Jeg har en sønn på 2 år og 3 måneder. Han sluttet å amme helt 2 måneder før han ble 2 år. Han har etter det ikke klart å sovne i mine armer. Det er stort sett pappaen som får ham til å sove. Med meg sovner han kun i vogn eller i bilen på kjøretur når han er trøtt! Det er ikke alltid praktisk da det begynner å bli kaldt og det er ikke alltid han vil sovne ute! Jeg føler at grunnen er at han begynner å bli såpass stor og det at man må tvinge ham å sove med å bysse ham i begynnelsen noen ganger er vanskelig for meg! Pappaen er sterkere og har alltid fått ham til å sove på samme måte med å bysse, mens jeg har ammet og busset samtidig og han savner det!
Vet ikke men pappaen syns at det er litt rart at jeg som mor ikke klarer å få ham til å sovne lenger og jeg får ofte skuld følelse for det virker som jeg skyver unna jobben fordi jeg ikke klarer det! Det er stort sett åå natta når det er mørkt at det er vanskelig å få ham til å sove i bilen for han snakker og lurer på hvor vi skal og jeg tror han og er litt redd! Det tar tid og jeg må kjøre flere mil bare for å få ham til sovne.
Andre som har det på denne måten? Hva er løsningen?
Ellers sover han først når han har sovnet ofte gjennom hele natten i egen seng og rom…dette er jo veldig positivt
Vet ikke men pappaen syns at det er litt rart at jeg som mor ikke klarer å få ham til å sovne lenger og jeg får ofte skuld følelse for det virker som jeg skyver unna jobben fordi jeg ikke klarer det! Det er stort sett åå natta når det er mørkt at det er vanskelig å få ham til å sove i bilen for han snakker og lurer på hvor vi skal og jeg tror han og er litt redd! Det tar tid og jeg må kjøre flere mil bare for å få ham til sovne.
Andre som har det på denne måten? Hva er løsningen?
Ellers sover han først når han har sovnet ofte gjennom hele natten i egen seng og rom…dette er jo veldig positivt