Legging av baby

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hva er deres rutiner rundt legging av babyen deres? Når legger dere han/ henne? Hvor lenger sover han/hun før det er tid for mat igjen?

Vi steller ca 21:15 så ammer vi. lengde varierer. Så legger jeg henne i babynest i sengen hennes å gi smokken. hvis jeg er stuptrøtt i sengen vår. våkner å ammer ca 2 ganger, har skjedd 3. vi står opp 6 (vi har en 2 åring som skal opp da) hun er lott over 5 uker

Har begynt legging rundt 19.00 de siste par dagene. Vasker han, bytter bleie og tar på pysj. Så går vi på soverommet der det er mørkt og ammer og bysser til han sovner. Er han mett kan jeg da fint legge han i kurven sin og han sover videre:) varierer veldig hvor lange strekk han sover. Etter at han fikk den drikkevaksinen på onsdag har han maks sovet 2,5 timer i strekk. Håper dette blir bedre snart:sleep011

Han legges sammen med oss etter måltid mellom 22-24 :) Pysjen kommer på i løpet av kvelden og skifter bleie før natta :) Deretter sover han i 2-4 timer før mat igjen :)

Her begynner vi mat, bad og forbredelser 19.30, og går på mørkt soverom kl 20.00.
Legger i babynedt i senga si.

Deretter er det mating, kos og bleieskift i halvmørke på soverommet frem til kl 07.00.
Første oppvåkning etter det er stå opp tid.

Hva er deres rutiner rundt legging av babyen deres? Når legger dere han/ henne? Hvor lenger sover han/hun før det er tid for mat igjen?

Lille her er litt over 5 uker.

Skifter og steller rundt 19/20. Ammer og koser oss på stua frem til 21 ca. Går på rommet hvor det er mørkt. Ammer, så legges han enten i senga si eller i vår (samsover mye). Da sover han i 4-5t før mat, så i 2-3t til mat.står opp i 7-8 tiden.

Prøver å få han i seng før 21. Skrur ned/av lysene i stua rundt 19/20. Han sovner som regel der også bærer vi han opp i nestet sitt. Han tar flaske i halvsøvne som regel og bleieskift våkner han skjeldent av. Om jeg legger han for sent bruker jeg glatt 2 timer på å få han til å sove.

Lille her er litt over 5 uker.

Skifter og steller rundt 19/20. Ammer og koser oss på stua frem til 21 ca. Går på rommet hvor det er mørkt. Ammer, så legges han enten i senga si eller i vår (samsover mye). Da sover han i 4-5t før mat, så i 2-3t til mat.står opp i 7-8 tiden.

Høres nøyaktig ut som vår rutine! :)

Har ikke fått noen fast rutine enda, men han sover som regel på sofaen i mellom 21-23 tiden, så tar vi han med i senga når vi legger oss. Sover med noen spiserunder til en gang mellom 6-9. Idag ligger vi faktisk enda i senga i skrivende stund :)

En "perfekt" kveld/natt hos oss så langt består i at han sover i krybba i stua fra 19-tida, gjerne et par timer og er litt våken før vi legger oss i 22-tida. Deretter sover han gjerne 5 timer på første etappe, får mat og så sover 3 timer til før ny mat. Så avhenger det av hvor trøtt jeg selv er om vi tar en ny 2-3 timers dupp før vi står opp [emoji4] Selvfølgelig skjer det endringer hele tiden, og dette er ikke en fast rytme.
Planen framover nå er å ordne med kveldsvask, tran, bleieskift og pysj i 19-tida og få han til å sovne i senga si framfor krybba i stua. Han er 6 uker i morgen.

Har ikke fått noen fast rutine enda, men han sover som regel på sofaen i mellom 21-23 tiden, så tar vi han med i senga når vi legger oss. Sover med noen spiserunder til en gang mellom 6-9. Idag ligger vi faktisk enda i senga i skrivende stund :)

Sånn er det hos oss også, bare at han gjerne våkner rundt 23 og er da veldig våken etter amming og bleieskift. Jeg kommer meg derfor ofte ikke i seng før 1-2 om natta. Mini er fire uker i dag.

Vi er på hytta i helga, hvor det ikke er strøm. Belysningen blir derfor litt dunkel og søvndyssende (virker i hvertfall sånn på oss voksne), så i går fikk vi han i seng ca. kl 23. Jeg har tenkt at han er for liten til noen faste rutiner enda, men når jeg ser hva dere andre skriver så skal jeg virkelig gjøre en innsats for tidligere legging hjemme også. I tillegg til tidligere natta i går så var det mindre styr med ammingen i natt, siden jeg ikke gadd å ordne med komfortabel stilling og heller ikke trengte å ta hensyn til mann i samme seng. Tror jeg hjemme og skal prøve å bare sette meg på sengekanten, amme nærmest i mørket, og så få han rett tilbake i egen seng. Funker det her må det jo funke der og.

Vi tar kveldsstellet kl 20, bader, pysj og bleieskift. Så er det amming på soverommet med lyset dempet og så legger vi han i sengen hans hvor han sovner ganske raskt, da er kl blitt sånn 21-22 tiden.. Da sover han til 3 tiden på natten, amming igjen og han sovner med en gang å sover til sånn ca 7-8. Amming igjen og da pleier han å være våken en stund så da koser vi å prater i sengen til vi gidder å stå opp :)

Her er det ingen særlig faste rutiner enda.. men skifter til pysj og demper belysning, tv og stemmene våre rundt kl 20. Hun vil da hele dagen fra ca kl 13 bare bæres, og fra ca kl (17 tiden) er det å ha flasken i munnen kontinuerlig i kombinasjon med byssing og nærhet det eneste som funker.
Så er det å vente på tidspunktet hvor hun har sovnet for natten som nå har blitt tidligere på kvelden enn før (rundt 22-24 faller hun til nattro) da kan hun legges i sin egen seng å sove i 5 timer før neste måltid. Da spiser hun og sover videre 3-4 timer. Når hun spiser rundt 07.00 sovner hun som en stein og sover 3 timer til. Da sover jeg også av og til videre eller så står jeg opp og benytter annledningen til å stelle meg og div ;) også kjenner jeg det er helt innafor at hun vil bæres/bysses hele ettermiddagene og kveldene mot at hun sover i egen seng hele natten :) <3

Her starter vi kveldsstellet i 18-19 tiden alt etter som når hun blir trøtt og urolig. Ammer henne i søvn i senga og så flytter jeg henne over i hennes egen seng. Da våkner hun stort sett, ligger å kikker og kaver til hun sovner av seg selv :) Sover da til rundt 3-4, da kommer hun opp i senga til meg og ligger der resten av natta :) Hun er åtte uker :)

Han legges sammen med oss etter måltid mellom 22-24 :) Pysjen kommer på i løpet av kvelden og skifter bleie før natta :) Deretter sover han i 2-4 timer før mat igjen :)

Skriver under på denne. Stresser ikke så mye med legge tid og rutiner ennå. Men virker som hum legger seg for natten i 22 tiden. Hun justerer dette selv ennå. Dette er min nummer 2 og jeg stresset mye mere med rutiner tidlig med første. Ble liksom bare ekstra stresd og pes :)

Akkurat sånn har vi og det :-)

Back
Topp