnen... Jeg vet ikke hvor vi har gjort det riktig hen :S Jeg håper det løser seg snart for dere! Det kan ikke være mye trivelig :(

Ååå så heldige dere har vært!! :) lengter etter å kunne bre meg ut i senga uten å være redd for å vekke mini, eller at han skal falle ut av senga :p
Utrolig slitsomt... MEN, vi har vært så utrolig heldige på alle andre måter, en frisk og fantastisk gutt som ligger laaangt fram på utvikling, er så blid og glad hele dagen, en skikkelig godgutt! :) så får vel bare tåle den elendige søvndelen... En gang tar det vel slutt :p sterk motstander av å la barn ligge å gråte, så får heller ta det når han bli så stor at hab skjønner hva vi sier og omvendt, så vi er sikre på at han ikke plages med noe osv :p men utrolig tøft når far jobber mye utenlands, kjenner det i hele kroppen...

❤️løvemor❤️leon❤️

Vi har samme problem. Men hu har sovet mest i egen seng. Vi har begynt å gå mye turer også på kvelden. Hu sover så tungt at det ikke er noe problem å flytte hu over i senga si. Og jeg veit at det også kan bli ett problem etterhvert. Men hu greier endelig å sovne til kveldsflaska ca annenhver dag. Så har hjulpet oss med å få inn rutinen igjen. Kjøpte en bassonbaby vogn som tåler tyngre barn og er lengre. Så hu sover da i baggen. Helt genialt siden sportsdelen på andre vogna ikke er helt liggende.

Sent from my iPhone using BV Forum

Våres gutt hav vært frem og tilbake med søvn hele tiden. Perioder med sove hele natten og perioder med våken og tull... Vi har valgt å bare la han "bestemme" litt men med anføring av oss. Han sover i egen seng og vi legger han og går ut nå, og det går helt fint (han er 2,5). Da han var 11 mnd sov han med oss. Vi samsov lenge og det fungerte fint. Han sover med oss nå om han våkner på natten. Vi har en veldig trygg og god gutt så det fungerer godt for oss. No cry sleep solution har mange fine råd og metoder som jeg anbefaler! Det er en veldig fin bok :) Lykke til! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Våres gutt hav vært frem og tilbake med søvn hele tiden. Perioder med sove hele natten og perioder med våken og tull... Vi har valgt å bare la han "bestemme" litt men med anføring av oss. Han sover i egen seng og vi legger han og går ut nå, og det går helt fint (han er 2,5). Da han var 11 mnd sov han med oss. Vi samsov lenge og det fungerte fint. Han sover med oss nå om han våkner på natten. Vi har en veldig trygg og god gutt så det fungerer godt for oss. No cry sleep solution har mange fine råd og metoder som jeg anbefaler! Det er en veldig fin bok :) Lykke til! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk :) eg føler og det er greit å samsove, og flytter han inn til oss når han våkner på natta :) men det er tungvint etterhvert, han sover urolig og faller ut av senga, har haugevis med dyner rundt, så han ikke skal få vondt.. Og han kaver rundt, trangt med både mamma og pappa og han når han begynner bli så stor :)
Da satser eg på denne boka blir redningen ;) eller hvertfall får noen tips :) takk for svar! :)

❤️løvemor❤️leon❤️

Har han seng inne hos dere? Vi hadde omtrent samme problem, og endte opp med å sette opp en ekstra seng inn til oss. Etter det har hun ikke hatt behov for å sove i vår seng, det holder at hun får sove på samme rom. Så får vi ta det derfra :) Om dagen sover hun bare i vogna.

Har han alltid sovet så urolig? Jenta vår får nemlig perioder hvor hun sover dårlig, vrir seg, griner i søvne osv. de kan vare ganske lenge, men så vips er hun inne i en god periode igjen :)

Har verdens beste gutt på 11 måneder! Han er knall blid og glad hele dagen, aldri sutring, spiser godt og løper rundt og babler og koser seg... MEN legging, både dagtid og kveld er et maaaareritt! Han ligger da hos oss i foreldresengen... Det var ikke meiningen det skulle bli sånn, men gjorde det lettvint med tanke på amming på natta... Kan angre nå! Han fikk eget rom da vi flytta for 2 mnd siden, og har sovet noen netter der, men endte inne hos oss igjen...
Når han sover i egen seng går det fort 1.5 time med sutring og bæring før han endelig slår seg til ro og sovner... Så våkner han i 11 tiden og er UMULIG å få lagt i egen seng igjen, så dumme som vi er har vi da latt han sove hos oss, siden ingen orker ta den kampen når vi skal på jobb/opp tidlig... Noen tips?
OG, bruker gjerne 1 time på å legga han i våres seng også, han bare tuller og tøyser, selv om han er så trøtt så trøtt...
Han sover i vår seng på dagen, da den foreldrene som er hjemme også ønsker å sove litt :p bruker laaang tid på å få han til å sove på dagen også avogtil... Har en hvil i vogna, då sovner han greit...
Tips taes imot med stor takk! Pappaen er på jobb i utlandet for tiden, og eg bruker opp all energien min på legging skriking/grining er ikke aktuelt... Det klarer eg ikke...
Hjelp!!! :(
PS. Han sover VELDIG urolig, hiver seg rundt og ruller avgårde... Ligger masse dyner rundt senga mi, for han faller ut avogtil... Slår seg ikke, men får seg en støkk... Ønsker ikke å ha der sånn...

❤️løvemor❤️leon❤️

Dette er som å lese om egen situasjon... Han er også mye våken om natta. Vi har ikke funnet løsningen enda, men ei venninne av meg har hatt det likedant. De kjøpte en seng/vuggge som het flexicrib og etter 14 dager så har det gått bedre og bedre med legging samt at babyen sover natten gjennom. Vi vurderer å kjøpe flexicrib selv(man blir litt desperat etter en løsning og sønmangel hjelper ikke på).

Har han seng inne hos dere? Vi hadde omtrent samme problem, og endte opp med å sette opp en ekstra seng inn til oss. Etter det har hun ikke hatt behov for å sove i vår seng, det holder at hun får sove på samme rom. Så får vi ta det derfra :) Om dagen sover hun bare i vogna.

Har han alltid sovet så urolig? Jenta vår får nemlig perioder hvor hun sover dårlig, vrir seg, griner i søvne osv. de kan vare ganske lenge, men så vips er hun inne i en god periode igjen :)

Han har eget rom :) vi flyttet også sengen hans inn til oss, men det blir bare verre, da vil han HVAERTFALL over til oss :p er nok lurt med soving på dagen i vogn ja ;)

Nja han har ikke alltid gjort det, men i ganske mangen mnd nå :/ satser på det er som med dere da, at det går over :D

Dette er som å lese om egen situasjon... Han er også mye våken om natta. Vi har ikke funnet løsningen enda, men ei venninne av meg har hatt det likedant. De kjøpte en seng/vuggge som het flexicrib og etter 14 dager så har det gått bedre og bedre med legging samt at babyen sover natten gjennom. Vi vurderer å kjøpe flexicrib selv(man blir litt desperat etter en løsning og sønmangel hjelper ikke på).

Oi va er flexicrib? Ja blir litt desperate etter så lang tid uten søvn :p veldig slitsomt!

Oi, det hørtes mye ut! Vi har komt oss ned i 3-4 nå, våkner to ganger mellom 7 og 8, må koses litt med og så sover han til 11, og da er han håpløs ei stund, sovner igjen etter ei flaske... Så våkner han ca kl 2, og da pleier vi bare ta han inn i vår seng, da sover han til 5, får ei flaske og sover til 6 :p så har komt seg veldig... Men nå sover han hvertfall frem til 2 i egen seng da, lærte mye triks i den boka! Men tar litt tid...
Hvordan gjør dere det?

Vi har også slitt litt med soving. Har du prøvd å holde han oppe helt til han er så trøtt at han nesten sovner oppreist? Det fikk ihvertfall lillemor til å sove litt ekstra i sengen sin. Hun kommer fort over i ett-tiden ved amming, men da sovner hun på sekundet hvertfall

Back
Topp